GoVolta wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs
Re: GoVolta wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs
Ik persoonlijk hoop stiekem echt wel dat de "klant" GoVolta is. Ik hoop echt dat de 406 weer internationaal op het spoor verschijnt.
Waarom zou je dat nu hopen? Die treinen zorgden voor heel veel vertraging en uitval. Vanaf de dag dat ze uit roulatie gingen nam de stiptheid op Brussel-Frankfurt enorm toe.
Bovendien zijn het heel dure treinen in onderhoud, dat past echt niet in een lowcost model.
Dit komt doordat ik zeer weinig met deze treinen heb gereden (maar 2 keer, en ik vond ze zeer comfortabel), en ik zou toch wel nog enkele ritten ermee willen maken. Ik weet alleen niet of de 403 (binnen Duitsland) hetzelfde comfort biedt.Shrek schreef: ↑13 sep 2026, 23:06Waarom zou je dat nu hopen? Die treinen zorgden voor heel veel vertraging en uitval. Vanaf de dag dat ze uit roulatie gingen nam de stiptheid op Brussel-Frankfurt enorm toe.
Bovendien zijn het heel dure treinen in onderhoud, dat past echt niet in een lowcost model.
En daarbij: waren die stiptheidsproblemen er altijd? Ook in de beginjaren? Ik zou denken van niet (anders zou DB toch niet 22 à 24 jaar wachten om ze te vervangen). Daarbij dacht ik ook dat deze stellen nooit gemoderniseerd werden. Misschien zou een modernisering de problemen kunnen verhelpen?