Vandaag zat die trein overvol tussen Antwerpen en Schiphol. Via de intercom bood de conducteur meermaals excuses aan voor de drukte. Hoe hij dat kon weten is me niet bekend, ik heb hem niet te zien gekregen. Misschien was alvast in eerste klas de drukte al wat minder geworden als de conducteurs eens waren langsgekomen…
BENELUX
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Inzet I11
Re: BENELUX
De vulgraad is tegenwoordig van vol tot overvol, al ettelijke weken raad men in Amsterdam mensen voor binnenlands verkeer aan om andere binnenlandse treinen te nemen.
Re: Inzet I11
Wil de NMBS niet naar Eindhoven of zijn er geen rijpaden meer?desirootje schreef: ↑28 jul 2022, 16:00NMBS gaat daar waar het meeste mensen willen gaan, en zeker met materieel dat 200 km/h kan lijkt het bijna een zonde dat je hem naar het oosten stuurt aan max 140 km/h. Mensen vinden enkele overstappen niet zo erg zolang ze niet te nipt zijn dus reizigers naar Eindhoven moeten enkel weten hoe ze moeten overstappen in Breda, verder rijden naar Amsterdam is dan weer gemakkelijk met een overstap in Rotterdam.
Ik vind het ook maar de gewoonste zaak dat ik in Gent moet overstappen om de kust te bereiken, waarom zouden Antwerpenaren dat ook niet kunnen doen naar Den Bosch?
Re: BENELUX
Er is een tijdje sprake geweest dat hij naar Eindhoven zou rijden maar ik neem dat de eindbestemming Rotterdam gekozen is in samenspraak met NS, er zijn namelijk uit de randstad heel wat mensen die de Benelux nu gebruiken om naar Brussels airport te reizen.
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: BENELUX
En is Den Haag als eindbestemming in overweging genomen? Lijkt me anders ook een mooie verbinding.
Re: BENELUX
Neen omdat NS zelf al een extra trein voorziet tussen Rotterdam en Den Haag waardoor het daar al vol zit, net om die reden kon het ook niet meer dat de Benelux naar Den Haag bleef rijden zoals tot voor kort het geval was.trainlovertje schreef: ↑28 jul 2022, 23:41 En is Den Haag als eindbestemming in overweging genomen? Lijkt me anders ook een mooie verbinding.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Vandaag vanuit Nederland heen en terug gegaan naar Antwerpen:
Op de heenreis zat de Benelux (vertrektijd uit Breda 12:42) goed vol tussen Breda en Antwerpen-Centraal, ook in de eerste klasse. Afgelopen zaterdag was me dit ook al opgevallen, alleen was het toen nog duidelijk voller. (Al reisde ik toen tweede klasse, dat zal waarschijnlijk ook een rol hebben gespeeld.)
De Benelux van 19:44 uit Antwerpen-Centraal viel voor reizigers uit, maar reed, op wat NS-personeel na, wel leeg door het station. Wat opviel is dat bij enkele rijtuigen het licht uit was. Hoogspanningsproblemen en daarmee geen airco misschien?
Op de heenreis zat de Benelux (vertrektijd uit Breda 12:42) goed vol tussen Breda en Antwerpen-Centraal, ook in de eerste klasse. Afgelopen zaterdag was me dit ook al opgevallen, alleen was het toen nog duidelijk voller. (Al reisde ik toen tweede klasse, dat zal waarschijnlijk ook een rol hebben gespeeld.)
De Benelux van 19:44 uit Antwerpen-Centraal viel voor reizigers uit, maar reed, op wat NS-personeel na, wel leeg door het station. Wat opviel is dat bij enkele rijtuigen het licht uit was. Hoogspanningsproblemen en daarmee geen airco misschien?
Re: BENELUX
Commendatore schreef: ↑29 jul 2022, 21:23 Vandaag vanuit Nederland heen en terug gegaan naar Antwerpen:
Op de heenreis zat de Benelux (vertrektijd uit Breda 12:42) goed vol tussen Breda en Antwerpen-Centraal, ook in de eerste klasse. Afgelopen zaterdag was me dit ook al opgevallen, alleen was het toen nog duidelijk voller. (Al reisde ik toen tweede klasse, dat zal waarschijnlijk ook een rol hebben gespeeld.)
De Benelux van 19:44 uit Antwerpen-Centraal viel voor reizigers uit, maar reed, op wat NS-personeel na, wel leeg door het station. Wat opviel is dat bij enkele rijtuigen het licht uit was. Hoogspanningsproblemen en daarmee geen airco misschien?
9248 is vandaag defect gevallen, aangezien dit het materieel was voor 9263 is daar de reden te zoeken waarom hij niet reed. Ik zie enkel de vermelding “defect materieel” zonder verdere info van reden.
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
Technische vraag:
k zat te denken: Is er een mogelijkheid om enkele beneluxritten te verhogen in capaciteit tussen BRU en Antw?
kwam aan het volgende.
voor een rit BRU-AMS:
struurrijtuig I11+I11+Beneluxstam.
De I11 worden afgekoppeld in Breda?
Omgekeerd worden ze opgepikt in Breda.
Technisch mogelijk?
k zat te denken: Is er een mogelijkheid om enkele beneluxritten te verhogen in capaciteit tussen BRU en Antw?
kwam aan het volgende.
voor een rit BRU-AMS:
struurrijtuig I11+I11+Beneluxstam.
De I11 worden afgekoppeld in Breda?
Omgekeerd worden ze opgepikt in Breda.
Technisch mogelijk?
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: BENELUX
Over de technische haalbaarheid heb ik geen flauw idee. Maar gaat dat aan/afkoppelen niet onaanvaardbaar veel tijd kosten?
Overigens lijkt het me een beetje potsierlijk dat er dan zou gereden worden met twee stuurstandrijtuigen, ook al gebeurt dat al wel eens meer.
Overigens lijkt het me een beetje potsierlijk dat er dan zou gereden worden met twee stuurstandrijtuigen, ook al gebeurt dat al wel eens meer.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: BENELUX
De I11-stuurrijtuigen hebben geen automatische koppeling, en op de impressie van de HLE 17 was dit ook niet te ontdekken. Als je wilt gaan koppelen/ontkoppelen tijdens de rit moet er dus een rangeerder bij betrokken worden die het spoor in gaat om slangen te (ont)koppelen en van alles daar doet. Dat kost heel veel tijd.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de HLE17 en I11 kunnen omgaan met meerdere locs en stuurcabines, zoals het geval is bij de HLE19/M6.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de HLE17 en I11 kunnen omgaan met meerdere locs en stuurcabines, zoals het geval is bij de HLE19/M6.
Re: BENELUX
M'n mag ervanuit gaan dat op de HLE T17 het MUX systeem zal opzetten. Zodoende dat de I11 nog met de T18/19 (T13??) kan rijden.AlexNL schreef: ↑16 apr 2023, 23:33 De I11-stuurrijtuigen hebben geen automatische koppeling, en op de impressie van de HLE 17 was dit ook niet te ontdekken. Als je wilt gaan koppelen/ontkoppelen tijdens de rit moet er dus een rangeerder bij betrokken worden die het spoor in gaat om slangen te (ont)koppelen en van alles daar doet. Dat kost heel veel tijd.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de HLE17 en I11 kunnen omgaan met meerdere locs en stuurcabines, zoals het geval is bij de HLE19/M6.
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
Dan moet ICR de signalen van de stuurstand naar de Traxx doorgeven? Kan een I11 stuurstand überhaupt met een Traxx praten, is dit al eens uitgeprobeerd?
Ook al denk ik dat er soms teveel combinaties verboten zijn "omdat het niet getest is" denk ik dat je dit wel moet testen.
En waarschijnlijk komt met de dienstregeling 2024 ICNG al in bedrijf in de Benelux. Dan kan NMBS tot die tijd denk ik beter een extra IC inzetten. Misschien de trein uit Noorderkempen doortrekken naar Brussel.
Ook al denk ik dat er soms teveel combinaties verboten zijn "omdat het niet getest is" denk ik dat je dit wel moet testen.
En waarschijnlijk komt met de dienstregeling 2024 ICNG al in bedrijf in de Benelux. Dan kan NMBS tot die tijd denk ik beter een extra IC inzetten. Misschien de trein uit Noorderkempen doortrekken naar Brussel.
Laatst gewijzigd door maarten op 17 apr 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BENELUX
I11 stuurrijtuig heeft MUX, maar de traxx-en hebben dan weer een andere software dan MUX. Dus neen, die kunnen niet communiceren met elkaar.