OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Zojuist met NMBS international via messenger gesproken. Op 1 december zou m'n 1e klas kunnen boeken bij OuiGo.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 jul 2023, 17:59
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Kan je ondertussen al je fiets meenemen op de Ouigo tussen Brussel en Parijs?
Volgens de FAQ op de website kan dat niet tijdens de eerste maanden. Maar die zijn ondertussen al wel voorbij.
Volgens de FAQ op de website kan dat niet tijdens de eerste maanden. Maar die zijn ondertussen al wel voorbij.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
In de volgende weekends in Augustus
16/17
23/24
30/31
Rijden de OTC treinen via de noord-zuid as zal rijden en via Schuman/Luxemburg de L26 op rijden tot Halle.
Pittig detail, elke zaterdag 06/13/20 september rijd OTC 50 niet meer. Iemand die meer weet?
16/17
23/24
30/31
Rijden de OTC treinen via de noord-zuid as zal rijden en via Schuman/Luxemburg de L26 op rijden tot Halle.
Pittig detail, elke zaterdag 06/13/20 september rijd OTC 50 niet meer. Iemand die meer weet?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Dat heeft ongetwijfeld te maken met werken in het station van Busigny, waardoor er nogal wat wijzigingen zijn in de TER-dienstregeling, cf. https://ter-fiches-horaires.sncf.fr/pub ... 20VDEF.pdf
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Sinds 2 september is het mogelijk om "XL" oftewel 1ste klas te boeken. Prijs minimaal 17 euro, in de praktijk meestal 16 euro meer dan in 2e klas.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Gisteren ben ik met OTC 65 van Aulnoye-Aymeries naar Brussel gereden. Ik dacht dat er op dat uur (vertrek om 14:27) een veeleer matige bezetting zou zijn, maar tot mijn grote verbazing had die trein een door mij geschatte bezettingsgraad van 85%. Is dat een constante? Zijn er ergens cijfers beschikbaar?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ik heb nog nergens officiële cijfers gezien, maar ik zie hem heel vaak in Brussel vertrekken of toekomen en hij zit keer op kezr goed gevuld.jotie schreef: ↑09 sep 2025, 21:28 Gisteren ben ik met OTC 65 van Aulnoye-Aymeries naar Brussel gereden. Ik dacht dat er op dat uur (vertrek om 14:27) een veeleer matige bezetting zou zijn, maar tot mijn grote verbazing had die trein een door mij geschatte bezettingsgraad van 85%. Is dat een constante? Zijn er ergens cijfers beschikbaar?
Het lijkt mij slechts een kwestie van tijd voor de frequentie omhoog gaat.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
La Libération had eind februari al een verhaal over de uitstekende cijfers:
https://www.liberation.fr/economie/tran ... UEKI2GRHA/
NMBS Internationaal had na 6 maanden ook een positief bericht: https://press.nmbs.be/mooi-rapport-voor ... xploitatie
Of er meer ritten komen durf ik te betwijfelen. Gallische spoormanagers wijzen liever geïnteresseerde reizigers af dan een trein met "slechts" 60% bezetting te laten rijden ... Ik *hoop* uiteraard wel dat er meer ritten komen.
https://www.liberation.fr/economie/tran ... UEKI2GRHA/
NMBS Internationaal had na 6 maanden ook een positief bericht: https://press.nmbs.be/mooi-rapport-voor ... xploitatie
Of er meer ritten komen durf ik te betwijfelen. Gallische spoormanagers wijzen liever geïnteresseerde reizigers af dan een trein met "slechts" 60% bezetting te laten rijden ... Ik *hoop* uiteraard wel dat er meer ritten komen.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Gaat u niet voorbij aan het nijpende tekort aan treinbestuurders waar onze spoorwegen momenteel mee kampen? Fase 2 van het vervoersplan 2023-2026 is nog lang niet volledig uitgerold, terwijl fase 3 zich al nadrukkelijk aandient. Extra ruimte voor internationale treinen is er dan ook niet. Tenzij er weer een binnenlandse lijn moet sneuvelen natuurlijk, maar waar gaan we dan eigenlijk naartoe?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Als ik het afval dagelijks zie in deze trein vermoed ik dat die wel goed vol zit. Het stort dat in die treinen ligt na een ritje van slechts drie uur doet denken dat er op elke stoel vier mensen hebben gezeten... Het is hoe dan ook een groot succes. Er wordt al vaker gepraat over de 4 "onbtrekende" nummers van treinen (52, 58 ri Parijs en 61, 67 ri Brussel) ook te gaan laten rijden. Al is dat nu weer een tijdje geleden dat ik daar iets over hoorde. Er moet namelijk ook personeel en materieel voor zijn. Veel geruchten, weinig concreet.jotie schreef: ↑09 sep 2025, 21:28 Gisteren ben ik met OTC 65 van Aulnoye-Aymeries naar Brussel gereden. Ik dacht dat er op dat uur (vertrek om 14:27) een veeleer matige bezetting zou zijn, maar tot mijn grote verbazing had die trein een door mij geschatte bezettingsgraad van 85%. Is dat een constante? Zijn er ergens cijfers beschikbaar?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Dat is een minder fris perspectief op het succes. Ik had er nog niet aan gedacht om de hoeveelheid afval als graadmeter van populariteit te zien, maar ik kan er mij - helaas - wel iets bij voorstellen.