FIE - Bilzen
Re: FIE - Bilzen
Het zal wel geen toeval zijn dat FIE de telegrafische afkorting is van Bilzen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Is bij een jaarupdate enkele jaren geleden nogal eens voorgekomen, er zijn nog verschillende stations die verkeerd worden omgeroepen.... enkel bij de breaks (en M5?). Enkel een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen zeker?
Vorige zaterdag was er iets vergelijkbaar bij station Antwerpen-Luchtbal, 2 MR75-stellen (820 & 833), daar werd er omgeroepen in plaats van Antwerpen-Luchtbal "Lenzburg"
Een tijdje geleden was er in Nederland ook zo iets, in de stoptreinen werd voor Arnhem opeens een aansluiting naar Daeenkwartsseldorf Ha-be-ef omgeroepen.
Tja, de telegrafische afkorting voor Antwerpen-Luchtbal is nu eenmaal LB. En dat zal waarschijnlijk bij de SBB ook de afkorting voor Lenzburg zijn... Maar zitten dan de afkortingen van alle Europese spoorwegmaatschappijen in het omroepsysteem van onze NMBS-treinen? Dat is toch nergens voor nodig?
Daar werd bij mijn weten "gewoon" de Nederlandse tekst-naar-spraakmodule gebruikt voor de Duitse stations en werd niet het verkeerde station aangekondigd. Alhoewel je dat met die uitspraak natuurlijk wel zou kunnen denken...
-
Er is geen één station in Europa met de naam Lesbourg, dus het zal wel degelijk Lenzburg zijn.
In het Frans Lenzbourg, en als dat dan ook nog op z'n Frans uitgesproken wordt...ovspotter_be schreef: ↑24 jan 2025, 16:27 Er is geen één station in Europa met de naam Lesbourg, dus het zal wel degelijk Lenzburg zijn.
Het is inderdaad Lenzburg, die codes matchen ook. Begijnendijk is geloof ik het station dat Goebelsmühle omroept. In Wallonië heb ik ook al eentje horen voorbijkomen alm kan ik me die niet herinneren. Het is zo dat de nationale codes telkens matchen met elkaar.ovspotter_be schreef: ↑24 jan 2025, 16:27 Er is geen één station in Europa met de naam Lesbourg, dus het zal wel degelijk Lenzburg zijn.