Schema overweg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TSP

Bericht door TSP »

Dat was het! :)

Ik dacht dat er zon schakeling lag bij station Soestdijk aan beide kanten...... Iig gaat het sein pas op groen als de overweg dicht is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23076
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

schakeling die in belgie niet of nauwelijks toegepast word zover ik weet
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

TSP schreef:Dat was het! :)

Ik dacht dat er zon schakeling lag bij station Soestdijk aan beide kanten...... Iig gaat het sein pas op groen als de overweg dicht is.
Klopt.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2956
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Nog enkele voorbeelden van een pedaal. Deze heeft slecht éénhefboom en ligt op de spoorlijn die gebruikt wordt door de zandtrein van Lommel-Maatheide voor de overweg op de oude weg van Lommel naar Mol.
Bijlagen
Pedaal Lommel 3 (600 x 450).jpg
Pedaal Lommel 3 (600 x 450).jpg (56.62 KiB) 3543 keer bekeken
Pedaal Lommel 2 (600 x 450).jpg
Pedaal Lommel 2 (600 x 450).jpg (68.62 KiB) 3545 keer bekeken
Pedaal Lommel 1 (600 x 450).jpg
Pedaal Lommel 1 (600 x 450).jpg (126.81 KiB) 3543 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Zulke pedalen liggen altijd vlak naast een overweg en dienen om de overweg terug uit te schakelen.
Als een trein over deze pedaal gereden heeft, en uit de stroomkring van de overweg is, zal deze weer open gaan.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Herrijzen van een topic, maar dacht dat ik nog iets kon bijdragen:

http://www.homepages.hetnet.nl/~marctin ... uring.html
Homepage: http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/

Wel Hollands, maar denk dat er niet veel verschil is. Enkel de stop-doorschakeling dus.

Zou die schakeling in veel stations niet handig zijn? Veel stations leggen nu onnodig de overweg dicht.

BDJ
Accelerat
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Bartjedj schreef:Zou die schakeling in veel stations niet handig zijn? Veel stations leggen nu onnodig de overweg dicht.
Station Geel, daar komen beide treinen gelijk en als ze stilstaan blijven de overwegen dicht, dit duurt vaak 10 minuten. :lol:
Wover

Bericht door Wover »

sncf-sncb schreef:
Bartjedj schreef:Zou die schakeling in veel stations niet handig zijn? Veel stations leggen nu onnodig de overweg dicht.
Station Geel, daar komen beide treinen gelijk en als ze stilstaan blijven de overwegen dicht, dit duurt vaak 10 minuten. :lol:
's morgens is dat erg leuk als je dan met de bus bent. Die bus moet gewoon het busstation oversteken, dus niet over de overweg, maar de bus vertrekt net wanneer de laatste trein (richting Antwerpen) vertrokken is, zodat de overweg na 10 minuten terug open gaat en er een massa klein grut de overweg oversteekt en er natuurlijk niet aan denkt om nog eens 10 seconden te wachten om de bus door te laten (die in de bebouwde kom trouwens voorrang heeft omdat ze van een halte komt). En dan sta je daar ook nog eens 10 minuten ;).

In Herentals is het ook min of meer van't zelfde.

Om x.12 vertrekt de trein naar Turnhout, en om x.15 komt de trein naar Antwerpen aan, met als gevolg een overweg die 10 minuten dicht is (meestal een minuut voor vertrek al dicht).
Plaats reactie