Zou echt traxx+rijtuigen+traxx zijn.
Dus geen remproef en geen gekoppel.
Gewoon rijden met die handel. En zelfs met 1 loc+7 rijtuigen +1 loc (plat) is het een makkie
Traxx machinisten...
Re: Traxx machinisten...
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Traxx machinisten...
Mij is gisteren in Essen nog eens opgevallen welke korte draaistellen die dingen hebben...Mark7758 schreef:Zou echt traxx+rijtuigen+traxx zijn.
Dus geen remproef en geen gekoppel.
Gewoon rijden met die handel. En zelfs met 1 loc+7 rijtuigen +1 loc (plat) is het een makkie
Nieuwe reeks "dansende" loks op komst ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Traxx machinisten...
ni zover ik weet, wel gevoelig aan sleet in korte bogen, zo weet ik toch van de in zwitserland gebruikte traxx-en
Re: Traxx machinisten...
Dat is gek normaal moeten "lange" draaistellen problemen hebben met korte bochten...Steven schreef:ni zover ik weet, wel gevoelig aan sleet in korte bogen, zo weet ik toch van de in zwitserland gebruikte traxx-en
Alhoewel... zwitsers klagen ook dat de duitsers te "gierig" smeren in de bochten, dat was toch uitleg na de ontsporingen op de overloopwissels op de Gotthard
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Traxx machinisten...
tja een zwitserse collega wist te zeggen dat de traxx na Erstfeld zo weinig als mogelijk ingezet word, dit wegens grotere sleet aan draaistellen en sporen bij gebruik van deze locs.
Re: Traxx machinisten...
IANT, de int. depot van Antwerpen C telt sinds kort ook 2 reeksen :Steven schreef:je moet ze zelfs als een afzonderlijk depot beschouwen, IBRU is zo een andere depot dan FBMZ.
IBRU telt zo verschillende reeksen van bestuurders, S, T, F, Q, VKI waarbij enkel de mensen van de S (eurostar reeks) en T (thalysreeks) met personentreinen rijden, bestuurder van de F en Q zijn jockey's en doen het overbrengen tussen vorst en brussel zuid (vice versa), verzorgen de rangeren in vorst op de hst werkplaats. VKI = vlottend kader van IBRU aangezien FBMZ ook over een VK beschikt.
Bestuurders beschikken over volgende kennis per reeks
S = Eurostar, Thalys en TGV (doen diensten op Londen, Rijsel, Paris Nord en CDG)
T = Thalys en TGV (doen diensten op Rijsel, Paris nord, CDG en Luik)
de jockey's kennen alle materieel van S en T doch niet de bijhorende reglementering ivm HSL lijnen.
ter vergelijking, FBMZ telt volgende reeksen A, K, J, U, VK
zo is dit dus ook in antwerpen en luik
de mensen van ILIE rijden met Thalys en ICE
de mensen van IANT met thalys en benelux (in de toekomst ook nog met de shuttle dus)
-Reeks T (benelux, thalys naar Parijs & Amsterdam)
-Reeks S (benelux+ toekomstige 'Becht-Shuttle'