Bistro rijtuig
Bistro rijtuig
(Eer)gisteren is het I10-Bistro rijtuig vanuit Schaarbeek weggesleept naar ergens. Foto's van de overbrenging zijn hier te vinden.. (topic 'Vergane glorie')
Mijn vraag is: Door wat kunnen we 'ergens' vervangen ? CW Mechelen, Oostende, de sloper ? Aangezien er reeds geschrapte I5'en bij zijn lijkt dit geen goed nieuws te zijn. Tenzij het konvooi naar Mechelen vertrekt, waar de I5'en volwaardig omgebouwd worden voor Infrabel, en de Bistro ofwel in een tweede (nu ja, als je ook de andere meetelt is het de vierde, ik bedoelde de tweede van het type ex-I10..) Bar-Disco, het zesde Resto rijtuig verbouwd wordt ofwel terug een zitrijtuig wordt..
Mijn vraag is: Door wat kunnen we 'ergens' vervangen ? CW Mechelen, Oostende, de sloper ? Aangezien er reeds geschrapte I5'en bij zijn lijkt dit geen goed nieuws te zijn. Tenzij het konvooi naar Mechelen vertrekt, waar de I5'en volwaardig omgebouwd worden voor Infrabel, en de Bistro ofwel in een tweede (nu ja, als je ook de andere meetelt is het de vierde, ik bedoelde de tweede van het type ex-I10..) Bar-Disco, het zesde Resto rijtuig verbouwd wordt ofwel terug een zitrijtuig wordt..
Re: Bistro rijtuig
Hallo,
Het valt me op dat alle I5'en precies uit Vorst weg zijn (toch als je kijkt vanop L50A) en in Schaarbeek staan, waar er nog zonder kindertekeningen staan, en anderen die helemaal onder de kindertekeningen zitten...
Ik brees dat die bistro ofwel aan z'n laatste reis begonnen is, ofwel verkocht is. Te veel kosten gaan ze daar zeker niet aan doen, schrap de verbouwing tot zitrijtig dus maar. Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Op dinsdag morgen stond het rijtuig er nog, dicht bij de oude stelplaats, terwijl een 82 tegen enkele I5'en stond aan dat nieuwe gebouw. 's Avonds stond er ene lange rij I5'n bij de oude steplaats, en nog ene rij erachter, en ik kon niet zijn of de Bistro er nog tussen stond.
Groeten,
Joris De Mol
Het valt me op dat alle I5'en precies uit Vorst weg zijn (toch als je kijkt vanop L50A) en in Schaarbeek staan, waar er nog zonder kindertekeningen staan, en anderen die helemaal onder de kindertekeningen zitten...
Ik brees dat die bistro ofwel aan z'n laatste reis begonnen is, ofwel verkocht is. Te veel kosten gaan ze daar zeker niet aan doen, schrap de verbouwing tot zitrijtig dus maar. Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Op dinsdag morgen stond het rijtuig er nog, dicht bij de oude stelplaats, terwijl een 82 tegen enkele I5'en stond aan dat nieuwe gebouw. 's Avonds stond er ene lange rij I5'n bij de oude steplaats, en nog ene rij erachter, en ik kon niet zijn of de Bistro er nog tussen stond.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bistro rijtuig
Vorige week 2 Resto's in de CW Mechelen binnengekomen , 1 I10 (blauw) en 1 ex resto ( grijs)
Blauwe i10 had revisie van omvormer en klima compressor.
Grijze staat er nog steeds , reden onbekend (doet trouwens nu dienst voor infrabel)
Verder ...
Eind Juli komen er 2 dms pakwagens binnen (oranje versie) voor onderhoud.
Blauwe i10 had revisie van omvormer en klima compressor.
Grijze staat er nog steeds , reden onbekend (doet trouwens nu dienst voor infrabel)
Verder ...
Eind Juli komen er 2 dms pakwagens binnen (oranje versie) voor onderhoud.
Re: Bistro rijtuig
Als je datum van binnenrijden hebt, mag je die posten.
Dan kan ik komen spotten aan de OW Leuvensesteenweg
BDJ
Dan kan ik komen spotten aan de OW Leuvensesteenweg
BDJ
Re: Bistro rijtuig
Ik geloof dat ik al zo'n DMS'en heb gezien, kan het zijn dat ze al in de bundels staan?Bartjedj schreef:Als je datum van binnenrijden hebt, mag je die posten.
Dan kan ik komen spotten aan de OW Leuvensesteenweg
BDJ
Re: Bistro rijtuig
Ja achter de WL (AM) , maar staat momenteel niet als prioriteit op de planning...
Re: Bistro rijtuig
Hallo,
Wat is het nut van DMS'sen te onderhouden die enkel nog in 1 ICT naar hasselt worden ingezet? (Op de lijn naar Luxemburg rijden ze niet meer, en de bedevaartstreinen gebruiken Franzosische pakwagens...).
1 Goed nieuwsje: voor de poort van de schroothandelaar in Gent staat hij alvast niet.
Groeten,
Joris De Mol
Wat is het nut van DMS'sen te onderhouden die enkel nog in 1 ICT naar hasselt worden ingezet? (Op de lijn naar Luxemburg rijden ze niet meer, en de bedevaartstreinen gebruiken Franzosische pakwagens...).
1 Goed nieuwsje: voor de poort van de schroothandelaar in Gent staat hij alvast niet.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bistro rijtuig
Op de lijn naar Luxemburg wordt hij enkel nog in de zomer ingelegd.Joris schreef:Hallo,
Wat is het nut van DMS'sen te onderhouden die enkel nog in 1 ICT naar hasselt worden ingezet? (Op de lijn naar Luxemburg rijden ze niet meer, en de bedevaartstreinen gebruiken Franzosische pakwagens...).
1 Goed nieuwsje: voor de poort van de schroothandelaar in Gent staat hij alvast niet.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bistro rijtuig
Hallo,
Prima planning als ze enkel daarvoor nog dienen, en pas na de zomer uit revisie zullen zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Exact vanaf 1 juli ofzo?13'erke schreef:Op de lijn naar Luxemburg wordt hij enkel nog in de zomer ingelegd.
Prima planning als ze enkel daarvoor nog dienen, en pas na de zomer uit revisie zullen zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bistro rijtuig
Niet vergeten dat de Dms ook gebruikt worden bij meetritten om aan voldoende remgewicht te komen. Eén Dms (diegene waarbij 1 schuifdeur langs 1 kant vervangen is door een schuifraam, type I10) is zelfs speciaal uitgerust voor remtesten maar is verder niet speciaal (heeft nog altijd C1-liverij).. En daarom moeten die dus ook nog onderhouden worden..
Re: Bistro rijtuig
Er is al een tijdje sprake om die terug achteraan de IC A te hangen...Joris schreef:Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
Re: Bistro rijtuig
dan hebben ze er n iet genoeg dan hebben ze er minimum zeven nodig als ik er in elke samenstelling eentje moet voorkomen.
Re: Bistro rijtuig
Dan moeten die omgebouwd worden voor 200.Jeroen schreef:Er is al een tijdje sprake om die terug achteraan de IC A te hangen...Joris schreef:Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
BDJ
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Bistro rijtuig
en wat heeft het dan ook nog voor nut ze achteraan te hangen.Jeroen schreef:Er is al een tijdje sprake om die terug achteraan de IC A te hangen...Joris schreef:Een resto en Bar/Disco hebben ze ook niet nodig, dus dat zal het ook niet zijn, tenzij die voor iemand anders is.
men zou het toch beter in het midden hangen ofzo
tenzij alle perrons voor 13 rijtuigen toegankelijk zijn (FSD niet dus) is het ook zonde voor de zitplaatsen die verloren gaan.
en men moet er ook nog voor zorgen dat er een MUX kabel (of wat het ook is door dat rijtuig loopt zodat er nog in TD gereden kan worden
Re: Bistro rijtuig
Hallo,
Als ze er echt resto's willen aanhangen, hebben ze nog 5 WR I10 die aan 200kmph kunnen rijden.
Ik betwijfel echter of ze dit zullen doen, het zou inderdaad wel zonde zijn van de zitplaatsen. Anderszijds is dit de enige IC die hier de perfecte mogelijkheden voor bied, tussen elk station zit bijna een half uur (Gent-Bru,Bru-Leuven, Leuven-Luik), genoeg voor een snelle maaltijd.
En dan noch, België is helaas Zwiterland niet... Bovendien zijn de EC treinen beter geschikt voor resto's.
Groeten,
Joris De Mol
Als ze er echt resto's willen aanhangen, hebben ze nog 5 WR I10 die aan 200kmph kunnen rijden.
Ik betwijfel echter of ze dit zullen doen, het zou inderdaad wel zonde zijn van de zitplaatsen. Anderszijds is dit de enige IC die hier de perfecte mogelijkheden voor bied, tussen elk station zit bijna een half uur (Gent-Bru,Bru-Leuven, Leuven-Luik), genoeg voor een snelle maaltijd.
En dan noch, België is helaas Zwiterland niet... Bovendien zijn de EC treinen beter geschikt voor resto's.
Groeten,
Joris De Mol