Afwijkende dienstregeling
Afwijkende dienstregeling
Heeft iemand hier toevallig een beter inzicht in de vraag of het effectief klopt dat IC 505 aanstaande zaterdag 24.08 als enige die dag een afwijkende dienstregeling heeft meegekregen? Of is dat een foutje?
En als bonusvraag: hoe groot is de kans dat in Welkenraedt toch nog aansluiting wordt gegeven op R 5008?
En als bonusvraag: hoe groot is de kans dat in Welkenraedt toch nog aansluiting wordt gegeven op R 5008?
-
- Berichten: 2602
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Afwijkende dienstregeling
Die dienstregeling klopt ongetwijfeld, al ken ik zelf de reden van die afwijking niet. Ik gok op een niet beschikbaar rijpad op L24 door een goederentrein. En wees er maar zeker van dat de aansluiting op de S-trein naar Aken niet gegarandeerd zal worden aangezien deze planmatig vroeger vertrekt dan de aankomst. Het zou moeten zijn dat deze trein effectief vroeger dan gepland aankomt in Welkenraedt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Omreizen via Maastricht en Heerlen is dat uur waarschijnlijk sneller.
Re: Afwijkende dienstregeling
Dank voor de feedback! 'n Mens hoopt natuurlijk altijd op een bug in het systeem, maar goed, het zal veiligheidshalve een uur vroeger opstaan worden. (Omreizen via Maastricht is werkelijk belachelijk duur.)
-
- Berichten: 2602
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Afwijkende dienstregeling
Denk aan het Euregioticket, dat nergens gepromoot wordt, maar wel doorgaans geldig is over de hele lijn van de Drielandentrein. In het weekend is het zelfs geldig voor 2 volwassenen.
-
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Afwijkende dienstregeling
IC 505 staat zaterdag gepland om 9 minuten stil te gaan staan in Visé, dus hoogstwaarschijnlijk zal er wel ergens een goederentrein op de Montzenroute in de weg zitten.
Moest deze te laat zijn of afgeschaft kan deze trein wel meteen doorrijden en kan het zijn dat je te vroeg in Welkenraedt aankomt, maar daar zou ik niet op hopen.
Moest deze te laat zijn of afgeschaft kan deze trein wel meteen doorrijden en kan het zijn dat je te vroeg in Welkenraedt aankomt, maar daar zou ik niet op hopen.
Re: Afwijkende dienstregeling
Hoewel ik het er zeker mee eens ben dat er niet voldoende aandacht aan het Euregioticket wordt geschonken en de aankoop ervan bemoeilijkt wordt door het bijvoorbeeld niet via alle automaten aan te bieden (of toch niet volgens de productfiches, nog niet uitgetest), verschijnt er wel een mededeling in die zin op b-europe als je zoekt op een verbinding die binnen de geldigheidszone valt.trainlovertje schreef: ↑20 aug 2024, 07:33 Denk aan het Euregioticket, dat nergens gepromoot wordt, maar wel doorgaans geldig is over de hele lijn van de Drielandentrein. In het weekend is het zelfs geldig voor 2 volwassenen.
In mijn geval levert dat niets op: ik zou nog steeds een extra ticket nodig hebben om tot de geldigheidszone te reizen en per saldo heel wat duurder uitkomen dan de klassieke combo railpass+grenstraject.
Re: Afwijkende dienstregeling
Kijk ook eens na of de bus een optie is als je te laat bent, ik geloof dat de buslijn 14 Eupen-Aachen ook op zaterdag om het halfuur rijdt.
Re: Afwijkende dienstregeling
De IC-23 Oostende - Brussel Luchthaven (via Kortrijk) stopt tijdens de week tegenwoordig in het station van Anderlecht. Weet iemand wat de reden hiervan is?
Normaal stoppen in Anderlecht enkel S-treinen (S3 en S8).
Normaal stoppen in Anderlecht enkel S-treinen (S3 en S8).
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Afwijkende dienstregeling
Dit is door de werken in Denderleeuw, er is niet genoeg spoorcapaciteit voor 4 treinen van L89 naar L50C te sturen en een kerende S6 trein. Hierdoor is de S8 beperkt tot Brussel en de S6 verlengd tot Zottegem (Schaarbeek-Halle-Geraardsbergen-Denderleeuw-Zottegem) Hierdoor rijdt er een trein minder en keert er geen enkele trein meer in Denderleeuw. Zo behoudt elk station zijn gewone dienst met uitzondering van Anderlecht, (en Denderleeuw, maar we overleven wel met 5 treinen per uur naar Brussel), laat de IC23 daar stoppen en niemand die erover kan klagen.
Re: Afwijkende dienstregeling
Bedankt voor de heldere toelichting!desirootje schreef: ↑17 sep 2024, 15:08 Dit is door de werken in Denderleeuw, er is niet genoeg spoorcapaciteit voor 4 treinen van L89 naar L50C te sturen en een kerende S6 trein. Hierdoor is de S8 beperkt tot Brussel en de S6 verlengd tot Zottegem (Schaarbeek-Halle-Geraardsbergen-Denderleeuw-Zottegem) Hierdoor rijdt er een trein minder en keert er geen enkele trein meer in Denderleeuw. Zo behoudt elk station zijn gewone dienst met uitzondering van Anderlecht, (en Denderleeuw, maar we overleven wel met 5 treinen per uur naar Brussel), laat de IC23 daar stoppen en niemand die erover kan klagen.
Ik zie in de dienstregeling dat 's avonds de stop in Anderlecht vervalt.
Wanneer ik in HAFAS de verbinding Kortrijk - Anderlecht intik (met vertrek omstreeks 19u00) krijg ik verschillende opties voor de overstap (via Gent, Brussel, of Denderleeuw), maar wanneer ik datzelfde opzoek in de routeplanner van de NMBS-website krijg ik enkel de optie via Brussel te zien.
De routeplanner van de NMBS is in de war?
Re: Afwijkende dienstregeling
Ik zie nu net in het spoorboekje dat de IC-23 Oostende - Kortrijk - Brussel Luchthaven in de week stopt in het station van Liedekerke? Is dit ook ten gevolge van de werken en maar tijdelijk?
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Afwijkende dienstregeling
Wss, Liedekerke zou moeten bedient worden door de 2 S8'en, de S4 en S10, die 2e S8 verwachten we pas in juni terug wanneer de werken zijn opgeschoven naar spoor 6 en 7. Men heeft er voor gekozen om Liedekerke halfuurlijks te verbinden met Brussel ipv Anderlecht aan de hand van de reizigerstellingen, dat is waarom het aanbod daar omlaag is gegaan.