Stabiele elektrische voeding: dat is op te lossen, weliswaar kan de zeer variabele temperatuur het leven moeilijk maken, maar niet onmogelijk; [edit] en in Engeland laten ze de hele boel draaien op twee batterijen van elke 12V/100Ah, ongeveer wat er in iet of wat vrachtwagen steekt.Shrek schreef: ↑17 mei 2023, 19:01 Het zicht is het minste van de problemen. Een stabiele elektrische voeding, plaatsing van een antenne op de goede plaats (en die niet te warm mag worden), ruimte voor een computerrack, koppeling met tractieonderbreking,...
Mij verbaast het niet dat zoiets heel complex is en in het beste geval heel veel tijd en geld kost en in andere gevallen gewoon niet lukt.
Computerrack: Ook ik wil wel eens weten waarom er zoveel elektronica zou nodig zijn. Misschien wat meer dan een Raspberry, maar toch geen compleet 19"-rek? Ik herinner me foto's van dat project in Engeland, daar was de hardware behoorlijk bescheiden van omvang. [edit] Blijkbaar gaat er wel flink wat ruimte in de diverse koppelingen, bv. antenne, GSMR, GNSS, ...
Koppeling met tractieonderbreking: een electrisch bediende klep die de stoomtoevoer onderbreekt? En een tweede die de remmen activeert?
Het basisprincipe aan de praat krijgen kan nmbm niet zo moeilijk zijn. De boel onder alle omstandigheden betrouwbaar en correct doen werken, dat is al een uitdaging. Maar ik blijf het grootste probleem zien in de goedkeuring door de bevoegde dienst - in BE zal dat DVIS zijn, zeker?