Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Afwachten wat het geeft maar het is inderdaad wel een feit dat vorst een iets lagere kwaliteit aan onderhoud van rijtuigen geeft (dat was je kan zien bedoelen we dan). De kuisploegen van Oostende hebben een veel betere reputatie.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Niet helemaal correct: in het begin van hun carrière reden er ook I11 uit FCL, meer bepaald op de IC's van Charleroi-Sud naar Antwerpen-Centraal.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Wat zouden daar verklaringen van kunnen zijn? Heeft dat te maken met personeelstekorten, een hoger personeelsverloop, slechtere voorzieningen, minder gemotiveerd personeel, ...?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Het bedrijf dat de rijtuigen komt reinigen is zeker al een ander. NMBS heeft dus meerdere bedrijven die rijtuigen reinigen naargelang de locatie. Het kan al eenvoudig zijn doordat de controle in Oostende misschien strenger is dan in Vorst. Ik denk niet dat je iets of iemand met de vinger kan wijzen zonder het grondig uit te zoeken.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Die in Oostende zijn inderdaad veel strenger beoordeeld dan in Vorst. Dat is gewoon geweten.Steven schreef: ↑02 aug 2024, 16:14 Het bedrijf dat de rijtuigen komt reinigen is zeker al een ander. NMBS heeft dus meerdere bedrijven die rijtuigen reinigen naargelang de locatie. Het kan al eenvoudig zijn doordat de controle in Oostende misschien strenger is dan in Vorst. Ik denk niet dat je iets of iemand met de vinger kan wijzen zonder het grondig uit te zoeken.
- trainfan03
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De P7013/8013 zijn als ik mij niet vergis altijd door Schaarbeek voorzien?Natje049 schreef: ↑02 aug 2024, 00:28 Hoge functie bij B-TC zegt dat wij alle M5 van Vorst gaan krijgen in Schaarbeek en dat er dus veel verbindingen (zoals Schaarbeek - De Panne/Poperinge/Mons/Mouscon) met M5 kunnen gaan rijden maar tegelijkertijd zegt een hoge functie van B-TO dat da nog niet zeker is omdat het vrij onverantwoord is en dat we dan meer rangeerders, bestuurders en rangeerdiesels nodig hebben in Schaarbeek om al die rijtuigen te kunnen vervangen, aangezien M5 veel meer defecten heeft en vaker moeten wisselen en aslook M5 meer werk en moeite zijn om te koppene/ontkoppelen.
Aangezien Oostende hun i10 en i11'en naar Vorst gaan verhuizen zullen zij ook geen rijtuigen meer hebben voor de P treinen naar Schaarbeek. We zullen voornamelijk moeten afwachten.
Een jaartje zijn ze voorzien door Melle, dan weer een tijd door Schaarbeek, en sinds juli ook weer door Melle?
Hoe wordt er bepaald welke bundel de stammen voor verbindingen voorziet?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik heb naar aanleiding van de recente berichten over de overplaatsing van de I11-rijtuigen een (erg onhandig) excelbestand op mijn blog geplaatst. Wie geïnteresseerd in de geschiedenis van alle NMBS-rijtuigen van pakweg de voorbije 40 jaar, moet zeker eens een kijje nemen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2613171.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik lees zonet op de FB-pagina Trein Weert-België dat vanaf december 2024 de 2 treinen met M5-rijtuigen op de IC- Antwerpen-Hamont vervangen worden door Breaks. Klopt dat...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Dat is de bedoeling. M5 zouden allemaal naar Schaarbeek gaan (al zijn er twee hoge bronnen die elkaar tegenspreken hierin). En met de ETCS deadline die steeds nadert zullen M5 toch niet meer trek-duw gaan rijden vanaf een bepaald moment, al ligt dat moment wel nog niet in volgende week)
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
In de BeNe-planner komt de serie 3300 niet meer voor. In het beste geval betekent dit dat ze bezig zijn met de "minutage" en zit er volgende week een verbeterde versie in. In het slechtste geval gaat de serie helemaal niet meer rijden.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik zocht net naar dit bericht en blijkt het ook van jou te zijn. Ik neem aan dat er nog aan gesleuteld wordt en het vorige plan is momenteel plan B. Mss dat men er sneller accelererend materieel op wilt zetten om op zijn minst Mortsel Oude God te kunnen bedienen? Mss denkt men zelfs om die trein even over lijn 27 te sturen om Mortsel in de plaats te bedienen? Mss iets gelijkaardigs in Vilvoorde. Mechelen Nekkerspoel kan de IC missen, Mechelen is niet ver, maar Vilvoorde heeft geen ander alternatief (al zijn er frequent genoeg treinen naar Mechelen en Brussel) en Mortsel heeft al helemaal niets meer, zij krijgen voorrang op vlak van dat gesleutel.FLV-FGSP schreef: ↑13 apr 2024, 18:49 Over de nieuwe snelle trein Brussel - Amsterdam hebben we het in het onderwerp "Benelux" al uitgebreid gehad. Deze blijkt eigenlijk niet goed in het bestaande aanbod tussen Antwerpen en Mechelen te passen en vooral Mechelen is momenteel een serieuze flessenhals. In eerste instantie was Infrabel niet enthousiast en verschillende scenario's passeerden de revue. De NMBS heeft nu de vier bestaande ICs tussen Antwerpen en Brussel ook voor 2025 opnieuw aangevraagd, maar bij IC22 (aka 3300) zouden de stops in Mortsel en Vilvoorde komen te vervallen.
Ook voor sommige oostwestverbindingen (IC03, IC14, IC20, IC23 en IC29) zou de invoering van de ICSnel grote gevolgen hebben, maar ik beschik nog niet over de nieuwste stand van zaken.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Het stadsbestuur van Blankenberge blijft ongerust over de uitkomst van de wijzigingen:
HLN:
https://www.hln.be/blankenberge/blanken ... ~ae08e21e/
Het Nieuwsblad:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202408 ... 9P1WJtDhQQ
HLN:
https://www.hln.be/blankenberge/blanken ... ~ae08e21e/
Het Nieuwsblad:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202408 ... 9P1WJtDhQQ
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Heb contact opgenomen met iemand die veel weet en hij bevestigde dat de serie 3300 (Antwerpen - Brussel) medio december gaat verdwijnen.
Infrabel had niet op alle uren plaats voor deze treinen, NMBS heeft dan beslist om de serie helemaal te schrappen.
Infrabel had niet op alle uren plaats voor deze treinen, NMBS heeft dan beslist om de serie helemaal te schrappen.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ze moeten toch echt wel eens stoppen met in ons gezicht te liegen. Die snelle Benelux zorgt voor veel meer problemen dan dat die oplost, ik wou gewoon dat NMBS het ook zag en dat ze er iets van zouden durven zeggen tegen de Nederlanders.FLV-FGSP schreef: ↑16 jul 2024, 17:01 In een artikel op Apache (https://apache.be/2024/07/16/internatio ... -ontsporen) zegt Bart Crols:
"Crols erkent dat de trein [IC-Snel] een internationaal karakter heeft en dus niet toegankelijk zal zijn voor binnenlandse reizigers. Al is volgens de woordvoerder er geen sprake van een verdringing van het binnenlandse aanbod op de lijn Brussel-Antwerpen."
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
In de planner staan de treinen 33xx inderdaad enkel nog in het weekend ingepland. De persoon lijkt dus gelijk te hebben