Boordtarief

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
rdv

Re: Boordtarief

Bericht door rdv »

Een derde van de Belgen boven de 16 jaar beschikt niet over basiscomputervaardigheden (inclusief kunnen aankopen van treinticket of betalingen op app of telefoon kunnen doen). Zelfs bij hoogopgeleiden is dat 20%.( Bron: https://www.hln.be/binnenland/computerv ... a473ffe24/)

In het cliënteel van de NMBS is de groep digi-beten oververtegenwoordigd, dus is dat meer dan 33%. Daarnaast moet men nog beschikken over een smartphone die én de app van NMBS kan draaien en betaalapps kan draaien. Bij oudere toestellen is dat al redelijk snel niet meer het geval.

Een anekdotische illustratie: ik stond onlangs aan het loket in Wetteren, er waren drie klanten: alle drie problemen met de combinatie Train+, app en smartphone: mijn dochter was haar code verloren, de vrouw voor mij kreeg de train+ kaart niet in de app (de bediende evenmin), en de persoon achter mij kreeg de NMBS app niet geïnstalleerd.
rdv

Bericht door rdv »

Het wordt iedere dag erger. Na mijn probleem eergisteren om een reisgenoot toe te voegen werkte gisteren niets meer. Een uur gechat met de helpdesk, die vatstelde dat er meerder accunts op mijn mailadres waren. Men ging het doorsturen naar IT, maar het zou minimum een week duren vooraleer men het ging kunen bekijken. Blijkbaar is het vandaag al bekeken, want mijn account is nu gewoon verwijderd. Daar gaan mijn ritten voor de Ride en Win wedstrijd, en andere nodige en noodzakelijke info. Vandaag ook al een half uur aan de chat, binnen een paar dagen zou het in orde komen.

Ondertussen kan ik niet meer aan het nummer van mijn train+ kaart, kan de helpdesk die niet geven, en miet ik ee´ nieuwe kaart kopen, die me volgrns de helpdesk niet zal terugbetaald worden. Gelukkig had ik voor een keer mijn ticket voor vandag (naar Aken) gisteren gekocht en was er geen foutmelding of extra controle op de Train+.
Laatst gewijzigd door rdv op 31 jul 2026, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

Meerdere accounts op je mail? Dan heb je die toch zelfs aangemaakt zoiets ontstaat niet echt spontaan zou ik denken.
rdv

Bericht door rdv »

Steven schreef: 31 jul 2026, 15:40 Meerdere accounts op je mail? Dan heb je die toch zelfs aangemaakt zoiets ontstaat niet echt spontaan zou ik denken.
Zeker niet, en zeker niet recent. Als er al twee accounts zouden zijn is dat een professioneel dat in 2014 gestopt is, en mijn privé. Als dat plots na 12 jaar een probleem is, dan is er een probleem van databeheer en masterdata beheer.
K V B

Bericht door K V B »

Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de mensen die kaartjes met de telefoon koopt dat doet omdat het handig is, niet omdat de spoorwegen de alternatieven moeilijker maken.

In Zwitserland is de online verkoop op een paar jaar tijd van 0 naar 80% gegaan. Als een product zo snel groeit dan moet het zijn dat het goed aankomt...
Plaats reactie