Duur gehele sollicitatie cyclus

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
fltn16

Duur gehele sollicitatie cyclus

Bericht door fltn16 »

Hallo,

Allereerst mijn excuses moest deee vraag al gesteld zijn geweest.

Ik zou graag de sollicitatie procedure starten voor TB reizigers. Kunnen jullie me zeggen hoe lang het hele sollicitatie traject (van opsturen brief tot start opleiding) ongeveer duurt? Gaat dit om dagen, weken, maanden?

Alvast bedankt.
Mvg
Nicolas
Steven

Re: Duur gehele sollicitatie cyclus

Bericht door Steven »

Als ik het een beetje kan volgen is het momenteel tussen de 6-9 weken. Hangt ook een beetje mee af in welke periode je je kandidaat stelt. Zoals tijdens de zomer verwacht ik een iets langere periode daar er ook bij de HR diensten mensen vakantie nemen. Op andere momenten kan het effect van heel wat feestdagen in een zelfde maand ook een rol spelen.
fltn16

Bericht door fltn16 »

Top, bedankt Steven
Steven

Bericht door Steven »

Nog aanvullen dat het deels ook wat afhangt op welke datum de volgende klas gestart zal worden. Er zijn meerdere data per jaar waarop men een klas start. Deze startdatum voor een klas is mede bepaald met hoe vlot kandidaten zich inschrijven om een klas te vormen. Men streeft doorgaans naar 10-15 personen per klas maar ook daar bestaan afwijkingen op.
Indien jij dus de persoon bent die zich kandidaat stelt als laatste om een groep volledig te maken zal vanuit jouw standpunt de sollicitatie vlot en snel verlopen daar waar de eerste van diezelfde groep er anders over denkt.
Plaats reactie