Dank u!
Daarom dat ik een stukje van Lijn 55 zou heraanleggen tussen Lijn 50D en Lijn 58. Zie laatste plaatje... Toegegeven... Big Nimby alert...JonasV91 schreef: ↑30 mei 2023, 18:25 Alleen denk ik dat het stuk tussen Zeebrugge en Zelzate er ook moet komen zodat lange treinen geen problemen creëren in FGSP. Als het doorgaande treinen zijn hoeven die niet door Gent te passeren. Op zich zou je nog kunnen zeggen dat "Stuur ze via Zelzate over Gent-Dampoort naar L50/53" maar dan zit je terug met die bottelnek. Als ze een halfuurfrequentie willen doorvoeren op vele lijnen gaan er toch redelijk wat verschuivingen moeten plaatsvinden, zeker als ze het goederenverkeer willen verdubbelen.
Voor één keer denk ik dat we de Belgische politici weinig kunnen verwijten in het Ijzeren Rijn dossier qua investeringen... De lijn staat onder wasdraad tot aan de grens en ik meen begrepen te hebben dat een serieus stuk van lijn 19 terug op 2 sporen gebracht ging worden... Onze Noorderburen daarentegenJonasV91 schreef: ↑30 mei 2023, 18:25 Alle huidige mogelijkheden blijven benut worden want bijv. in Hasselt, de treinen van L35 komende, zullen niet omgeleid moeten worden via de Genkse Lijnen. Die kunnen nog altijd door Hasselt zelf rijden. Op zich moet alles sowieso op een bottelnek tussen de aansluiting van L21C op L34 valk voor Bilzen tot aan vertakking Glons. Lijn 24 blijft immers de lijn die moet gebruikt worden om naar Duitsland te rijden. Tenzij de politiek alsnog iets kan uitvinden om enkele goederentreinen via Hamont - Weert te sturen. Het is absurd dat de politici willen dat het goederenverkeer zoveel intenser wordt maar dan moeten er wel grensovergangen bijkomen. Ze spreken zichzelf tegen in hun 'daden' aka beslissingen.
Nu goed... tussen Bilzen en Tongeren rijden er 2 passagierstreinen per uur en nog een een paar P treinen. Vanaf Tongeren rijdt er maar 1 passagierstrein per uur... daar zit nog wel wat ruimte denk ik...
Ja, tussen Zolder en Genk... Maar enkel om Hasselt te ontlasten en de stromen zo veel mogelijk te scheiden. Je kan zowel vanaf Lijn 15 als 35 naar 34 zonder kop te maken.