Pagina 8 van 424
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 06 feb 2008, 13:29
				door Bart
				MIVB-reiziger schreef:Nu ik eens wat foto's terugkijk, merk ik dat ik een Sprinter MS86 in Turnhout vastgelegd heb. Hij stond op 22 januari om 15.27 u in het station, dus na het vertrek van de treinen naar Brussel en Antwerpen, maar ook voor de aankomst van diezelfde treinen. Iemand een idee wat die (de 939 en een andere) daar deed?
Die staat daar alle dagen.
Een bestuurder van Antwerpen moet die om 15u00 gaan klaarmaken in de bundel van Turnhout, en vertrekt daarmee rond 15u30 als ME 8216 naar Herentals, waar die om 16u05 de P trein Herentals-Lier (trein 8216) mee moet verzekeren.
(trein bolt 3x heen & terug tussen Herentals & Lier, en omstreeks 19u00 vertrekt die vanuit Herentals los naar Schijnpoort.
Waarom moet die in Turnhout staan, en niet op het wijkspoor in Herentals? Omdat Herentals niet beschikt over een rangeerder/schouwer die opgeleid is om remproeven & schouwingen te doen aan reizigersmateriaal, in Turnhout daarintegen wel.
 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 06 feb 2008, 14:21
				door Steve
				Bart schreef:
Die staat daar alle dagen.
Een bestuurder van Antwerpen moet die om 15u00 gaan klaarmaken in de bundel van Turnhout, en vertrekt daarmee rond 15u30 als ME 8216 naar Herentals, waar die om 16u05 de P trein Herentals-Lier (trein 8216) mee moet verzekeren.
(trein bolt 3x heen & terug tussen Herentals & Lier, en omstreeks 19u00 vertrekt die vanuit Herentals los naar Schijnpoort.
Waarom moet die in Turnhout staan, en niet op het wijkspoor in Herentals? Omdat Herentals niet beschikt over een rangeerder/schouwer die opgeleid is om remproeven & schouwingen te doen aan reizigersmateriaal, in Turnhout daarintegen wel.
Aha, bedankt voor de informatie. Hoezo 'nutteloze kilometers'! 
 
Waar staat de 
ME in 'ME 8216' trouwens voor? Een overbrengingsrit of zo?
 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 06 feb 2008, 21:43
				door Steven
				ME xxxx staat voor lege rit voor trein xxxx, EM xxx = lege rit na trein xxxx
voor MW is dat dan MZ en ZM
voor elektrische locs
LE en EL
voor diesel locs
LZ en ZL
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 09 feb 2008, 18:38
				door FlyingDutchman
				Het ging vandaag weer lekker op de Benelux dienst. In Roosendaal stond een 2e klass ICR zuurstok aan de kant, op een zijspoortje waar niet eens een wasdraad boven hing. Een paar uur later zag ik een Benelux voorbij komen waarbij de HLE 11 de Bs trok. Die zal wel weer kapot geweest zijn, gezien de revisie termijn veel te ver is opgeschoven door de vertraging van de HSL.
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 10 feb 2008, 00:52
				door Bartjedj
				De 1185 heeft vandaag enkele keren omgelopen. Zijn stuurstand was defect.
Het zal deze RAM zijn die al enige dagen 'verkeerd' rondrijdt (of er moeten er meerdere zijn).
Deed oa de 21u13 uit FBMZ.
BDJ
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 10 feb 2008, 13:43
				door Lukas
				Hoi,
Gisterenavond bestond de IC -A van 23u19 uit Gent Sint Pieters  uit welgeteld  1 Klassiek stel dat het nummer 269 had.
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 10 feb 2008, 14:11
				door Shrek
				Lukas schreef:Hoi,
Gisterenavond bestond de IC -A van 23u19 uit Gent Sint Pieters  uit welgeteld  1 Klassiek stel dat het nummer 269 had.
en was dat te weinig?
 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 10 feb 2008, 17:56
				door Lukas
				Hoi,
Ik weet niet of dat te weinig is maar de trein zat wel goed vol.Normaal bestaat deze trein uit 1 of 2 stellen van het type AM 96.
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 10 feb 2008, 18:53
				door Steve
				Shrek schreef:Lukas schreef:Hoi,
Gisterenavond bestond de IC -A van 23u19 uit Gent Sint Pieters  uit welgeteld  1 Klassiek stel dat het nummer 269 had.
en was dat te weinig?
 
Misschien nog net gepast, maar ik zou een traject zoals pakweg Brugge - Luik niet bepaald comfortabel noemen in zo'n oud geval...
 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 10 feb 2008, 19:08
				door overweg13
				Tja, dertig jaar geleden was dat dagelijkse kost, op alle hoofdassen, en vaak nog met de vorige generatie stellen, die wel ongeveer hetzelfde zitcomfort boden, maar een veel slechter rijgedrag hadden. Je kon wat we ondertussen klassieke stellen zijn gaan noemen, vinden op de verbinding Oostende - Welkenraedt, Antwerpen - Charleroi, Knokke/Blankenberge - Arlon.
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 12 feb 2008, 16:59
				door steved
				Vandaag bestond de ICI van 12u03 uit BXL-Noord naar Chalala uit 1 Break, en er waren nog meer dan genoeg zitplaatsen. Zet de M6kes dus maar ergens anders in, tgaat ook zo 
 
 
gr, Steve
 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 12 feb 2008, 17:25
				door msts.be
				Gisteren was het nog erger: de IC N 4511 (vertrek 12.52 in Mechelen, maar daar had hij al +10) bestond uit 2 gemoderniseerde klassiekjes. Leuk is anders.. Bij mijn terugrit (IC I 2036 met vertrek 15.20 in A'pen-Centraal, zonder vertraging !) waren het wel M6'en..
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 12 feb 2008, 17:28
				door overweg13
				Die 4511 is zo voorzien trouwens, en is dus niet echt een gewijzigde samenstelling...
			 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 12 feb 2008, 17:42
				door Bartjedj
				Maandag was een IR naar Essen (dacht die van 17hxx in Mechelen) ingekort tot 1*800 en 1*klassiek (nrml 2*800 en 1* klassiek). Hij was volgens de verkeersleiding in Mechelen ook beperkt tot... Essen??
Bleek achteraf om een vergissing te gaan. De Benelux enige tijd later was beperkt tot Rosendaal, en omroeper was iets te enthousiast 
 
 
BDJ
 
			
					
				Re: gewijzigde samenstelling.
				Geplaatst: 12 feb 2008, 19:59
				door FlyingDutchman
				Vandaag reden er rond half 6 twee gekoppelde AM 75 stellen op lijn 12 richting Roosendaal. Benelux uitgevallen of iets dergelijks?