260689 schreef:NMBS laat geen 14 rijtuigen meer toe in Luik omdat het naar het schijnt niet alle rijtuigen aan het perron kan.
Vorige jaren was dit geen problem en nu ineens wel, nmbs snappen wie kan snappen.
In Luik hebben ze wel van het langste perron (perron 3 geloof ik) ongeveer 1/3 weggehaald en dat wordt nu opnieuw gebouwd. Het zou dus goed kunnen dat dat geen 300 meter lang meer is
in luik is idd het super lang perron verdwenen (oud + nieuw gekoppeld) de huidige perrons zijn voorzien op max 12 rijtuigen en aangezien enkel de korte perrons volledig in dienst zijn te luik is het voor 12 rijtuigen zelfs heel nipt voor de moment. de lange perrons zijn allemaal ingekort (tijdelijk, met het bord H als kenmerk) wegens het afwerken van de uiteinden van deze perrons kant brussel. het zou kunnen dat als deze uiteinden terug in dienst zijn dat dan pas de trein er effectief volledig aan perron kan komen.
Trainspotterke schreef:Kunnen die perrons in Luik nog geen 2 gekoppelde thalysstellen ontvangen? 16 rijtuigen plus vier locomotieven dus.
heden nog niet mogelijk, perron 3 4 en 5 zijn niet op hun volle lengte in dienst, voor perron 4-5 zal dit weldra in orde zijn. ben vandaag in luik geweest en de boordstenen liggen er al volledig enkel de perronvloer moet nog in orde gezet worden.
Voila ik weet wat er mij allemaal te doen staat. Heb men dienstindeling gekregen en ik moet naar Bischofshofen.
Ik doe rijtuig nr 286 juist naast de SR3.
In Berchem stopt ie morgen dan ook niet? Weet iemand toevallig als trein 19602 van Vorst naar Roosendaal rijdt op welk spoor dat hij Berchem zal aandoen?
grtz
Trein stopt niet in antwerpen berchem.
waarschijnlijk ga em op spoor 2 passeren richting roosendaal (gaat niet via NZ tunnel) in terugkomen passeren op spoor 1.
260689 schreef:Trein stopt niet in antwerpen berchem.
waarschijnlijk ga em op spoor 2 passeren richting roosendaal (gaat niet via NZ tunnel) in terugkomen passeren op spoor 1.
In Berchem? Want daar komt spoor 2 van de kust en zou em op tegenspoor rijden ... Of bedoelde je Antwerpen-Oost?
Ik heb verleden jaar wel eens een plaatje gezien van de BerglandExpress in Antwerpen-Oost (met een watertoren)
Kan dat plaatje nog steeds gemaakt worden?
Zoja, weet men dan ook via welk spoor de trein door Antwerp-Oost komt?