Montzenroute (lijn 24)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Thieskes

Montzenroute (lijn 24)

Bericht door Thieskes »

In mijn komende vakantie heb ik het voornemen om eens net onder heet drielandenpunt te gaan kijken bij de zogenaamde montzenroute
nu lees ik bij mijn internetzoektocht over informatie over deze spoorlijn op wikipedia:
Vanwege de toenemende hoeveelheid goederen die vervoerd wordt tussen de Antwerpse haven en het Duitse Ruhrgebied kent de Montzenroute op dit moment capaciteitsgebrek
als ik het dus goed begrijp is het op deze spoorlijn echt enorme druk met goederentreinen
en dus ook ideaal voor mij als fan van goederentreinen

kan iemand bevestigen of dat lijn 24 echt zo'n drukke lijn is en eventueel of er drukke en minder drukke periodes zijn gedurende de dag

alavst bedankt
13'erke

Re: Montzenroute (lijn 24)

Bericht door 13'erke »

Thieskes schreef:In mijn komende vakantie heb ik het voornemen om eens net onder heet drielandenpunt te gaan kijken bij de zogenaamde montzenroute
nu lees ik bij mijn internetzoektocht over informatie over deze spoorlijn op wikipedia:
Vanwege de toenemende hoeveelheid goederen die vervoerd wordt tussen de Antwerpse haven en het Duitse Ruhrgebied kent de Montzenroute op dit moment capaciteitsgebrek
als ik het dus goed begrijp is het op deze spoorlijn echt enorme druk met goederentreinen
en dus ook ideaal voor mij als fan van goederentreinen

kan iemand bevestigen of dat lijn 24 echt zo'n drukke lijn is en eventueel of er drukke en minder drukke periodes zijn gedurende de dag

alavst bedankt
Ik ben er gisteren nog geweest, er zijn momenten dat er om de 10 minuten wel een trein voorbijrijdt, maar ook van die momenten dat het rustig is. Al komen die nu (bouwverlof) iets meer voor dan anders. Maar reken toch op een cargo of 20 die goed te fotograferen zijn (waar de zon mee zit).
5941

Bericht door 5941 »

reed er gisteren na 2 uur nog cargo richting aachen west
13'erke

Bericht door 13'erke »

5941 schreef:reed er gisteren na 2 uur nog cargo richting aachen west
Buiten de Ruhrtalbahn geen enkele tot 16.00 h. Richting Montzen wel.
Plaats reactie