Interrail-reserveringen Spanje
Re: Interrail-reserveringen Spanje
Na veel proberen is het mij gelukt de AVE van Montpellier-Madrid te reserveren via Interrail website. De terugrit van Madrid-Narbonne ging dat weer niet "er ging iets fout in de achtergrond" uiteindelijk van miserie die dan maar uit de winkelmand gehaald.
Bij Renfe-reserveringen via Interrail gaat het soms/vaak fout als je meer dan 1 trein tegelijk probeert te boeken.
Verder werken sommige relaties soms niet en andere weer wel. Als Madrid-Narbonne niet gaat, probeer dan bv. naar een verder weg gelegen station.
Ter info: op raileurope.com zijn inmiddels Renfe-reserveringen te koop voor AVE, IC, Euromed en Alvia. Ook voor de AVE's van/naar Frankrijk. Rail Europe heeft geen extra boekingskosten.
Ik heb nu de rest van mijn interrail reservaties gedaan, en dat via Rail Europe. En ik moet zeggen dat dit goed ging. Zelfs een reservatie die ik per abuis in de verkeerde klasse had gedaan kon ik zonder problemen annuleren, en ik kreeg onmiddelijk het hele bedrag terug. Geen extra boekingskosten. En bij Trenitalia kan ik zelfs de zitplaats uitkiezen.
De tickets die je krijgt komen direct van de operator, wat dus betekent dat je bijvoorbeeld ze in de App van Trenitalia can laden.
De tickets die je krijgt komen direct van de operator, wat dus betekent dat je bijvoorbeeld ze in de App van Trenitalia can laden.
Rail Europe heb ik ook al dikwijls gebruikt, werkt zeer goed.
ter info: voor Noorwegen heb ik zopas deze site gebruikt voor Interrail reservaties: https://entur.no
ter info: voor Noorwegen heb ik zopas deze site gebruikt voor Interrail reservaties: https://entur.no
Entur is het officiële verkoopskanaal (van de overheid) voor treinen in Noorwegen.HLE18 schreef: ↑06 mei 2025, 18:37 Rail Europe heb ik ook al dikwijls gebruikt, werkt zeer goed.
Een update: Ben uiteindelijk zonder problemen in Alicante geraakt. En wat mij opviel: Niemand bij RENFE was er in geinteresseerd om mijn Interrail Pass te zien. Men scant je ticket bij het instappen en verder is er geen controle. En dat ondanks dat er massaal personeel rondloopt...
-
- Contacteer:
Dat was bij mij de laatste keer toch anders; ik had enkel mijn reservatie bovengehaald en laten scannen. Meteen kwam de vraag naar mijn Interrail-pass. Wel al een aantal jaren geleden inmiddels.K V B schreef: ↑09 mei 2025, 21:18 Een update: Ben uiteindelijk zonder problemen in Alicante geraakt. En wat mij opviel: Niemand bij RENFE was er in geinteresseerd om mijn Interrail Pass te zien. Men scant je ticket bij het instappen en verder is er geen controle. En dat ondanks dat er massaal personeel rondloopt...
In Spanje is dat een grote uitzondering. Bij de perroncontrole voor treinen met reservering heb ik nog nooit mijn pas moeten laten zien. In de trein daarna misschien 1 keer op 20.trainlovertje schreef: ↑09 mei 2025, 22:30Dat was bij mij de laatste keer toch anders; ik had enkel mijn reservatie bovengehaald en laten scannen. Meteen kwam de vraag naar mijn Interrail-pass. Wel al een aantal jaren geleden inmiddels.K V B schreef: ↑09 mei 2025, 21:18 Een update: Ben uiteindelijk zonder problemen in Alicante geraakt. En wat mij opviel: Niemand bij RENFE was er in geinteresseerd om mijn Interrail Pass te zien. Men scant je ticket bij het instappen en verder is er geen controle. En dat ondanks dat er massaal personeel rondloopt...
Ik heb dus geen enkele keer controle gehad op de trein. (Maar goed, het waren er maar twee).rvdborgt schreef: ↑09 mei 2025, 23:20In Spanje is dat een grote uitzondering. Bij de perroncontrole voor treinen met reservering heb ik nog nooit mijn pas moeten laten zien. In de trein daarna misschien 1 keer op 20.trainlovertje schreef: ↑09 mei 2025, 22:30Dat was bij mij de laatste keer toch anders; ik had enkel mijn reservatie bovengehaald en laten scannen. Meteen kwam de vraag naar mijn Interrail-pass. Wel al een aantal jaren geleden inmiddels.K V B schreef: ↑09 mei 2025, 21:18 Een update: Ben uiteindelijk zonder problemen in Alicante geraakt. En wat mij opviel: Niemand bij RENFE was er in geinteresseerd om mijn Interrail Pass te zien. Men scant je ticket bij het instappen en verder is er geen controle. En dat ondanks dat er massaal personeel rondloopt...
In Sants is er dan een rij voor elke spoor, maar die leiden dan wel allebij naar dezelfde trap. En de rijen zijn soms best lang. Mensen doen gewoon wat ze gewend zijn van de luchthaven, maar hier is dat dus gewoon niet nodig. Ik ben gewoon blijven zitten tot 10 minuten voor vertrek, en ben dan gewoon door de controle gelopen, zonder te moeten wachten...
Interessant detail: In de Talgo VII rijtuigen op de Euromed kan je de stoelen draaien. Dus stonden bij vertrek in Barcelona vrijwel alle stoelen in rijrichting. Echter in Vallencia wordt kop gemaakt, en dus reed dan iedereen achteruit