bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigenShrek schreef:denk je dat ze dat gaan doen?super1500 schreef: samenstelling zou natuurlijk gewijzigd kunnen worden in functie van de capaciteitsbehoeften op beide gedeeltes van de trein (vb 4 - 6 ipv 5-5)
M6 BDx
-
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Als er dan 10 rijtuigen in dienst worden gezet gaan er dan altijd 2 loc's mee? Zou toch wat verspilling zijn? (zoals op die foto hier een beetje terug)Steven schreef:
bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
-
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Ok, nu ja toch wel een lange afstand om dan enkel tussen brugge en de kust apart te rijden, maar zie wel de logica.Steven schreef:nee enkel op de verbinding knokke hasselt zou men dit doen omdat men de treinen dan in brugge kan splitsen zoals men nu toe met de ms96
wat is de volgende aankoop voor de nmbs: worden er dubbeldekmotorstellen overwogen zoals bijv. in Nederland?
grts,
o
Het zou mooi zijn moesten dat elektrische Talent-stellen worden, zoals de ÖBB in dienst heeft.Steven schreef:de volgende bestelling zijn GEN stellen, wat en wie ze zal maken is nog compleet onduidelijk, het enige wat min of meer lijkt vast te liggen is dat deze drieledig zullen worden al de rest is nog 1 groot vraagteken

Hallo,
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst.
Het enige nadeel, sommigen zouden-vooral in de winter dan-soms al eens last hebben van een defect...
Groeten,
Joris De Mol
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst.

Groeten,
Joris De Mol
NS basseerd de nieuwe Sprinters die gaan komen ook op die DB 432. Ik zag er eens eentje optrekken in Düren, dat gaat snel zeg!Joris schreef:Hallo,
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst.
http://www.diebahn.be/Nederlands/DB/AM/425/IMG_0263.jpg
Het enige nadeel, sommigen zouden-vooral in de winter dan-soms al eens last hebben van een defect...
Groeten,
Joris De Mol

5 rijtuigen naar Blankenberge lijkt mij eerder te weing; 5 rijtuigen naar Knokke lijkt dan weer te veelSteven schreef:bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigenShrek schreef:denk je dat ze dat gaan doen?super1500 schreef: samenstelling zou natuurlijk gewijzigd kunnen worden in functie van de capaciteitsbehoeften op beide gedeeltes van de trein (vb 4 - 6 ipv 5-5)
5 riituigen komt op vlak van capaciteit neer op ongeveer op een goede winst van 1.5 keer de gewone capaciteit
dus 6 x1.5 = 9 rijtuigen (ongeveer, kan iets meer zijn) indien zuiver gebruik van M6b is het zelfs 1.8 geloof ik als vermenigvuldigingsfactor, dus 5rijtuigen naar blankenberge vanaf brugge is al aardig goed
dus 6 x1.5 = 9 rijtuigen (ongeveer, kan iets meer zijn) indien zuiver gebruik van M6b is het zelfs 1.8 geloof ik als vermenigvuldigingsfactor, dus 5rijtuigen naar blankenberge vanaf brugge is al aardig goed
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
260689 schreef:bwa, ik vind dit voldoende normaal zijn het 6 rijtuigen (2 AM96) die meestal naar blankenberge rijden dus 5 M6 rijtuigen is eigelijk het dubbele van het capaciteit van een AM96 of toch bijna
met AM96 gaan er normaal 9 rijtuigen naar Blankenberge en 3 naar Knokke (tenzij er op dat tijdstip een extra trein naar Blankenberge rijdt dan wordt het 6/6)