Steven schreef:waarom altijd zo hameren op die 200 km/u voor onze L2 alleen hebben we materieel voldoende, zeker als je alle i11 zou wegnemen van antwerpen oostende. andere lijnen die op 200 gaan komen = 1 = L50A tot brugge. dat dat nog niet voor morgen is is duidelijk dacht ik.
want de loc betreft met maar 1 stuurpost zijn jullie er eentje vergeten, in zwitserland hebben ze de re450 rondrijden met dubbeldekkers voor de S-bahn
en er zijn ook nog de TGV locs...
En ICE-locs, en Eurostar locs, en Eurostar Italialocs, enz enz
Je hebt eigenlijk wel gelijk men kan die ook ontkoppelen, en met de loc alleen verder rijden...
Groeten,
Joris De Mol
L50A, L96N, L36N, L2 en misschien nog meer lijnen zullen in de verre toekomst wel geschikt gemaakt worden voor zeer snelle treinen (>160 km/h). Maar volgens mij kan je dan veel beter wachten met geschikt rollend materieel te bestellen tot de vraag zich stelt, het aanbod veranderd immers voortdurend
vandaag reed 2752 op kop van de IC I naar charleroi, dus de 27-en met gf koppeling komen in commerciele dienst, doch echter het gebruik van de koppeling is voorlopig enkel nog maar toegestaan voor testritten en in geval van nood om te evacueren.
willem schreef:De 65006 stond vandaag in FGSP (rond 11u40 heb ik hem daar gespot). Samen met 69044 (zo te zien een nieuwe M6) en de 2727
En ik heb gisteren de 61045 gezien, zonder stickers. Dus blijkbaar zullen sommige van de eersteklasrijtuigen ook meteen als dusdanig worden ingezet. Het rijtuig zat in een IC Genk - Blankenberge.
Ter info de eerste echte treinen met M6 stuurstand zouden in theorie beginnen in september en op de treinen naar knokke en blankenberge. Deze zijn voor de bestuurdersd van brugge