Pagina 8 van 13

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 feb 2011, 10:57
door Robin
het station is sinds 1975 ook niet meer aangepakt :roll:

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 feb 2011, 15:38
door Dieselfreak
Commendatore schreef:Het enige waar ik bang voor ben is dat men in de toekomst spoorwegmaterieel na pakweg een jaar of vijftien al als oud gaat beschouwen en wil vervangen.
De Deense Neus is vijftien jaar, en ik zie die de eerstvolgende jaren nog niet afgeschreven worden.
Shrek schreef:Dat zal wel niet gebeuren, maar een interieur gaat maar 30 jaar mee, daarna moet je gewoon vervangen :wink:
Dat van de AM62 gaat al 49 jaar mee...

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 feb 2011, 17:16
door Shrek
Dieselfreak schreef:
Shrek schreef:Dat zal wel niet gebeuren, maar een interieur gaat maar 30 jaar mee, daarna moet je gewoon vervangen :wink:
Dat van de AM62 gaat al 49 jaar mee...
Het gaat natuurlijk wel, maar een interieur ouder dan 25 jaar wordt door de meeste reizigers niet meer geapprecieerd :wink:

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 feb 2011, 17:27
door Dieselfreak
Shrek schreef:Het gaat natuurlijk wel, maar een interieur ouder dan 25 jaar wordt door de meeste reizigers niet meer geapprecieerd :wink:
Nu ja, het hangt er ook van af in welke staat het is. Ik vind het vooral belangrijk dat de zetels niet vol scheuren zitten en dat het een beetje proper is.

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 apr 2011, 20:25
door Brent
Is er al nieuws over de modernisering?

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 apr 2011, 20:43
door Pendelaar
Shrek schreef:
Hogersluys schreef:Ook is dat oranje jaren '70 interieur pure nostalgie. Niet echt een sterk argument, ik weet het. Al zie niet in waarom iets dat oud per se slecht is en 'weg moet'
Omdat de doorsnee reiziger in een moderne trein vervoerd wil worden, zo simpel is het :wink:
Wat jij, ik , de treinbegeleider of de man in het atelier er ook van denkt, de klant is koning. En op de manieren waar dat het makkelijkst is, zoals het interieur van een trein, volgt de nmbs dan ook zeer vlot de wensen van de klant :)

Ik kan dat retro-interieur ook best wel pruimen, maar zoiets is voor een vereniging van historisch materiaal, niet voor een vervoersbedrijf.

Deze klant verkiest beenruimte boven een nieuw interieur. Ik zit elke dag in een duikbril en met mijn modale 1m80 lengte moet ik mijn benen al onder de zetel steken wil mijn confrator aan de overkant ook nog een beetje comfortabel kunnen zitten. Ook de kast aan de voeten het raam, waar ik van vermoed dat ze dient voor de verwarming, wordt ook als storend beschouwd.

De varkentjes zitten nog lekker maar 't ziet er inderdaad niet meer aantrekkelijk uit. De raamrubbers kunnen ook wel beter.

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 05 apr 2011, 20:43
door HLE 2302
Dieselfreak schreef:
Commendatore schreef:Het enige waar ik bang voor ben is dat men in de toekomst spoorwegmaterieel na pakweg een jaar of vijftien al als oud gaat beschouwen en wil vervangen.
De Deense Neus is vijftien jaar, en ik zie die de eerstvolgende jaren nog niet afgeschreven worden.
Ja, maar ze krijgen nood aan een grote revisie.

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 06 apr 2011, 10:55
door carlos
bobke schreef:
Ja inderdaad, de reizigers willen graag in een nieuwe trein vervoerd worden. Het leidt ook tot extra reizigers denk ik. Als straks dan op het nieuws komt dat de locs 18 (eindelijk) en de Desiro's aan het instromen zijn op het net, zullen mensen wel rapper geneigd zijn om eens de trein te nemen.

de klant kan misschien wel gecharmeerd zijn door nieuwe treinstellen, uiteindelijk heeft de klant geen vat op welk type van trein hij terechtkomt. Dus nieuw materieel is voor de meeste reizigers eerder een bron van frustratie, het zijn immers bijna altijd dezelfde lijnen die het nieuwe materieel krijgen (bv lijn 16, wat krijg je daar als materieel, breaks (IR&L) en M4 (P) en een enkel duikbrilleke (P); toen dat materieel pas nieuw was zag je dat op die lijn niet...)

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 06 apr 2011, 10:59
door carlos
Zullen er bij de modernisatie ook substantiƫle technische wijzigingen plaatsvinden? Ik denk hierbij plaatsen van GF-koppeling; aan passen van max snelheid en acceleratievermogen in functie van compatibiliteit met een ander bestaand type van motorstel (meest voor de hand liggende types: break & duikbril)?

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 06 apr 2011, 17:06
door Shrek
carlos schreef:de klant kan misschien wel gecharmeerd zijn door nieuwe treinstellen, uiteindelijk heeft de klant geen vat op welk type van trein hij terechtkomt. Dus nieuw materieel is voor de meeste reizigers eerder een bron van frustratie, het zijn immers bijna altijd dezelfde lijnen die het nieuwe materieel krijgen (bv lijn 16, wat krijg je daar als materieel, breaks (IR&L) en M4 (P) en een enkel duikbrilleke (P); toen dat materieel pas nieuw was zag je dat op die lijn niet...)
Als door de komst van nieuw materiaal (M6+18) er MS96 vrijkomen en die komen dan op L16 terecht is dat toch ook beter voor jullie? Dat hoeft toch helemaal geen ergernis te zijn? :roll:

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 06 apr 2011, 17:19
door Peche
carlos schreef:Zullen er bij de modernisatie ook substantiƫle technische wijzigingen plaatsvinden? Ik denk hierbij plaatsen van GF-koppeling; aan passen van max snelheid en acceleratievermogen in functie van compatibiliteit met een ander bestaand type van motorstel (meest voor de hand liggende types: break & duikbril)?
Dat is over de gehele lijn, nee. Ze gebruiken die 800's nog altijd samen met klassiekskes op sommige lijnen. Dus die henricot is nog altijd hoogstnodig.
En de motoren blijft hetzelfde. Dus max 140.

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 06 apr 2011, 22:10
door HijDieHetWeet
Zal wat helpen ivm techniek:

DUR zal in een ander rijtuig geplaatst worden, 1 panto minder, in totaal 2 WC's, nieuwe 2-3 zitplaats opstelling,RIS.

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 07 apr 2011, 16:03
door Bart
HijDieHetWeet schreef: 1 panto minder
Dat snap ik niet.
Waarom halen ze die er nu af. Bij ijsvorming op de rijdraad zien die koolslepers van de panto's serieus af.
Dat was bij een vierledige zo gemakkelijk, dat door het verdraaien van 1 schakelaar, uwe 2de panto in dienst kon zetten...
Ook de 2de batterijgroep zou verdwijnen...

Tegen wanneer is het voorzien dat den 843 klaar is?

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 07 apr 2011, 18:44
door melle
2 Panto's onderhouden op 1 treinstel zal voor de NMBS waarschijnlijk duurder uitkomen dan een kapotte panto gewoon te vervangen in een werkplaats..

Re: Modernisering Vierledige

Geplaatst: 07 apr 2011, 19:58
door Robin
Bart schreef:Tegen wanneer is het voorzien dat den 843 klaar is?
Binnen jaar of 3 :D