Dat afsplitsen komt er niet van dus even wat knip- en plakwerk.
ovspotter_be schreef: ↑24 jun 2023, 19:02 Dat zal later wel beter worden eens de HSL tussen Montpellier en Perpignan wordt geopend.
jan_olieslagers schreef: ↑24 jun 2023, 21:48 (hm, sorry, effe cynisch)
Ja, dan wordt het gegarandeerd een trein elke twee uur. Broeva! Haro!
Portbou schreef: ↑24 jun 2023, 21:57 In welke zin gaat het dan beter worden ?
Gaan er dan meer treinen in deze bieten-stations stoppen en minder in Nîmes-Ville en Montpellier-St-Roch ?
Dat is hoegenaamd geen verbetering want de reistijd van en naar Nîmes en Montpellier wordt veel langer en oncomfortabeler via die stations.
TimJ36 schreef: ↑25 jun 2023, 00:47 Bij de voltooiing van de hogesnelheidslijn naar Perpignan zullen er minder TGV's richting Spanje halt houden in Montpellier Saint Roch of Nîmes Centre aangezien dan volledig gebruik gemaakt kan worden van het snelle stuk spoor. Het ontlast bovendien de klassieke lijn van het toenemende aantal hogensnelheidstreinen.