Natje049 schreef: ↑17 nov 2024, 15:51
Morgen (18 november 2024) zal de ES 452 vanuit Praag toekomen via Maastricht (door staking ProRail in Nederland) maar daarnaast zal de trein ook niet met een Traxx rijden omdat er een Traxx defect is geraakt vorige week door een rijtuig met hoogspanningsproblemen. Daardoor zal hij in elk land een andere loc krijgen.
Praag - Bad Schandau: ČD 371 xxx (niet bevestigd)
Bad Schandau- Bad Benthiem: TCS 101 033 (ex-DB 101)
Bad Bentheim - Maastricht: TCS 101 xxx / 102 xxx (ex-NS 1600/1700)
Maastricht - Denderleeuw: Certus 2707 + 2731 (ex-NMBS HLE 27).
Zeer uitzonderlijk om twee 27 in UM te zien dus. En dat voor Certus locomotieven met reizigers aan de haak! En dan nog eens 27 in Maastricht. Hopelijk zien we veel foto's verschijnen. Voor die handigheid is hier ook de dienstregeling in bijlage, opgelet: een Nederlander zei me dat de dienstregeling in Nederland wel erg krap lijkt om te halen (en de trein moet door Duitsland, dus vertraging is altijd mogelijk).
De dienstregeling getoond in de pdf kan niet kloppen; 6u53 in Amersfoort en 7u42 in Maastricht is onmogelijk, dat zou een gemiddelde snelheid van 245 km/u betekenen op dat stuk.
Geen reizigersstop in Maastricht dus, wel in Utrecht en Eindhoven. Om naar Antwerpen te komen zal het snelst zijn om in Utrecht over te stappen en via Rotterdam te gaan. Van Eindhoven naar Maastricht is een uur, dus het vertrekuur van 9:02 aldaar is wel haalbaar en aan Belgische zijde kan de pdf-dienstregeling wel juist zijn.
zoals ik begrepen heb rijdt er geen enkele trein in west-Brabant? ook niet via de HSL, geen Benelux geen Eurostar, niets.
Dan moet je wel via Maastricht.
Het klopt dat er in de brede ochtendspits niets rijdt in die hoek, maar de eerste reisoptie via de HSL richting Antwerpen is de E9220 met aankomst om 10:16 te Antwerpen-Centraal; die staat er weliswaar bij Treinposities alvast in met +53 van Rotterdam tot Brussel, maar ik kan moeilijk geloven dat de trein Breda overslaat (volgens de ritinfo) en nul minuten vertraging inloopt.
De geplande doorkomst van de European Sleeper in Luik is om 9:31 en in Leuven om 10:09; mocht je daar een reizigershalt inlassen, dan nog bereik je Antwerpen-Centraal pas om 11:28 resp. 11:11. Via Rotterdam is het dus alsnog sneller.
Misschien niet ongewoon, maar wel bijzonder om eens te zien:
De S7 3485 reed vandaag met een break ipv de gebruikelijke desiro. Ik zie nu wel dat de rit werd ingekort tot Leuven.
trainfreak schreef: ↑21 nov 2024, 20:42
Misschien niet ongewoon, maar wel bijzonder om eens te zien:
De S7 3486 reed vandaag met een break ipv de gebruikelijke desiro. Ik zie nu wel dat de rit werd ingekort tot Leuven.
Volgens de reizigersinfo heeft die trein wel degelijk gereden tot Landen (vanaf Brussel-Luxemburg als S9). En als samenstelling vind ik via meerdere bronnen terug dat het om 2 duikbrillen ging. Vergis je je niet van nummer?
trainfreak schreef: ↑21 nov 2024, 20:42
Misschien niet ongewoon, maar wel bijzonder om eens te zien:
De S7 3486 reed vandaag met een break ipv de gebruikelijke desiro. Ik zie nu wel dat de rit werd ingekort tot Leuven.
Volgens de reizigersinfo heeft die trein wel degelijk gereden tot Landen (vanaf Brussel-Luxemburg als S9). En als samenstelling vind ik via meerdere bronnen terug dat het om 2 duikbrillen ging. Vergis je je niet van nummer?
Inderdaad een typfoutje, het is de 3485. Ik pas het oorspronkelijke bericht aan.
Na 2,5 week geen inzet van Klassiekjes naar Aken zijn ze sinds gisteren weer terug. In de loop van de dag kwamen de 648+655 tevoorschijn en hebben enkele ritten gedaan, in de avond zijn ze gesplitst en reden ze allebei een aparte omloop. Ook vandaag zijn ze beiden apart gestart, 655 is gestart in de 5005 en de 648 als 5026.
Gisteren was er zelfs nog een 3e omloop bij gekomen, op Aken reed ook de 663 in de loop van de dag. Deze raakte echter al snel defect. Vandaag wederom de 648 en 655 actief, en de 3e omloop is vandaag de 660. En deze stellen gaan dan vanaf 15 December buiten dienst?
Volgens Haltelink: 991+838 vandaag in de IC Schaarbeek-Binche, oa in de IC3405/3428 etc. 648 vandaag weer op Luik-Aken, en tevens Break 316 op Luik-Aken, uiteraard beperkt tot Welkenraedt. Voorraad Klassiekjes op in Kinkempois?
E5007: (Liège Saint-Lambert - Aachen HBF) est limité à Welkenraedt.
E5010: (Liège Saint-Lambert - Aachen HBF) est limité à Welkenraedt.
E5013: (Liège Saint-Lambert - Aachen HBF) est limité à Welkenraedt.
E5016: (Liège Saint-Lambert - Aachen HBF) est limité à Welkenraedt.
E5019: (Liège Saint-Lambert - Aachen HBF) est limité à Welkenraedt.
E5029: (Aachen HBF - Liège Saint-Lambert) partira de Welkenraedt.
E5032: (Aachen HBF - Liège Saint-Lambert) partira de Welkenraedt.
E5035: (Aachen HBF - Liège Saint-Lambert) partira de Welkenraedt.
E5038: (Aachen HBF - Liège Saint-Lambert) partira de Welkenraedt.
E5041: (Aachen HBF - Liège Saint-Lambert) partira de Welkenraedt.
Treinen zullen gereden worden door een BREAK en er zal een pendelbus rijden tussen Welkenreadt en Aachen-hbf. Ik stel mij de vraag hoe ze het de komende tijd gaan oplossen.
260689 schreef: ↑02 dec 2024, 01:02
Treinen zullen gereden worden door een BREAK en er zal een pendelbus rijden tussen Welkenreadt en Aachen-hbf. Ik stel mij de vraag hoe ze het de komende tijd gaan oplossen.
Dat belooft voor de dienstregelingswissel, wanneer er nog meer I11 in het internationaal verkeer gaan gaan, en er dus nog minder ter vervanging zullen zijn + alle Klassiekjes op pensioen...
Is er echt geen ander materieel dat naar Aken kan? Een MS80 (of MS08, MS96...) zou het natuurlijk technisch gezien even goed kunnen als die klassiekjes maar zal wel op ontbrekende papiertjes botsen, maar ik dacht dat de HLE 21 en/of 27 ook nog de historische toelating had. Hoe zit het met dan met M4, zou het denkbaar zijn om met een trek-duwstam tot daar te gaan?