Jonathan schreef:. Er is natuurlijk meer vraag daarvoor langs Vlaamse kant dan langs de Franse. Logisch ook, kent gij Vlamingen die in Duinkerke zouden gaan shoppen en één gaan drinken? Maar ik denk wel dat er veel Franstaligen zijn die in De Panne, Oostduinkerke en Koksijde gaan gaan shoppen en één drinken?
Jonathan ik stel geregeld vast da je zinnen post die zichzelf 100% tegenspreken
Voor de mensen van de HORECA en WINKELS, natuurlijk. Die Zelfstandigen in de westelijke kustgemeenten kunnen er maar wel bij varen. Die bij de franstalige Noordelijke kustgemeenten eerder niet, denk ik.
Ik weet, dat ik naar Bray-Dunes trek, zodra ik dat vlot kan met de trein. Of nog verder, Sangatte, of zo. Sorry, maar jaar na jaar ben ik meer te vinden voor de rustige stranden in Noord-Frankrijk dan de overbevolkte, volgebouwde stranden aan de Belgische Kust. En ik ben niet de enige...
Duinkerken is nogal grauw, akkoord, maar het is een uitstekende uitvalsbasis voor een groot stuk van Noord-Frankrijk, dat net zo aantrekkelijk of nog aantrekkelijker is als de Westhoek.
Neen, buitendienstgesteld in 1991, terwijl Deinze - De Panne pas in 1995 onder draad kwam. Ik moet wel zeggen dat de lijn er nog helemaal ligt, in betrekkelijk goede staat, behalve enkele delen die onder het zand zitten.
het is een grensbaanvak he das altijd al iets anders zelfs de luxemburgers hebben 3 kv ook al is dat hun spanning niet en hebben ze er geen materieel voor
Steven schreef:het is een grensbaanvak he das altijd al iets anders zelfs de luxemburgers hebben 3 kv ook al is dat hun spanning niet en hebben ze er geen materieel voor
en de 3000 dan?
//yep, 200ste bericht voor de 2de x op HGBTF (op het vorige zat ik al bijna aan 1000 d8 ik?!)
Steven schreef:het is een grensbaanvak he das altijd al iets anders zelfs de luxemburgers hebben 3 kv ook al is dat hun spanning niet en hebben ze er geen materieel voor
en de 3000 dan?
//yep, 200ste bericht voor de 2de x op HGBTF (op het vorige zat ik al bijna aan 1000 d8 ik?!)
ik bedoel voor passagiersverkeer want daar hebben we het nu effe over ze gebruiken die enkel voor die IR naar luik en das ook al gene vette op zich daarom da ik die niet echt mee aan het tellen was
Een tramlijn door drie landen! Het zou best mooi zijn.
Een tram/light rail lijkt me toch best door het Zwin te kunnen. Het is een heel erg natuurvriendelijke vorm van transport.