pietmol schreef:Wanneer gaan alle M4-tje nu gemoderniseerd zijn?
Bij aanvang van de renovatie van M4 werd er beslist om de 3+2 (B) en 2+2 (A) zetel opstelling te behouden. Ondertussen heeft NMBS enorm geinvesteerd in dubbeldekkers. Zou NMBS voor de M4 rijtuigen die nog niet gerenoveerd zijn niet beter een nieuw interieur ontwerpen, een dat vergelijkbaar is mat I11 (2+2 zetelopstelling in 2de en 2+1 zetel opstelling in 1ste klasse + AIRCO)?
Wat is eigenlijk de status van de modernizatie van M4? moest deze al niet lang beeindigd zijn? Hoeveel rijden er nog in 't rood rond?
En inderdaad, zoals pietmol oppert, waarom wordt er voor de nog resterende rode M4-en geen luxueus I11-achtig interieur (met airco) ontworpen? (zodat deze rijtuigen dan de bestaande grijze M4-en kunnen vervangen op IC/IR trajecten, en de huidige generatie van grijze M4-en verwezen kan worden naar de p-diensten)
Kan er in de M4 rijtuigen zonder airco in het verluchtingskanaal geen "ijsbak" als luchtkoeler geinstalleerd worden, die in de zomer met ijs of pekelwater (tot -16°C) gevuld kan worden, zodat men op p-treinen die een hele dag in de zon staan toch een low-cost airco kan hebben.