Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
basp
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2022, 09:16

Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Bericht door basp »

Hallo,

Ik zou van Luzern naar Antwerpen willen reizen op vrijdag 30 augustus met mijn fiets (niet gedemonteerd).

Ik dacht dan aan hetvolgende (via bahn.de):

20:54 Luzern
IR 2336
21:56 Basel SBB

23:13 Basel SBB
IC 60402 / NJ 402
05:53 Köln Hbf

07:15 Köln Hbf
RE 1
08:07 Aachen HBF

En dan vanuit Aken naar Eupen fietsen en daar de trein via Leuven naar Antwerpen.

Nu rijdt die "NightJet" trein precies niet tussen 8 augustus en 29 augustus door werken. Iemand een idee wat er in praktijk gebeurt
* als die trein een week van tevoren wordt geannuleerd?
* de dag zelf wordt geannuleerd?

Of kent er iemand een beter traject dat ik kan nemen?

mvg, Bart
rvdborgt
Berichten: 4463
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Bericht door rvdborgt »

Van Aken naar Welkenraedt/Luik kun je ook de trein nemen. Tenzij je graag de klim naar Eupen op de fiets doet natuurlijk.
Doorgaand ticket Luzern-Antwerpen is momenteel beschikbaar voor €64. Naar Aken is het €56,99. Een doorgaand fietsticket is online helaas niet te koop omdat de dienstregelingsgegevens die de NMBS met de rest van de wereld deelt incompleet zijn.

Ik dacht dat de NJ in augustus zou worden omgeleid maar het lijkt momenteel inderdaad op uitval.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Bericht door Portbou »

rvdborgt schreef: 07 jul 2024, 16:36 Ik dacht dat de NJ in augustus zou worden omgeleid maar het lijkt momenteel inderdaad op uitval.
Vertrekt uit Basel om 19h41 en wordt omgeleid.
Bvb. op 22 augustus.
Bijlagen
p.jpg
trainlovertje
Berichten: 2509
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 07 jul 2024, 16:36 Ik dacht dat de NJ in augustus zou worden omgeleid maar het lijkt momenteel inderdaad op uitval.
De NJ wordt wel degelijk omgeleid. Hij vertrekt meer dan 3u vroeger uit Basel en heeft na offenburg als volgende stop Stuttgart. Het "IC-gedeelte" staat niet in de planners. Die rijtuigen rijden waarschijnlijk niet mee en hierdoor verschijnt deze trein dan niet in de planners als je zoekt met fiets?
rvdborgt
Berichten: 4463
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 07 jul 2024, 17:43
rvdborgt schreef: 07 jul 2024, 16:36 Ik dacht dat de NJ in augustus zou worden omgeleid maar het lijkt momenteel inderdaad op uitval.
De NJ wordt wel degelijk omgeleid. Hij vertrekt meer dan 3u vroeger uit Basel en heeft na offenburg als volgende stop Stuttgart. Het "IC-gedeelte" staat niet in de planners. Die rijtuigen rijden waarschijnlijk niet mee en hierdoor verschijnt deze trein dan niet in de planners als je zoekt met fiets?
Ik had op nightjet.com gekeken en daar zie ik van 9/8 t/m 29/8 helemaal geen NJ Basel-Keulen/Amsterdam.
Op tickets.oebb.at blijkt die wel te verschijnen en boekbaar te zijn.
basp
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2022, 09:16

Re: Luzern - Antwerpen ; werken Nightjet in augustus

Bericht door basp »

ok, bedankt voor jullie reactie
Plaats reactie