L-treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: L-treinen

Bericht door Dietrich »

Adler schreef:Hetzelfde kan gezegd worden voor de meeste IR-treinen. Al het nieuw materieel wordt systematisch ingezet op de IC-lijnen. Op de meeste IR-lijnen worden enkel oude motorstellen gebruikt terwijl de prijs per kilometer dezelfde is.
Klopt niet altijd... de enige IR die ik soms neem (naar luchthaven) rijdt meestal met MS96, terwijl de enige IC die ik neem altijd Breaks zijn.

Maarja, 't zal wel beteren met de tijd; je kan nu eenmaal niet van het ene jaar op het andere al het oude materieel vervangen, en de NMBS zeker niet die er zijn specialisatie van maakt om zo lang mogelijk met dat oude materieel te blijven rijden. Ik hoop alleen dat ze in de toekomst wat kritischer worden wat betreft kwaliteit zodat we geen tweede MW41-verhaal gaan krijgen.
Wover

Bericht door Wover »

sncf-sncb schreef:
pietje schreef:
Bibke schreef: Ik zou het fijn vinden wanneer de 62ers met hun M4's terug de rit Neerpelt-Antwerpen-Centraal zouden gaan doen.
Was beter dan de 41ers.
Er was wel geen airco, maar je kon de venstertjes openen en uwe kop buiten stekken.
Euh.. dat waren wel M2's op die verbindingen, dat is niet hetzelfde, en ze mogen hun 62ers ook laten zitten.

Steek die lijn maar onder draad, dan kunnen ze met fatsoenlijk materiaal komen.
Die huidige MW-41 vind ik toch een beetje een veredelde tram als je erin zit :?
Als je dat van een MW41 zegt, dan kan je het even goed van elk motorstel/motorwagen zeggen ;), want zoveel "tramgevoel" heb ik daar toch niet echt in.
sweek

Bericht door sweek »

Het heeft een stuk minder nut om lokaal materieel met airconditioning te voorzien. Vele en frequente stops betekenen dat er vaak hete lucht in de trein gaat komen, waardoor het moeilijker en duurder wordt om die trein koel te houden.

Maar de algemene regel is wel dat het meeste comfortabele materieel wordt aangeboden aan de lijnen die meer passagiers trekken en waar mensen het langst in moeten zitten.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

sweek schreef:Het heeft een stuk minder nut om lokaal materieel met airconditioning te voorzien. Vele en frequente stops betekenen dat er vaak hete lucht in de trein gaat komen, waardoor het moeilijker en duurder wordt om die trein koel te houden.

Maar de algemene regel is wel dat het meeste comfortabele materieel wordt aangeboden aan de lijnen die meer passagiers trekken en waar mensen het langst in moeten zitten.
Vandaag ben ik toch wel met de P-trein Gent-Sint-Pieters - Brugge van 16u12 in eerstgenoemde station terug naar huis gekeerd! :wink: Dit is eigenlijk een extra L-trein tussen Gent en Brugge, maar werd wel door AM96 verzekerd! :wink: En dat zijn echt geestige stellekes voor L-treinen. :D Trekt goed op, remt zeer goed af...
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

De klassiekjes die nu nog rondrijden zijn belange niet zo verwaarloost als de die AM/MS 50 reeks (nummers 0XX) en die verschrikkelijke AM/MS 55 "Budds" die tot in de jaren 90 rond reden.


Die MW 41 reeksen liefst geen 2 editie MW 41 of WM 41(= WasMachines 41) . :(

U kijkt toch ook uit naar de bestelling van de nieuwe GEN stellen?? :D
(En hopelijk komt dit de tewerkstellling in eigen land ten goede! )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23076
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

waarom moet dit in eigen land gemaakt worden? dus kortweg enkel bombardier is dan kanshebber voor u om de genstellen te maken?
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Tja als jij liever terug X aantal Belgen meer zonder werk ziet ....... we hebben hier de laatste 10 jaar toch al genoeg afdankingen meegemaakt (Renault, Sabena,..) ...
Naar werk land/ constructeur gaat uwe voorkeur dan ??
1607

Bericht door 1607 »

ikke duitsland/siemens. alhoewel bombardier ook wel mag. als ex werknemer :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23076
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

geen voorkeur op zich, die da de beste stellen kan maken moet ze maken, of da nu bombardier, siemens of alsthom is op dat moment.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

er is momenteel al teveel werkgelegenheid in belgië, als bombardier brugge dichtgaat hebben die mensen direct ergens anders werk (kijk maar naar die 3000 man van VW vorst). Dus dat de nmbs maar gewoon de beste stelletjes :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23076
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op de luchthaven hebben ze continu behoefte aan minsetsn 700 man, werk genoeg als je maar wil. maar soit daar gaat het ni over, het gaat over welke stellen er bestel moeten worden, de beste natuurlijk, als we altijd naar werkgelegenheid eerst moeten zien voor we iets bestellen dan komen er vodden van.
waarom? tja na een tijd gaan die toch hun best niet meer doen kwaliteit af te leveren als ze om die reden toch altijd zeker een bestelling zouden krijgen.
K V B
Berichten: 3394
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Duikbril AM86 schreef:Tja als jij liever terug X aantal Belgen meer zonder werk ziet ....... we hebben hier de laatste 10 jaar toch al genoeg afdankingen meegemaakt (Renault, Sabena,..) ...
De afgelopen decennia zijn 8 van de 10 jobs in de industrie verloren gegaan. De afgelopen eeuwen zelfs 99 van de 100 jobs in de landbouw. Wat doen al die mensen? Thuiszitten? Nee hoor, die doen gewoon iets anders. Iets dat er vroger zelfs gewoon niet was. En juist omdat die allemaal iets anders doen zijn we nu veel welvarender dan vroeger. Er is helemaal geen reden om bang te zijn van nog meer jobverlies in de Industrie.

Op een kunstmatige manier bepaalde industriën beschermen levert op korte termijn mischien wat op, op de lange termijn is het nefast. Een bedrijf dat niet aan concurrentie onderhevig is gaat op den duur minder goede producten maken bijvoorbeeld. En een bedrijf dat geen bestaansreden meer heeft in stand houden slokt middelen op die elders (en nuttiger) gebruikt kunnen worden.

En verder geldt ook nog dat import met export betaalt wordt. Als België meer invoert dan gaat het ook meer uitvoeren. En dat is ook goed voor de werkgelegenheid. Zwitserse OV bedrijven kopen (trolley)bussen bij Van Hool, waarom zou de NMBS dan ook geen treinen bij Stadler mogen kopen?

Dus treinen in België kopen enkel maar om Bombardier Brugge een plezier te doen is geen goed idee. De NMBS moet gewoon het best mogelijke materieel kopen dat binnen haar budget past. Dat mag overigens best uit Brugge komen, maar dat hoeft niet.
Plaats reactie