Heeft iemand hier toevallig een beter inzicht in de vraag of het effectief klopt dat IC 505 aanstaande zaterdag 24.08 als enige die dag een afwijkende dienstregeling heeft meegekregen? Of is dat een foutje?
En als bonusvraag: hoe groot is de kans dat in Welkenraedt toch nog aansluiting wordt gegeven op R 5008?
Afwijkende dienstregeling
-
- Contacteer:
Re: Afwijkende dienstregeling
Die dienstregeling klopt ongetwijfeld, al ken ik zelf de reden van die afwijking niet. Ik gok op een niet beschikbaar rijpad op L24 door een goederentrein. En wees er maar zeker van dat de aansluiting op de S-trein naar Aken niet gegarandeerd zal worden aangezien deze planmatig vroeger vertrekt dan de aankomst. Het zou moeten zijn dat deze trein effectief vroeger dan gepland aankomt in Welkenraedt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Omreizen via Maastricht en Heerlen is dat uur waarschijnlijk sneller.
Dank voor de feedback! 'n Mens hoopt natuurlijk altijd op een bug in het systeem, maar goed, het zal veiligheidshalve een uur vroeger opstaan worden. (Omreizen via Maastricht is werkelijk belachelijk duur.)
-
- Contacteer:
Denk aan het Euregioticket, dat nergens gepromoot wordt, maar wel doorgaans geldig is over de hele lijn van de Drielandentrein. In het weekend is het zelfs geldig voor 2 volwassenen.
-
IC 505 staat zaterdag gepland om 9 minuten stil te gaan staan in Visé, dus hoogstwaarschijnlijk zal er wel ergens een goederentrein op de Montzenroute in de weg zitten.
Moest deze te laat zijn of afgeschaft kan deze trein wel meteen doorrijden en kan het zijn dat je te vroeg in Welkenraedt aankomt, maar daar zou ik niet op hopen.
Moest deze te laat zijn of afgeschaft kan deze trein wel meteen doorrijden en kan het zijn dat je te vroeg in Welkenraedt aankomt, maar daar zou ik niet op hopen.
Hoewel ik het er zeker mee eens ben dat er niet voldoende aandacht aan het Euregioticket wordt geschonken en de aankoop ervan bemoeilijkt wordt door het bijvoorbeeld niet via alle automaten aan te bieden (of toch niet volgens de productfiches, nog niet uitgetest), verschijnt er wel een mededeling in die zin op b-europe als je zoekt op een verbinding die binnen de geldigheidszone valt.trainlovertje schreef: ↑20 aug 2024, 07:33 Denk aan het Euregioticket, dat nergens gepromoot wordt, maar wel doorgaans geldig is over de hele lijn van de Drielandentrein. In het weekend is het zelfs geldig voor 2 volwassenen.
In mijn geval levert dat niets op: ik zou nog steeds een extra ticket nodig hebben om tot de geldigheidszone te reizen en per saldo heel wat duurder uitkomen dan de klassieke combo railpass+grenstraject.
Kijk ook eens na of de bus een optie is als je te laat bent, ik geloof dat de buslijn 14 Eupen-Aachen ook op zaterdag om het halfuur rijdt.