Compensatie DB Bahn, uitval trein.

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
trainlovertje
Contacteer:

Re: Compensatie DB Bahn, uitval trein.

Bericht door trainlovertje »

Metoyou schreef: 15 jul 2024, 19:41 Zoals al eerder gezegd in één van de vorige berichten, de aanvraag is gebeurd in september 2022, dus vlak na de reis.
Heb je die toen ook meteen bij DB zelf ingediend? Want voor DB telt de dag wanneer zij de aanvraag ontvangen.
groentje

Bericht door groentje »

Uit persoonlijke ervaring kan ik nu zeggen dat DB in dat geval of voor een taxi, of voor een overnachting zorgt. Ik was blijkbaar de enige gisteren die niet meer naar Brussel geraakte, dus was het goedkoper om me te slapen te leggen, in een eenpersoonskamer in een jeugdherberg in Köln-Deutz. Ik mag vandaag verder naar België, en zie straks wel voor vertragingscompensatie bij Interrail.
groentje

Bericht door groentje »

Overnachting en 'Bescheinigung' werd geregeld door DB aan hun Infodesk in Hbf.
groentje

Bericht door groentje »

Kleine update, voorlopig wil Interrail geen compensatie geven 'omdat een hotelovernachting toch compensatie is'. Ik heb zaak opnieuw bepleit, we wachten weer af.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 18 jul 2024, 17:44 Kleine update, voorlopig wil Interrail geen compensatie geven 'omdat een hotelovernachting toch compensatie is'. Ik heb zaak opnieuw bepleit, we wachten weer af.
Blijf gewoon volhouden en verwijs indien nodig naar de tekst uit de EU-verordening. Ik heb helaas al vaker gemerkt dat de Interrail-klantendienst vaak maar weinig van reizigersrechten weet.
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

rvdborgt schreef: 18 jul 2024, 18:23
groentje schreef: 18 jul 2024, 17:44 Kleine update, voorlopig wil Interrail geen compensatie geven 'omdat een hotelovernachting toch compensatie is'. Ik heb zaak opnieuw bepleit, we wachten weer af.
Blijf gewoon volhouden en verwijs indien nodig naar de tekst uit de EU-verordening. Ik heb helaas al vaker gemerkt dat de Interrail-klantendienst vaak maar weinig van reizigersrechten weet.
Vanavond valt de Nightjet naar Berlijn weer eens uit.
Mijn klanten zullen met de laatste ICE stranden in Hannover, dat wordt ook weer een strijd voor die hotelkamer.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 18 jul 2024, 18:28 Vanavond valt de Nightjet naar Berlijn weer eens uit.
Mijn klanten zullen met de laatste ICE stranden in Hannover, dat wordt ook weer een strijd voor die hotelkamer.
In principe is er een overeenkomst tussen ÖBB en DB Station&Service dat die laatsten (die de info bemannen) voor overnachtingen zorgen. Maar dat werkt helaas niet altijd, geen idee waardoor.
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

rvdborgt schreef: 18 jul 2024, 18:40
Portbou schreef: 18 jul 2024, 18:28 Vanavond valt de Nightjet naar Berlijn weer eens uit.
In principe is er een overeenkomst tussen ÖBB en DB Station&Service dat die laatsten (die de info bemannen) voor overnachtingen zorgen. Maar dat werkt helaas niet altijd, geen idee waardoor.
Soms wel, soms niet inderdaad.
Maar als het niet lukt boek ik zelf iets en vorder het geld dan terug. Duurt weliswaar lang en kost veel contactformulieren en e-mails.

Vanavond is er nog voldoende plaats in de hotels rond Hannover Hbf dus komt wel goed.
Plaats reactie