Ik denk dat een uitbreiding van het aanbod vooral zal afhangen van het succes van de treinen deze zomer. Dus aan alle fans van EC's: koop uw ticket en probeer het eensnighttrain schreef: ↑27 jul 2024, 08:07 Ok ,maar dan moet je een commerciele afweging maken.
Wat is een gunstig uur om mensen te lokken om die trein te nemen? 10h00,11h00.......enz. Met die frequentie lijkt het me koffiedik kijken en zal eventueel een survey meer info geven?
OUIGO Brussel - Parijs
Re: Klassieke trein België-Parijs
Re: Klassieke trein België-Parijs
Nu de spelen halfweg zijn, hoe zit het met de bezetting van de EuroCity treinen?
Re: Klassieke trein België-Parijs
Is er feitelijk zelfs reclame gemaakt voor die trein??
Ok, als je de trein naar Parijs wou nemen kwam je hem wel tegen. Maar de mensen die met de auto zouden gaan overtuig je zo niet.
Van wat ik kon zien op een youtube kanaal (Simply Railway) was de eerste rit (vertrekken om 7u, vrij vroeg akkoord) vrij leeg.
Ok, als je de trein naar Parijs wou nemen kwam je hem wel tegen. Maar de mensen die met de auto zouden gaan overtuig je zo niet.
Van wat ik kon zien op een youtube kanaal (Simply Railway) was de eerste rit (vertrekken om 7u, vrij vroeg akkoord) vrij leeg.
-
ovspotter_be
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Klassieke trein België-Parijs
Er is reclame gemaakt in de stations, op de infoschermen in de treinen en op de website van de NMBS.
SNCF heeft op geen enkele manier deze trein in de aandacht van de Fransen gebracht.
SNCF heeft op geen enkele manier deze trein in de aandacht van de Fransen gebracht.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Erger nog, de tickets zijn enkel en alleen boekbaar via de NMBS.ovspotter_be schreef: ↑03 aug 2024, 14:34 Er is reclame gemaakt in de stations, op de infoschermen in de treinen en op de website van de NMBS.
SNCF heeft op geen enkele manier deze trein in de aandacht van de Fransen gebracht.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Sinds vandaag is de samenstelling beperkt tot 4 rijtuigen…
Zag er daarnet maar triest uit bij vertrek in Parijs.
Ik heb ongeveer 100 reizigers mee nu naar Brussel.
Mijn collega had er deze ochtend 250 mee naar Parijs.
Zag er daarnet maar triest uit bij vertrek in Parijs.
Ik heb ongeveer 100 reizigers mee nu naar Brussel.
Mijn collega had er deze ochtend 250 mee naar Parijs.
Re: Klassieke trein België-Parijs
En door 250 reizigers in 4 rijtuigen te willen proppen neem je ook nog eens het argument van enig comfort weg. Met een groep niet samen kunnen zitten, tegen de rijrichting in zitten of een bank moeten delen met een bellende/etende/wijdbenige/... onbekende is lang geen ramp voor een pendeltraject van een uurtje maar bepaald niet aangenaam als je 3 à 4 uur zo moet doorbrengen, bovendien zonder noemenswaardige gelegenheden (bv. de bar...) om eens de benen te strekken. Waren die mathematisch overbodige I11 dan zo hard elders nodig dat ze ze speciaal zijn gaan wegrangeren?!
-
jan_olieslagers
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Eens te meer betoont de NMBS daarmee haar gebrek aan commerciële instelling. Hier had men nu eens een kans om vers publiek aan te boren, maar nee, die mensen worden buitengepest.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Inderdaad. Dit had op tv moeten komen. Een reclamespotje dat je er langs de spuigaten uitkomt.
In de tijd van Railtour kon het wel..
Het aantal mensen dat van deze trein het bestaan afwist zal wel zeer laag zijn. Sorry hoor, maar een poster ophangen in de stations is geen reclame maken voor een internationale trein.
In de tijd van Railtour kon het wel..
Het aantal mensen dat van deze trein het bestaan afwist zal wel zeer laag zijn. Sorry hoor, maar een poster ophangen in de stations is geen reclame maken voor een internationale trein.
-
nighttrain
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Ze hebben dat gedaan om de kost/rijpad te verlagen met deze nieuwe samenstelling- nieuwe asbelasting dus minder duur volgens het network statement van de SNCF. https://www.sncf-reseau.com/fr/drr/netw ... table-2024 Nu hebben ze max +/-10000 euro /trein inkomsten..Steve schreef: ↑03 aug 2024, 16:10 En door 250 reizigers in 4 rijtuigen te willen proppen neem je ook nog eens het argument van enig comfort weg. Met een groep niet samen kunnen zitten, tegen de rijrichting in zitten of een bank moeten delen met een bellende/etende/wijdbenige/... onbekende is lang geen ramp voor een pendeltraject van een uurtje maar bepaald niet aangenaam als je 3 à 4 uur zo moet doorbrengen, bovendien zonder noemenswaardige gelegenheden (bv. de bar...) om eens de benen te strekken. Waren die mathematisch overbodige I11 dan zo hard elders nodig dat ze ze speciaal zijn gaan wegrangeren?!
Ik vergelijk die trein een beetje zoals de RYANAIR van de lijn Brussel-Parijs .
Voor 25 Euro ben je in Parijs.
Je hebt ook geen gereserveerde plaats,want reservatie is niet mogelijk en dus beperking van het aantal tickets/trein zal er ook niet zijn in hun systeem.
Daar zal wel een publiek voor zijn en dat gaat groeien. En als je meer confort wil dan moet je betalen.
Re: Klassieke trein België-Parijs
geen zitplaats reservatie is niet hetzelfde als geen beperking op het aantal tickets!
-
jan_olieslagers
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Hm, niet dat men ze altijd blindelings mag geloven, maar VRT ziet dat toch anders:Je hebt ook geen gereserveerde plaats,want reservatie is niet mogelijk
(cfr https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/24 ... en-brusse/)Voor de nieuwe verbinding moet je vooraf een kaartje kopen en dan heb je een gegarandeerde plaats op de trein.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Omdat ze maar zoveel tickets verkopen dan dat er zitplaatsen zijn. Maar dat zegt niets over waar je zal zitten in de trein.jan_olieslagers schreef: ↑04 aug 2024, 11:50Hm, niet dat men ze altijd blindelings mag geloven, maar VRT ziet dat toch anders:Je hebt ook geen gereserveerde plaats,want reservatie is niet mogelijk(cfr https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/24 ... en-brusse/)Voor de nieuwe verbinding moet je vooraf een kaartje kopen en dan heb je een gegarandeerde plaats op de trein.
-
nighttrain
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Doe eens een reservatie op de website tot aan de betaling. Je slaat snel de "choix des places" over naar de tarief. Tweede klas flexjan_olieslagers schreef: ↑04 aug 2024, 11:50Hm, niet dat men ze altijd blindelings mag geloven, maar VRT ziet dat toch anders:Je hebt ook geen gereserveerde plaats,want reservatie is niet mogelijk(cfr https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/24 ... en-brusse/)Voor de nieuwe verbinding moet je vooraf een kaartje kopen en dan heb je een gegarandeerde plaats op de trein.
-
jan_olieslagers
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Dankje, Steven, van zo'n systeem had ik nog niet gehoord. Zijn er nog andere NMBS-treinen waar er zo gewerkt wordt?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.