Pagina 8 van 17
Geplaatst: 09 nov 2006, 19:22
door Teach2
blijkbaar zijn er al veel meer dan 200 vermoderniseerd en gaan er nog veel bijkomen
Bijlange niet. Op dit moment zijn er een goeie 130 gemoderniseerd, van de ongeveer 180.
Geplaatst: 18 nov 2006, 17:10
door SIMPY.be
Op wallorail (eindelijk terug geupdated) staat ze ook. Nu met de opschriften:

Geplaatst: 18 nov 2006, 18:03
door msts.be
Moooiiiii !

Nu mag iedereen dan zagen dat het lelijk en slecht is , maar geef toch toe : ik heb liever zo'n 'gepimpte' City-Rail dan een rood klassiekje zenne ..
Natuurlijk helemaal super is het nog niet , de 'AV' liverijen en TGV Duplex liverijen blijven bij mij op nr 1 en 2 staan van mooiste liverijen.De CityRail zal ong op 6 of 7 komen denk ik ..
Geplaatst: 18 nov 2006, 18:49
door Accelerat
msts.be schreef:ik heb liever zo'n 'gepimpte' City-Rail dan een rood klassiekje zenne ..

Heiligschennis!

Geplaatst: 18 nov 2006, 19:42
door Dietrich
(Nog) geen elektronische displays dus...

Geplaatst: 18 nov 2006, 19:48
door Steven
Dietrich schreef:(Nog) geen elektronische displays dus...

misschien zijn die nog niet geleverd he
Geplaatst: 18 nov 2006, 19:58
door Illegal_Alien
Vind die rode deuren niet echt passen.
Geplaatst: 18 nov 2006, 20:01
door SIMPY.be
En waar is het nummer gebleven, het is de 707 maar dat staat er voorlopig ook nog nergens op!
Geplaatst: 18 nov 2006, 20:08
door am62
Teach2 schreef:blijkbaar zijn er al veel meer dan 200 vermoderniseerd en gaan er nog veel bijkomen
Bijlange niet. Op dit moment zijn er een goeie 130 gemoderniseerd, van de ongeveer 180.
Hoi over de AM66-79 zie
http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280 (voor alle duidelijkheid enkel de stellen am66-79 niet de oerklassiekers staan hier op)
Geplaatst: 18 nov 2006, 20:55
door Vennbahnerke
Kunnen ze nu geen twee treinstellen in dezelfde kleur verven?? Waarom kunnen ze zich nu niet eens houden aan één kleurstelling? Nog nooit van een
corporate image gehoord bij de NMBS?

Het amateurisme is soms sympathiek, maar een groot bedrijf moet normaliter één kleurstelling hebben voor heel zijn uitstraling naar de buitenwereld.
Geplaatst: 18 nov 2006, 21:35
door Dietrich
Steven schreef:Dietrich schreef:(Nog) geen elektronische displays dus...

misschien zijn die nog niet geleverd he
Op de vorige foto's ontbraken nog de nieuwe vensters naast de deuren... mogelijk om deze displays in te bouwen.
Als dit een afgewerkt stel is (dus met nieuwe ramen) lijkt het erop dat er nog geen zullen komen. Maar eigenlijk is het niet echt duidelijk op de foto.

Geplaatst: 18 nov 2006, 22:02
door Teach2
Dietrich schreef:
Als dit een afgewerkt stel is (dus met nieuwe ramen) lijkt het erop dat er nog geen zullen komen. Maar eigenlijk is het niet echt duidelijk op de foto.

Jawel hoor. Kijk maar eens goed. Het is duidelijk te zien dat het stel nog steeds enkele oude ramen heeft, nl. die naast de deuren, net zoals op de eerdere foto's.
Vennbahnerke schreef:Kunnen ze nu geen twee treinstellen in dezelfde kleur verven?? Waarom kunnen ze zich nu niet eens houden aan één kleurstelling? Nog nooit van een corporate image gehoord bij de NMBS? Het amateurisme is soms sympathiek, maar een groot bedrijf moet normaliter één kleurstelling hebben voor heel zijn uitstraling naar de buitenwereld.
Sorry, niet akkoord.
Ten eerste heeft men bij de NMBS wel degelijk een duidelijk nieuwe kleurstelling, die op alle nieuw en gemoderniseerd materieel wordt toegepast. Er zijn kleine variaties op, maar die doen niet af aan het duidelijke imago. Zelfs dit kleurenschema past duidelijk binnen dat imago: de overwegend witte kleur, rode deuren, grijze rand, ze zijn er allemaal.
Ten tweede is dit nu net een voorbeeld van hoe je een product aanprijst: door de treinen voor een belangrijk nieuw product als het GEN in een aangepast kleurenschema te laten rondrijden, mét de naamvermelding, zorg je net voor naambekendheid van dat nieuwe product. Aangezien deze stellen waarschijnlijk enkel op de eerste échte GEN-diensten zullen gaan rijden, met hogere frequentie dus, kan precies deze 'branding' ervoor zorgen dat de naam niet alleen bekend wordt, maar ook nog eens
positief bekend wordt.
En ten derde: noem mij eens één nationale spoorwegmaatschappij op die AL haar treinen in exact dezelfde kleuren schildert...
Geplaatst: 18 nov 2006, 22:04
door groentje
Tot voor kort de NS...
Geplaatst: 18 nov 2006, 22:08
door Teach2
groentje schreef:Tot voor kort de NS...
Nope, er zijn er altijd twee geweest: die voor de intercity's, en die voor de stop- en sneltreinen.
Geplaatst: 18 nov 2006, 23:07
door nicken
Klassiejes vernieuwen,en geen nieuw materiaal bestellen voor het GEN,is binnenkort 850 man op straat in Bombardier te Brugge,hoppelijk komt er daar snel een bestelling,of tis gedaan er mee daar
Ik vind ze nog mee vallen die klassiekjes in de zon,maar toch mag men aan vernieuwen denken
