Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
trein9292
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2024, 09:56

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trein9292 »

De 1715 rijdt ook al heel de week met 6 M7’s ipv voorziene combinatie van 10 (M6&M7).
wva
Berichten: 332
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door wva »

260689 schreef: 11 sep 2025, 16:33 E2487 Hasselt - Leuven
E2889 Leuven - Antwerpen
E2919 Antwerpen - Leuven

rijd heden met 2xAM96 ipv breaks of sprinters. Dit is zo voorzien in het vast roulement.
Twee AM96 op een L trein, dat is, los van dat het in het vaste roulement zit, ongewoon voor het type.
ovspotter_be
Berichten: 1268
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

MR96 doet ook dienst op de S-treinen tussen Charleroi, Erquelinnes en Maubeuge.
BVG1988
Berichten: 780
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

De AM96s deden tot in 2014 in het weekend de L-trein tussen Gent en Brugge als verlengde van de IR h (Gent-Sint-Pieters - Wetteren - Aalst - Brussels Airport) toen en tijdens omleidingen van L50A tussen Denderleeuw en Brussel werd de IR h ook gekoppeld aan de L20XX waarbij er ook AM96s reden en stopten in Ternat, Dilbeek, Bockstael, ...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3826
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 11 sep 2025, 18:30 MR96 doet ook dienst op de S-treinen tussen Charleroi, Erquelinnes en Maubeuge.
Ja, klopt. Daar die stellen 441-490 geschikt zijn voor 25KV en toegelaten zijn in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5482
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

BVG1988 schreef: 11 sep 2025, 18:56 De AM96s deden tot in 2014 in het weekend de L-trein tussen Gent en Brugge als verlengde van de IR h (Gent-Sint-Pieters - Wetteren - Aalst - Brussels Airport) toen en tijdens omleidingen van L50A tussen Denderleeuw en Brussel werd de IR h ook gekoppeld aan de L20XX waarbij er ook AM96s reden en stopten in Ternat, Dilbeek, Bockstael, ...
Tot ongeveer 2010 is de IR-i (De Panne - Brussel-Noord) is in het weekend zelfs een hele tijd lang (minstens 1 à 2 jaar) planmatig gekoppeld aan de L 20xx (huidige S10), waardoor de MS96 daar (toen al) dus structureel kwam. In de context van werkzaamheden is het ook veel recenter, zie bijvoorbeeld deze MS96 in Jette op de S10 in maart 2025: https://www.flickr.com/photos/188490981 ... 1-2riFsX4/
BVG1988
Berichten: 780
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Steve schreef: 12 sep 2025, 11:40
BVG1988 schreef: 11 sep 2025, 18:56 De AM96s deden tot in 2014 in het weekend de L-trein tussen Gent en Brugge als verlengde van de IR h (Gent-Sint-Pieters - Wetteren - Aalst - Brussels Airport) toen en tijdens omleidingen van L50A tussen Denderleeuw en Brussel werd de IR h ook gekoppeld aan de L20XX waarbij er ook AM96s reden en stopten in Ternat, Dilbeek, Bockstael, ...
Tot ongeveer 2010 is de IR-i (De Panne - Brussel-Noord) is in het weekend zelfs een hele tijd lang (minstens 1 à 2 jaar) planmatig gekoppeld aan de L 20xx (huidige S10), waardoor de MS96 daar (toen al) dus structureel kwam. In de context van werkzaamheden is het ook veel recenter, zie bijvoorbeeld deze MS96 in Jette op de S10 in maart 2025: https://www.flickr.com/photos/188490981 ... 1-2riFsX4/
Dat doet mij dan ook denken aan de de 27s met 5x M6 die er dan ook zouden hebben gestopt net zoals op lijn 89 (in Haaltert, Burst, Herzele) op de IC L naar Poperinge.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5482
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

IC's die op een stuk van hun traject eerder als stoptrein dienen zijn dan weer van alle tijden...
Plaats reactie