Treinstaking 20 mei
Re: Treinstaking 20 mei
oei onze waalse broeders lopen al hevig precies, de assen die vernoemd worden zijn vooral bediend door de waalse depots.
en zo verlies je dus het laatste greintje credibiliteit dat je had... vooral zo verder doen, de vele reizigers zullen wel begrip opbrengen voor een volgende "sorry" van een of andere vakbondsbobo
gr, Steve

gr, Steve
moet je hier niet uitleggen maar op een frans forum voor spoorgezinden he
hier heeft uw opmerking totaal geen waarde als het gaat om onze waalse collega's 

Bestaat er bij de NMBS zoiets als controlegeneesheren die gaan kijken of die personen wel degelijk ziek zijn?De Standaard schreef:
Treinverkeer vanmiddag al deels verstoord
[...] Spoorbeheerder Infrabel meldt dat het verkeer op de lijnen 94, Brussel-Doornik en 96, Brussel-Bergen-Quévy, sinds vanmiddag al grondig verstoord is. Vele treinbestuurders zouden zich ziek gemeld hebben.

Volgens mij lijden ze aan de stakingsziekte...

Mocht iemand er nu nog aan twijfelen dat het echte opzet van zo'n staking is, de reiziger te pesten, dan is het bewijs nu wel duidelijk gegeven. Je kunt alleen maar vermoeden dat ze er uiteindelijk op uit zijn de publieke opinie tegen de directie in het harnas te jagen. Deze vroegtijdige acties getuigen van zo'n grote heimelijkheid en gebrek aan respect voor de reiziger dat er geen woorden meer voor zijn. Ik zou dan ook willen oproepen om bij de volgende enquêtes het spoorwegpersoneel objectief te beoordelen, en ze dus lik op stuk geven. Het is niet omdat ze eens vriendelijk glimlachen als ze controles uitvoeren dat ze hun job ook goed doen.steved schreef:over het schieten in de hand die je voedt, hier kan ik (en wellicht nog vele pendelaars) TOTAAL niet mee lachen !! Bedankt hé, bende klojos, pipo's en charlantans van de "geweldige" vakbonden :
Belgie = toch het grootste apenland ??De Standaard schreef:
Treinverkeer vanmiddag al deels verstoord
BRUSSEL - Nog voor de aangekondigde treinstaking van start gaat, ligt een deel van het treinverkeer nu al in de knoop.
Spoorbeheerder Infrabel meldt dat het verkeer op de lijnen 94, Brussel-Doornik en 96, Brussel-Bergen-Quévy, sinds vanmiddag al grondig verstoord is. Vele treinbestuurders zouden zich ziek gemeld hebben.
'De as Schaarbeek-Moeskroen zal vanmiddag in beide richtingen het zwaarst getroffen worden door de verstoringen', aldus de woordvoerster van Infrabel. Vele treinen op die lijn zijn afgeschaft.
De lijn Brussel-Luik is eveneens niet gespaard, net als de lijnen 's Gravenbrakel-Leuven en 's Gravenbrakel-Charleroi in beide richtingen. Ook daar zijn meerdere treinen afgeschaft.
Vanavond om 22 uur start de 24-urenstaking van het spoorpersoneel. rbo
Mag ik anders de rekening van de taxi naar de vakbond sturen indien ik vanavond niet thuis raak?![]()
gr, Steve
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
vic de controles gebeuren door treinbegeleiders, het zijn de bestuurders die zich ziek gemeld hebben. kortweg jij gaat u afreageren op een andere deel van de arbeiders dan de groep die volgens u in de fout gaan.
Er zit nu eenmaal voor iedereen ergens een grens en onze waalse collega's zitten blijkbaar altijd net iets sneller aan hun kookpunt dan hun vlaamse collega's.
Er zit nu eenmaal voor iedereen ergens een grens en onze waalse collega's zitten blijkbaar altijd net iets sneller aan hun kookpunt dan hun vlaamse collega's.
Steven,Steven schreef:vic de controles gebeuren door treinbegeleiders, het zijn de bestuurders die zich ziek gemeld hebben. kortweg jij gaat u afreageren op een andere deel van de arbeiders dan de groep die volgens u in de fout gaan.
Kookpunt of niet: dit is pesterij. En een vakbondsman die dit toelaat, die niet in staat is om in te spreken op zijn leden, en hen eraan te herinneren wat de afspraken waren, kan er beter mee stoppen. En uiteraard weet ik dat de controles gebeuren door de begeleiders, maar dit is verderfelijk syndicalisme, en als ze al niet bij de traditionele vakbonden zitten, dan zitten ze bij OVS-SIC, samen, begeleiders en bestuurders.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
beste vic in wallonie is een ander vakbond bij de treinbestuurders actief, eentje voor treinbestuurders alleen het ASTB, zoek effe hun website op en lees wat zij verlangen. deze niet erkende of aanvaarde vakbond (door de nmbs) spreekt enkel en alleen voor de treinbestuurders. hun grootste aanhang zit in wallonie alwaar ze ook hun hoofdzetel hebben. hier heb OVS-SIC, acod, acv transcom niets mee te maken.
http://www.sact-astb.be/
http://www.sact-astb.be/
Versta nu toch ook niet waarom men in de walen nu al weer vroeger moet staken...
De mensen plannen het nu zodat ze voor 22u op hun bestemming arriveren en dan 's middags al beginnen is eigenlijk een 'Wilde staking' met aansluitend een 'aangekondigde staking'...
Los van alle ongemakken voor reizigers zijn zo'n acties gewoon dodelijk bij de publieke opinie..
De mensen plannen het nu zodat ze voor 22u op hun bestemming arriveren en dan 's middags al beginnen is eigenlijk een 'Wilde staking' met aansluitend een 'aangekondigde staking'...
Los van alle ongemakken voor reizigers zijn zo'n acties gewoon dodelijk bij de publieke opinie..
En laat mij nu net ook een student zijn en niet bij de NMBS werken. Straf heMarijke26 schreef:Onmenselijk? Hoe durf je zo'n woorden in je mond te nemen. Er zijn landen waar diegenen die zoiets zouden doen zoals jullie morgen, de strop zouden krijgen. Dan spreek ik nog niet over ons eigen land zoveel eeuwen terug. Onmenselijk, komaan zeg. Zo onmenselijk dat jullie morgen een dag vrij hebben en wij kunnen zorgen dat we op ons werk of in de les geraken (laat staan studenten die al in de examens zitten) op een redelijk tijdstip. Dat is dan ook onmenselijk? Hoe willen jullie nu dat jullie serieus genomen worden?Wover schreef:Waarom is iedereen tegen het personeel en niet tegen de directie waar het probleem ligt?KB schreef: Tip voor de klanten van de NMBS die het niet eens zijn met de staking: de dag na een staking weigeren je vervoersbewijs te tonen. Maar dat kan alleen werken als er massaal aan meegedaan wordt.
Er zijn zoveel bedrijven waar men nu staakt voor koopkrachtverhoging, terwijl de lonen automatisch geindexeerd worden. Die werknemers moeten eens begrijpen dat ze niet alles kunnen hebben. Bij de NMBS staakt men tegen de onmenselijke omstandigheden en de manier waarop de NMBS functioneert. Ik denk dat als je de redenen om te staken van een 9-5'er vergelijkt met die van een treinbestuurder, je op totaal andere antwoorden zal uitkomen.

- e49memling
Ik verdedig de staking niet, en zeker niet de manier waarop de Walen weer hun gelijk proberen te halen.
9 van de 10 stakingen hebben hun oorsprong in het zuiden van het land; vooral fcr-fl-fms-fnr
Het is al meer dan duidelijk dat de grote malaise bij het spoorwegpersoneel niet gekend is door de mensen.
In gelijk welke firma, waar zo met het personeel wordt omgesprongen, loopt de emmer wel eens over.
9 van de 10 stakingen hebben hun oorsprong in het zuiden van het land; vooral fcr-fl-fms-fnr
Het is al meer dan duidelijk dat de grote malaise bij het spoorwegpersoneel niet gekend is door de mensen.
In gelijk welke firma, waar zo met het personeel wordt omgesprongen, loopt de emmer wel eens over.
Maar in geen enkele firma, zelfs niet in die waar het nog erger gesteld is met het personeel, loopt de emmer zo dikwijls over.e49memling schreef: In gelijk welke firma, waar zo met het personeel wordt omgesprongen, loopt de emmer wel eens over.
Sluiten die boel, en geef mij eens ongelijk!
De dienstverlening van de NMBS begint meer en meer te lijken op die van een ontwikkelingsland, de trein komt wel, miscchien zelfs vandaag nog.
Pfff niet een beetje overdreven? Ik ben nog niet zo lang pendelaar per trein maar in die 3 jaar heb ik bijna nooit serieuze problemen gehad, ik ben 99,5% van de tijd altijd ruim op tijd geraakt waar ik moest zijn. Toch wel straf voor een ontwikkelingsland als dat ginder ook zo is.
tja sluiten is misschien een oplossing, maar geef ons dan eerst ook een andere regering aub, want met de huidige politiek zie ik niks veranderen in de positieve zin. de meeste partijen proberen enkel maar zichzelf in de kijker te werken. het zijn dus ook zij die verantwoordelijk zijn voor het degelijk runnen van de firma als de nmbs, of valt het ni op dat bij elke verkiezing waar een grote verschuiving in het politieke landschap plaats vind er ook telkens een aantal andere bazen bij ons gedropt worden?
toen de cd&v verloren heeft 8 jaar terug is schouppe vrij snel aan de kant gezet. zo zijn er nog wel verschillende zaken die je in die richting kan zoeken!!
zolang er politiek met postjes en mandaten links en rechts uitgedeeld worden zal het zo blijven duren. zelfs een prive firma gaat hier niet rechttrekken wat er al jaren scheef gaat.
toen de cd&v verloren heeft 8 jaar terug is schouppe vrij snel aan de kant gezet. zo zijn er nog wel verschillende zaken die je in die richting kan zoeken!!
zolang er politiek met postjes en mandaten links en rechts uitgedeeld worden zal het zo blijven duren. zelfs een prive firma gaat hier niet rechttrekken wat er al jaren scheef gaat.
Dietrich schreef:Pfff niet een beetje overdreven? Ik ben nog niet zo lang pendelaar per trein maar in die 3 jaar heb ik bijna nooit serieuze problemen gehad, ik ben 99,5% van de tijd altijd ruim op tijd geraakt waar ik moest zijn. Toch wel straf voor een ontwikkelingsland als dat ginder ook zo is.
natuurlijk zijn er hie rmensen die altijd alles slecht vinden aan de spoorweg, ze vloeken tieren en doen maar op alsof ze de enige passagier in het land zijn. er rijden zeker genoeg treinen stipt, maar als je steeds dezelfde trein neemt die geregeld last heeft van vertraging (wegens een nipte uurregeling of welke oorzaak dan ook) dan krijg je als individu een vertekend beeld van heel die spoorweg. het is misschien niet positief, maar zeker ook niet zo negatief als sommige mensen het altijd willen doen uitschijnen.