rdv schreef: ↑28 aug 2024, 08:57
Dankuwel Shrek. Maar ook de treinen naar Lille kunnen in Antoing op de HSL, en dan zo via de driehoek bij Lequin naar Lille Europe. Dat is wellicht sneller dan de huidige omleiding, ook voor de TGVs en de Blauwe Eurostars?
Neen, de route via L94 is sneller tot Lille zelf, omdat er tot Ath op de HSL gereden kan worden. Het is enkel op het stuk tussen Antoing en Coucou dat er gewerkt wordt.
Via L94 doen ze Brussel-Lille op 61 minuten, via L96 zouden het er 66 zijn.
rdv schreef: ↑28 aug 2024, 08:57
Dankuwel Shrek. Maar ook de treinen naar Lille kunnen in Antoing op de HSL, en dan zo via de driehoek bij Lequin naar Lille Europe. Dat is wellicht sneller dan de huidige omleiding, ook voor de TGVs en de Blauwe Eurostars?
Neen, de route via L94 is sneller tot Lille zelf, omdat er tot Ath op de HSL gereden kan worden. Het is enkel op het stuk tussen Antoing en Coucou dat er gewerkt wordt.
Via L94 doen ze Brussel-Lille op 61 minuten, via L96 zouden het er 66 zijn.
Waarom was er dan toch nog redelijk wat chaos op de Eurostar verbinding tussen Brussel en Londen? Het kan toch niet zo moeilijk geweest zijn om de blauwe Eurostars redelijk snel de omleiding via Antoing en Mons te laten volgen? Of was hier lijnkennis van de bestuurders het probleem? Of waren er gewoon niet voldoende rijpaden tussen Halle en Antoing om alle Eurostars te verwerken?