AM 96 op L73

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
tonicorsari

AM 96 op L73

Bericht door tonicorsari »

Toen ik zondag aan de overweg stond van Kortemark-Elle zag ik tot mijn verwondering dat de dienst IR3636 naar De Panne uitgevoerd werd door een AM96.

Weet iemand de reden hiervoor ?
2012
Contacteer:

Re: AM 96 op L73

Bericht door 2012 »

tonicorsari schreef:Toen ik zondag aan de overweg stond van Kortemark-Elle zag ik tot mijn verwondering dat de dienst IR3636 naar De Panne uitgevoerd werd door een AM96.

ben je wel zeker dat het de 3636 was ? Tijdens de toeristen periode rijden er AM 96'ers die van Luxemburg komen door naar De Panne, als bijkomende trein, maar ni als 36xx uiteraard...
tonicorsari

Re: AM 96 op L73

2012 schreef:
tonicorsari schreef:Toen ik zondag aan de overweg stond van Kortemark-Elle zag ik tot mijn verwondering dat de dienst IR3636 naar De Panne uitgevoerd werd door een AM96.

ben je wel zeker dat het de 3636 was ? Tijdens de toeristen periode rijden er AM 96'ers die van Luxemburg komen door naar De Panne, als bijkomende trein, maar ni als 36xx uiteraard...
Toch vrij zeker , het was rond 15.35 zodus .
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag,

De diesntregelingen van de ICT's 2128 en 2119 laten perfect toe dat IR's 3610 en 3636 met een van deze ms gereden worden. Kijk het maar eens na.
Met vriendelijke groet

overweg13
Merijn

Bericht door Merijn »

overweg13 schreef:Dag,

De diesntregelingen van de ICT's 2128 en 2119 laten perfect toe dat IR's 3610 en 3636 met een van deze ms gereden worden. Kijk het maar eens na.
En zo is het inderdaad ook. Elk weekend in juli en augustus wordt de IR trein met vertek in De Panne/Adinkerke om 11u en aankomst 16u met een MS96 gereden (dezelfde MS96 die 's morgens uit Aarlen komt en 's avonds naar Luxemburg rijdt). Het is zelfs "officieel", want (voor de kenners): het staat zo in Artweb weergegeven!

De juiste reden weet ik niet, maar het zou misschien wel "ter voorbereiding" kunnen zijn. In december zouden immers enkele IR-treinen naar De Panne uit MS96 bestaan....
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag,

Spijtig dat brave burgers zoals ik geen toegang hebben tot Artweb. Ik denk dat ik daar vele uren zoet mee zou zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Merijn

Bericht door Merijn »

Spijtig dat brave burgers zoals ik geen toegang hebben tot Artweb. Ik denk dat ik daar vele uren zoet mee zou zijn.
Solliciteren bij de NMBS eh :-)
overweg13

Bericht door overweg13 »

Merijn schreef:

Solliciteren bij de NMBS eh :-)
Ik ben bijna 54, weet je! En zeggen dat ik destijds als zoon van een NMBS'er gewoon via hem toegang zou gehad hebben!
Met vriendelijke groet

overweg13
tonicorsari

Is dat een onderdeel van Extraweb ?
Steven

Bericht door Steven »

dat is idd een onderdeel van extraweb, enkel toegang als je personeel bent. opgelet niet al het personeel heeft tot alle delen van het extraweb, je krijgt maar toegang volgens de delen die van nut zijn voor uw functie, dus zover ik weet heeft niet iedere functie binnen het spoor toegang tot artweb, mensen die gewoon in dienst zijn voor HR hebben geen belang bij het weten van info die op artweb staat voor hun functie en zullen dus normaal gezien geen toegang hebben tot dit deel.
maartenc

Bericht door maartenc »

hehe :D ik ben toevallig van kortemark elle :P

ja maar het is inderdaad juist dat deze ir trein met ms96 wordt gereden.
ook passeert er in het weekend nog een 21/27 met m6, en laatst zag ik een ext trein die bestond uit een "varkensneus"

grtz
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Ik moet binnenkort naar De Panne rijden met een ICT en dat zijn ook 96'ers.
swfjvh

Bericht door swfjvh »

Hier is een foto van stel 517 die de IR 3610 De Panne - Schaarbeek verzekerde op 04/08/2007. :wink:

mvg,
Jonas
Bijlagen
stel 517 als IR 3610 te Deinze.jpg
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Herinner me een rit op de T trein van Antwerpen naar De Panne in de eerste zomer dat de lijn 75 onder draad stond.
We werden vervoerd in een aantal gekoppelde duikbrillen.
Comfort was anders, was echt teleurgesteld dat we toen zoiets kregen. Dan had ik liever de M2 dieseltrekduwers die de jaren ervoor de dienst verzekerden tussen Neerpelt, Antwerpen en De Panne.

Maar ondertussen komt er goed materieel aan de westkust, knap!

grts,
o
Patrick

Bericht door Patrick »

ostbahnhof schreef:...
Maar ondertussen komt er goed materieel aan de westkust, knap!
Nu nog goede marchandieze naar de Westhoek en we zijn content 8)
Plaats reactie