MW41 Lokeren
Re: MW41 Lokeren
Je mag niet vergeten dat ze bijna overal in de plaats kwamen van M2-rijtuigen. Van de ene dag op de andere een stuk meer comfort, licht, airco, moderne toiletten... dat is niet te onderschatten, hoe nostalgisch je ook naar de M2 kijkt (en dat geldt trouwens ook voor de MS08 die op veel trajecten klassiekjes vervangen hebben). Ook in vergelijking met het elektrische materieel van die tijd viel het nog mee, de MS96 was natuurlijk comfortabeler maar dat was het zo ongeveer, zelfs de M6 begon toen nog maar heel geleidelijk in te stromen. Maar na zo'n 25 jaar komt - zeker voor zo'n "licht" materieel - het einde natuurlijk bijna in zicht, wat in de buurlanden vaak overigens de normaalste zaak ter wereld is.
Re: MW41 Lokeren
Klopt, de MW41 was in die tijd een sterke verbetering in comfort ten opzichte van wat er voordien was.
Als je het voorgaande materieel kent, weet je dat de lat hierbij erg laag lag.
Maar zelfs de airco kan mij nog weinig bekoren aangezien men op dagen dat die nodig is, eigenlijk doodsbang is dat er weer eentje vuur vat.
Cijfers zijn hoogstwaarschijnlijk nergens openbaar te vinden, maar ik vrees dat een MW41 op het vlak van onderhoudskosten wel wat duurder dan de Desiro's is.
Als je het voorgaande materieel kent, weet je dat de lat hierbij erg laag lag.
Maar zelfs de airco kan mij nog weinig bekoren aangezien men op dagen dat die nodig is, eigenlijk doodsbang is dat er weer eentje vuur vat.
Cijfers zijn hoogstwaarschijnlijk nergens openbaar te vinden, maar ik vrees dat een MW41 op het vlak van onderhoudskosten wel wat duurder dan de Desiro's is.