IC-23B rijdt via L2 maar ik vermoed dat met de stop in Ans het makkelijker was om deze op de kaart weer te geven via de trage lijn dan de hele kaart te hertekenen in dat gebied.
BlackEagle schreef: ↑11 dec 2025, 13:17
Na jullie feedback heb ik de kaarten lichtjes aangepast en ze ook iets compacter gemaakt, met minder verloren witruimte. Ook heb ik wijzigingskaarten gemaakt voor de aanpassingen die over drie dagen ingaan.
Oudegem, Baasrode-Zuid, krijgen nu ook een trein op zaterdag
ovspotter_be schreef: ↑12 dec 2025, 11:51
S81 wordt vervangen door de S4 Aalst – Louvain-la-Neuve die extra haltes krijgt tussen Hoeilaart en Ottignies.
Ja inderdaad, de S4 die niet meer naar Mechelen rijdt (was mijn favoriete trein FM-LX, niet de snelste maar wel altijd desiro's, voor mij als PBM (en voor het assistentiepersoneel) veel handiger dan een sprinter!)).
Dus geen reguliere verbindingen meer van Schaarbek naar L161?
LHOON schreef: ↑12 dec 2025, 11:59
Dus geen reguliere verbindingen meer van Schaarbek naar L161?
Inderdaad. Ik denk dat die ook alleen maar hebben bestaan vanwege de beschikbare capaciteit in Schaarbeek (en gebrek daaraan in de NZV), niet omdat er een noemenswaardige vervoersvraag bestond.
Tijdens de zomer had je nog de toeristentreinen naar Cambron-Casteau die bij werken op lijn 96 reden via lijn 161 en 26 met stop in Brussel-Luxemburg, maar ik denk dat dit volgend ook niet meer zal gebeuren.
De P7013/8013 wordt nu met 2 breaks gereden. Toch wel een serieuze vermindering komende van 6 M7 of de 9 I6/I10/I11 van voor de M7...
Hoe worden die keuzes nu in feite gemaakt?? Ik snap dat niet... Ze zien toch ook dat als de vorige combo's vol zaten dat je met die 2 breaks niet toekomt qua plaatsen...
Wordt hier nog ander of meer materieel voorzien in de toekomst? Iemand die daar iets van weet?
Stef schreef: ↑17 dec 2025, 09:25
De P7013/8013 wordt nu met 2 breaks gereden. Toch wel een serieuze vermindering komende van 6 M7 of de 9 I6/I10/I11 van voor de M7...
Hoe worden die keuzes nu in feite gemaakt?? Ik snap dat niet... Ze zien toch ook dat als de vorige combo's vol zaten dat je met die 2 breaks niet toekomt qua plaatsen...
Wordt hier nog ander of meer materieel voorzien in de toekomst? Iemand die daar iets van weet?
De levering van de M7 is nog altijd niet gedaan, er komen er nog steeds bij. De materieelkrapte zal dus wel afnemen de komende maanden.