Nieuw: Dinnertrain

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dinner Train

Bericht door Portbou »

LML schreef: 28 apr 2024, 15:53 Als die mannen maar blijven uitstellen, wordt het op den duur niet meer geloofwaardig. En ik denk dat het bij (uitgestelde) beloftes gaat blijven...
European Sleeper is ook verschillende keren uitgesteld en kwam er uiteindelijk toch door. En met succes. Een paar keer uitstellen lijkt erbij te horen in de spoorwereld.
LML
Berichten: 1419
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Dinner Train

Bericht door LML »

Portbou schreef: 28 apr 2024, 17:44
LML schreef: 28 apr 2024, 15:53 Als die mannen maar blijven uitstellen, wordt het op den duur niet meer geloofwaardig. En ik denk dat het bij (uitgestelde) beloftes gaat blijven...
European Sleeper is ook verschillende keren uitgesteld en kwam er uiteindelijk toch door. En met succes. Een paar keer uitstellen lijkt erbij te horen in de spoorwereld.
Eerst zien, dan geloven...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Dinner Train

Bericht door trainfreak »

Deze post gevonden op een juridische facebookpagina:
Onlangs reserveerde ik voor dinner train België, voor een verjaatdagsfeest op 24 mei. 2 dagen ervoor kreeg ok de melding dat het niet kon doorgaan en het verplaatst werd naar 20 september...gezien dit niet past en alsook een verjaarsag 4 maand na datum niet meer past, stuur ik een mail dat ik dit niet wens en wens te annuleren, wat kan volgens hun voorwaarden. Hierop krijg ik geen reactie meer. Een tel nummer is er niet. Een adres van de Nederlandse collega' s wel. Deze heb ik nu aangetekend en per gewone post in gebreke gesteld want alles was reeds op voorhand betaald. Hier en daar lees ik nog klachten van vooral in België. Tot op heden nog steeds geen reactie. Er is ook een klacht gemeld via consumentenmeldpunt. Wat kan ik verder nog doen om m'n centen terug te krijgen?
Qua communicatie loopt er ook het een en het ander mis precies, wat best wel jammer is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12767
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Shrek »

Heeft die trein uiteindelijk gereden of is het verhaal een stille dood gestorven?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Merijn »

Volgens de website www.dinnertrain.be zou het vanaf september beginnen.
LML
Berichten: 1419
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door LML »

Wie gelooft dat nu nog dat 'm gaat rijden? Steeds een nieuwe datum lanceren en uiteindelijk niet rijden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Merijn »

Ik kan mis zijn, maar het lijkt mij allemaal meer op een manier om geld binnen te halen, om elders een put te vullen. Ik werk echter bij een verzekeringsbedrijf die tussenkomt wanneer er zich een faillissement voordoet, ik kijk dus misschien teveel met die paardenbril op
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Portbou »

Dinnertrain rijdt al jaren op een succesvolle manier in Nederland. Geef ze een beetje tijd…
desirootje
Berichten: 782
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door desirootje »

Portbou schreef: 04 jul 2024, 13:05 Dinnertrain rijdt al jaren op een succesvolle manier in Nederland. Geef ze een beetje tijd…
Dat maakt uit voor de treinfanaten, de gewone Belg ziet enkel uitstelgedrag. Als ze zichzelf genoeg tijd gaven, dan konden we iets zeggen maar wie gelooft er de huidige startdatum of de volgende nog? European Sleeper had hetzelfde probleem, maar er is veel meer vraag naar nachttreinen dan dit soort rondjes, ze kwamen ermee weg. Ze zijn hun eigen kleine doelpubliek aan het wegpesten en ik weet niet of die terug zullen komen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Portbou »

desirootje schreef: 04 jul 2024, 21:08
Portbou schreef: 04 jul 2024, 13:05 Dinnertrain rijdt al jaren op een succesvolle manier in Nederland. Geef ze een beetje tijd…
Dat maakt uit voor de treinfanaten, de gewone Belg ziet enkel uitstelgedrag. Als ze zichzelf genoeg tijd gaven, dan konden we iets zeggen maar wie gelooft er de huidige startdatum of de volgende nog? European Sleeper had hetzelfde probleem, maar er is veel meer vraag naar nachttreinen dan dit soort rondjes, ze kwamen ermee weg. Ze zijn hun eigen kleine doelpubliek aan het wegpesten en ik weet niet of die terug zullen komen.
Het is niet dat dat doelpubliek ergens anders terecht kan... Er zijn geen andere aanbieders van dit soort ervaringen.
Dus als die trein eenmaal rijdt dan komt dat doelpubliek ook wel terug.
DR-fan
Berichten: 584
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door DR-fan »

Is er de laatste jaren al één vernieuwend spoorwegproject geweest dat op tijd startte? De drielandentrein is een ander recent voorbeeld en die rijdt uiteindelijk ook.
desirootje
Berichten: 782
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door desirootje »

Portbou schreef: 04 jul 2024, 22:47 Het is niet dat dat doelpubliek ergens anders terecht kan... Er zijn geen andere aanbieders van dit soort ervaringen.
Dus als die trein eenmaal rijdt dan komt dat doelpubliek ook wel terug.
Het doelpubliek is niet mensen die graag iets willen eten op een trein, het zijn mensen die chique willen eten met mooi uitzicht, er zijn daar genoeg alternatieven voor. Dat dit een unieke ervaring is neem ik aan, zo hebben ze hun doelpubliek gevonden, maar de vraag is of de meerwaarde van op een rijdende trein te zitten genoeg is om op te wegen tegen de negatieve ervaring die ze nu hebben tijdens het boeken en zelfs hun geld terug te vragen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Portbou »

desirootje schreef: 05 jul 2024, 14:16 Het doelpubliek is niet mensen die graag iets willen eten op een trein, het zijn mensen die chique willen eten met mooi uitzicht,
Niet akkoord, chique eten met vast mooi uitzicht is niet hetzelfde als chique eten op een trein met veranderend (mooi) uitzicht.
Maar ik geef grif toe dat het maar mijn mening is, het is niet dat ik een marktstudie gedaan heb.
desirootje schreef: 05 jul 2024, 14:16 om op te wegen tegen de negatieve ervaring die ze nu hebben tijdens het boeken en zelfs hun geld terug te vragen.
Die mensen die momenteel met Dinnertrain overhoop liggen over hun boeking en terugbetaling zullen allicht ontevreden zijn en niet terugkeren. Maar er zijn nog voldoende andere potentiële klanten.
HLE18
Berichten: 466
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door HLE18 »

Zal best wel eens leuk zijn om te doen maar als je nu mooi uitzicht wil kan je toch beter een Glacier Express ofzo boeken. Die vertrekt natuurlijk niet in Sint-Niklaas ofzo :(
Criz10e
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2024, 14:26

Re: Dinner Train

Bericht door Criz10e »

Wij hadden een reservatie voor de dinner train op 19 juli. 2 weken voor vertrek kregen we een mail dat deze werd verplaatst naar 25 oktober. Als ik de agenda check van Dinner train staat deze voor de rest van het jaar blanco. Ik vrees dat we ook in oktober een zogezegde omboeking zullen ontvangen 😒 het initiatief is leuk, maar ik heb het gevoel dat we met open ogen in de val zijn gelopen en naar ons dinner en geld zullen kunnen fluiten.
Plaats reactie