Forum-klok loopt achter?

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Presario

Forum-klok loopt achter?

Bericht door Presario »

Titel zegt al veel...
Op het moment dat ik dit bericht typ is het volgens het forum 19:47 maar op mijn klok is het 20:11. Forum-klok loopt hier dus ongeveer 25minuten achter. Nog mensen die hier last van hebben?
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door TrainzDr3ver »

Ja bij mij staat ze nu op 21:15 terwijl het 21:40 is.... :P
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Bordensteker »

Behalve bordensteker (ambtenaar richtingborden heette het officieel) was ik in 1969 tevens klokkendraaier (bij de verwisselbare richtingborden waren in die jaren uurwerkloze tweezijdige wijzerplaten-met-wijzers aangebracht waarop de vertrektijd van de aangegeven trein analoog werd getoond).
Welnu, om u te dienen: gewapend met deze vakkennis kan ik beamen dat de forumklok momenteel 24 minuten achterloopt.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Schaap »

Ik ben op de hoogte van het probleem...
Bartjedj

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Bartjedj »

Bij mij staat de klok correct. En ik heb nog phpBB-fora geweten die ermee sukkelden.

BDJ
Presario

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Presario »

Nu loopt ze inderdaad correct. Dank u wel, Schaap!
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Schaap »

Het rare is dat de server na een bepaalde tijd uit synchronisatie begint te lopen...
Dietrich

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Dietrich »

Misschien ntpd erop zetten. En phpBB heeft er niks mee te maken. :)
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Schaap »

Uiteraard niet... een NTP synchro lost het dus ook direct op.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door LML »

Is dat op een forum zo belangrijk en/of ergerlijk: een klok die achter loopt? Zolang het maar niet in een station is, dan zal er pas gevloekt worden... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Patrick »

Bordensteker schreef:Behalve bordensteker (ambtenaar richtingborden heette het officieel) was ik in 1969 tevens klokkendraaier (bij de verwisselbare richtingborden waren in die jaren uurwerkloze tweezijdige wijzerplaten-met-wijzers aangebracht waarop de vertrektijd van de aangegeven trein analoog werd getoond).
Welnu, om u te dienen: gewapend met deze vakkennis kan ik beamen dat de forumklok momenteel 24 minuten achterloopt.
Ik heb weer wat bijgeleerd :wink: Wist ik veel dat hiervoor iemand speciaal was aangesteld.
Herinner mij nog goed die borden in Kortrijk. Er waren altijd leukerds die de wijzerkes verdraaiden :twisted: Nog een geluk dat ze de richtingbordjes niet veranderden want die hingen gewoon op het perron. (Dacht ik toch, of was er een beveiliging?)
Mocht er iemand een foto hebben van die aanwijzers: graag!
Dietrich

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Dietrich »

Ik meen die in Gent-Sint-Pieters ook nog gezien te hebben, ofwel was het elders (zoals Kortrijk). Spreek hier van 10 jaar terug minstens.
Bartjedj

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Bartjedj »

De borden zijn nog in gebruik in Blankenberge en Knokke.
(Alleen, voor hoelang nog :? )

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door treinbruno »

in moeskroen hingen er tot vorig jaar ook, maar nu zijn die weg :(
Afbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Forum-klok loopt achter?

Bericht door Bordensteker »

Patrick schreef:Ik heb weer wat bijgeleerd :wink: Wist ik veel dat hiervoor iemand speciaal was aangesteld.
Dat deed men in Roosendaal alleen in de vakantieperioden, wellicht om de perronopzichter meer tijd te geven voor informatie aan de reizigers.
Herinner mij nog goed die borden in Kortrijk. Er waren altijd leukerds die de wijzerkes verdraaiden :twisted: Nog een geluk dat ze de richtingbordjes niet veranderden want die hingen gewoon op het perron. (Dacht ik toch, of was er een beveiliging?)
Mocht er iemand een foto hebben van die aanwijzers: graag!
De borden voor andere bestemmingen lagen in Roosendaal gewoon in een open kast eronder. En de borden kon je inderdaad zó verwisselen. Vertrektijden ook. Nooit gezien dat er iets veranderd was ... vroeger hè!
Op de site van Nico Spilt kun je bij "Treinaanwijzers" als derde een foto zien die in 1967 genomen is op Roosendaal met een bordje Brussel-Zuid nog net leesbaar.
Plaats reactie