Wegens een bovenleidingsbreuk op HSL1 rijden de Thalyssen via Edingen en Doornik, een mooie kans voor spotters om ze eens buiten het normale werkgebied te zien
Omdat de bestuurders van Eurostar geen ETCS kennen! En ge kunt niet rijden op één lijn waarvan je het veiligheidssysteem niet kent.
En omdat wij de reglementering ivm overwegen ook niet meer kennen. En op lijn 94 liggen er wel een paar denk ik. Maar ik ben niet zeker, want ik ken de lijn ook niet. Nog een reden om er niet over te rijden…🫣.
Laatst gewijzigd door 4303 op 28 mar 2023, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De omschakeling naar ETCS heeft zo zijn gevolgen. Het is ook de reden waarom de huidige TGV-R zijn dienstjaren in België geteld zijn. Ze gaan geen etcs krijgen gezien hun leeftijd. Thalys heeft ETCS on board en dus geen probleem. De machinisten hebben er ook kennis van dus daar stelt dat probleem zich niet.
Steven schreef: ↑28 mar 2023, 08:25
Het is ook de reden waarom de huidige TGV-R zijn dienstjaren in België geteld zijn. Ze gaan geen etcs krijgen gezien hun leeftijd.
Wordt het daarna TGV-M of toch overname van de Thalys PBA voor de SNCF TGV?
4303 schreef: ↑28 mar 2023, 08:01
Omdat de bestuurders van Eurostar geen ETCS kennen! En ge kunt niet rijden op één lijn waarvan je het veiligheidssysteem niet kent.
Een goede reden om ook op de HSL de Europese standaard ETCS aan te leggen ipv TVM. Dan worden de vervoerders wel gestimuleerd om daarin mee te gaan. En leggen ze niet een paar keer per jaar de dienst plat, zoals bv. rond de voorbije 11 november.
4303 schreef: ↑28 mar 2023, 08:01
Omdat de bestuurders van Eurostar geen ETCS kennen! En ge kunt niet rijden op één lijn waarvan je het veiligheidssysteem niet kent.
En omdat wij de reglementering ivm overwegen ook niet meer kennen. En op lijn 94 liggen er wel een paar denk ik. Maar ik ben niet zeker, want ik ken de lijn ook niet. Nog een reden om er niet over te rijden…🫣.
Om ETCS te leren kennen hebben ze nog een dikke 2 maand tijd, hopelijk zijn de opleidingen al gestart
4303 schreef: ↑28 mar 2023, 08:01
Omdat de bestuurders van Eurostar geen ETCS kennen! En ge kunt niet rijden op één lijn waarvan je het veiligheidssysteem niet kent.
Een goede reden om ook op de HSL de Europese standaard ETCS aan te leggen ipv TVM. Dan worden de vervoerders wel gestimuleerd om daarin mee te gaan. En leggen ze niet een paar keer per jaar de dienst plat, zoals bv. rond de voorbije 11 november.
Enkel L1 blijft voorlopig TVM maar dat is geen probleem, de rest van het land is binnenkort ETCS dus ze moeten het hoe dan ook leren of je komt België niet meer in.