Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:Even een detail: De Noorderkempen-express bestaat maar uit 1 trein. Dus het ene uur heen, het andere uur terug. Dus niet zoals je zegt 1 trein per uur per richting.

BDJ

die trein kan op 1 u tijd een volledige heen en terugrit doen hoor.
Fles

Bericht door Fles »

Steven schreef:maar die ATB-NG is nergens actief op lijnen met 300 km/u en heeft zijn degelijkheid op dat vlak nog niet bewezen,
Nee, en dat zal niet gebeuren ook, dat hoef je niet te testen ;)

Bovendien heb ik me laten vertellen dat ATB niet samengaat met 25 kV. Waarom dat is, weet ik ook niet. :?:
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Op de testbaan van de magnetische trein in Duitsland reed er ook maar 1 trein, met de gekende gevolgen.
Men zal nooit toelaten dat er treinen rijden op een niet-beveiligde baan.
Gebeurd op dozijnen industrieparken.....
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Bartjedj schreef:Even een detail: De Noorderkempen-express bestaat maar uit 1 trein. Dus het ene uur heen, het andere uur terug. Dus niet zoals je zegt 1 trein per uur per richting.

BDJ

die trein kan op 1 u tijd een volledige heen en terugrit doen hoor.
Inderdaad kwartier rijden.....kwartier keren...kwartier rijden...enz.
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik vraag me dus sirieus af of zo'n Noorderkempen pendel rendabel is... :?
Steven

Bericht door Steven »

sncf-sncb schreef:Ik vraag me dus sirieus af of zo'n Noorderkempen pendel rendabel is... :?
dat is om te starten, nadien zouden die treinen eventueel doorgetrokken worden. of dat richting brussel dan wel gent zal gebeuren is een andere vraag natuurlijk.
Shrek

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:Ik vraag me dus sirieus af of zo'n Noorderkempen pendel rendabel is... :?
ik denkd at er voor zo'n lijn zeker wel potentieel is hoor, zeker als de de p+r er goed uitbouwen. Natuurlijk kan het onmogelijk rendabel worden als je de afschrijving van de hele L4 erbij telt :mrgreen:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Maar dan mogen ze Noorderkempen toch wat aangenamer maken, vind ik. :roll: Die stopplaats ziet er momenteel uit alsof die tien jaar geleden gesloten geweest is. :P
Adler

Bericht door Adler »

Trainspotterke schreef:Maar dan mogen ze Noorderkempen toch wat aangenamer maken, vind ik. :roll: Die stopplaats ziet er momenteel uit alsof die tien jaar geleden gesloten geweest is. :P
Dat is toch normaal, een station dat jaren lang niet gebruikt wordt en waar geen kat komt zal vlug in een vervallen staat geraken.
Shrek

Bericht door Shrek »

Fles schreef: Bovendien heb ik me laten vertellen[/url] dat ATB niet samengaat met 25 kV. Waarom dat is, weet ik ook niet. :?:
die 25 kv staat op wisslespanning 50 Hz, dus op alle kabels in de buurt komt door inductie ook een (klein) signaal onder 50 hz te staan. Dit geeft normaal gezien geen enkel probleem tenzij je apparatuur hebt (zoals ATB) die ook werkt met frequenties rond de 50 hz. :P
Robin

Bericht door Robin »

misschien 1 trein naar brussel en 1 naar gent.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Trainspotterke schreef:Maar dan mogen ze Noorderkempen toch wat aangenamer maken, vind ik. :roll: Die stopplaats ziet er momenteel uit alsof die tien jaar geleden gesloten geweest is. :P
Hoho, die stopplaats is er gekomen omdat men graag een bouwtoelating kreeg van de gemeentes en niet teveel betogingen.
Spijtig genoeg heeft men geen eis gesteld aan het minimum aantal passagiers na 10 jaar ofzo.....kon men de boel tenminste netjes terug sluiten....
Theo
Groeten vanop de Heide
rds

Bericht door rds »

kom op 19 januari tussen 10 en 12 uur uw ongenoegen uiten over het station Noorderkempen. ACV en ACW zorgen voor een hapje en drankje.
Fles

Bericht door Fles »

rds schreef:kom op 19 januari tussen 10 en 12 uur uw ongenoegen uiten over het station Noorderkempen. ACV en ACW zorgen voor een hapje en drankje.
Gezellig. Waar? :) Hier?
Afbeelding En hoe komen we daar? :roll:
Shrek

Bericht door Shrek »

Fles schreef: En hoe komen we daar? :roll:
vanuit de hele streek rijden er bussen naar dat station :P
Plaats reactie