werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Afschaffing van de S53-treinen is verlengd tot en met 17 maart.
- trainfan03
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Ondertussen al weer, in het geniep, verlengd tot 24 maart...
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Een melding krijg je daar inderdaad niet van, ook niet als abonnee.trainfan03 schreef: ↑17 mar 2023, 20:30 Ondertussen al weer, in het geniep, verlengd tot 24 maart...
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Weet er iemand wat er vandaag is gebeurd met 9255 (BRU-RTM) Op de luchthaven is hij alvast niet geweest.
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
9240 werd beperkt te Antwerpen om daar 9255 te worden.
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
En nog eens tot 31 maart deze keer...trainfan03 schreef: ↑17 mar 2023, 20:30 Ondertussen al weer, in het geniep, verlengd tot 24 maart...
- trainfan03
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Het begint echt mijn botten uit te hangen. Oostende kan die extra halte niet aan. Plus door die aanpassing wijzigen de vertrekuren van Oostende, waardoor ze niet elk uur hetzelfde zijn... Ik heb IC-02 al heel veel niet meer op tijd zien rijden door die extra stop, vooral de M6-stammen dan.ovspotter_be schreef: ↑22 mar 2023, 09:47En nog eens tot 31 maart deze keer...trainfan03 schreef: ↑17 mar 2023, 20:30 Ondertussen al weer, in het geniep, verlengd tot 24 maart...
- trainfan03
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
En nog eens tot 14 april deze keer...ovspotter_be schreef: ↑22 mar 2023, 09:47En nog eens tot 31 maart deze keer...trainfan03 schreef: ↑17 mar 2023, 20:30 Ondertussen al weer, in het geniep, verlengd tot 24 maart...
- trainfan03
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Ik zie net dat het terug ongedaan is gemaakt en weer op 31 maart staattrainfan03 schreef: ↑30 mar 2023, 13:34En nog eens tot 14 april deze keer...ovspotter_be schreef: ↑22 mar 2023, 09:47En nog eens tot 31 maart deze keer...trainfan03 schreef: ↑17 mar 2023, 20:30 Ondertussen al weer, in het geniep, verlengd tot 24 maart...
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
En het is opnieuw verlengd tot en met 14 april.trainfan03 schreef: ↑30 mar 2023, 19:51Ik zie net dat het terug ongedaan is gemaakt en weer op 31 maart staat
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Door de werken in Hasselt is de IC03 nu beperkt tot Sint-Truiden en rijdt er een L-trein Genk-Leuven in de plaats.
Tot vorige week (?) deed de IC03 Leuven-Hasselt-Genk via L35 zonder stops en was er een extra trein Leuven-Sint-Truiden.
Is de uitgevoerde wijziging gepland of omwille van andere factoren? Efficiëntie? Kosten?
Mijn aansluiting is nu flink door elkaar gerammeld en ik heb in Leuven flinke overstaptijden (van de L naar IC08 in Hasselt haal ik niet) en als ik de parking in Genk bekijk zijn er veel mensen die nu even voor de auto moeten kiezen.
Nu, ik zeur niet, het is tijdelijk en uitzonderlijk maar ik vroeg me gewoon af waarom ze de eerste regeling omgooien. Van Sint-Truiden naar Leuven is 1 rechte verbinding, terwijl de L uit Genk nu een lange frontwissel moet doen in Hasselt.
Tot vorige week (?) deed de IC03 Leuven-Hasselt-Genk via L35 zonder stops en was er een extra trein Leuven-Sint-Truiden.
Is de uitgevoerde wijziging gepland of omwille van andere factoren? Efficiëntie? Kosten?
Mijn aansluiting is nu flink door elkaar gerammeld en ik heb in Leuven flinke overstaptijden (van de L naar IC08 in Hasselt haal ik niet) en als ik de parking in Genk bekijk zijn er veel mensen die nu even voor de auto moeten kiezen.
Nu, ik zeur niet, het is tijdelijk en uitzonderlijk maar ik vroeg me gewoon af waarom ze de eerste regeling omgooien. Van Sint-Truiden naar Leuven is 1 rechte verbinding, terwijl de L uit Genk nu een lange frontwissel moet doen in Hasselt.
- trainfan03
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Als ik me niet vergis, is dat omdat er doorheen de week IC-20 (Gent - Aalst - Hasselt - Tongeren) is, die het traject bezet wat IC-03 in de weekends neemt. Ze zijn volgens mij ook niet echt fan van een frontwissel voor IC-03 in Leuven doorheen de week, want kan nogal vertragingsgevoelig zijn...
-
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
In het weekend verschilt de regeling met de regeling op weekdagen. Ook komend weekend rijdt de 15xx weer naar Genk. Een exacte reden waarom de IC03 doordeweeks niet tot Genk rijdt, is waarschijnlijk omdat dat niet past met de 26xx, die in de weg rijdt.TB_worden schreef: ↑05 apr 2023, 10:01 Door de werken in Hasselt is de IC03 nu beperkt tot Sint-Truiden en rijdt er een L-trein Genk-Leuven in de plaats.
Tot vorige week (?) deed de IC03 Leuven-Hasselt-Genk via L35 zonder stops en was er een extra trein Leuven-Sint-Truiden.
Is de uitgevoerde wijziging gepland of omwille van andere factoren? Efficiëntie? Kosten?
Mijn aansluiting is nu flink door elkaar gerammeld en ik heb in Leuven flinke overstaptijden (van de L naar IC08 in Hasselt haal ik niet) en als ik de parking in Genk bekijk zijn er veel mensen die nu even voor de auto moeten kiezen.
Nu, ik zeur niet, het is tijdelijk en uitzonderlijk maar ik vroeg me gewoon af waarom ze de eerste regeling omgooien. Van Sint-Truiden naar Leuven is 1 rechte verbinding, terwijl de L uit Genk nu een lange frontwissel moet doen in Hasselt.
Anderzijds, in het weekend is de aansluiting van Sint-Truiden naar Brussel of verder nu ook bijzonder slecht: de IC01 is net weg bij aankomst in Leuven van de pendeltrein uit Sint-Truiden, waardoor er 45 minuten gewacht moet worden.
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
In het weekend 29 april-1 mei rijden er geen treinen tussen Ans en Luik (behalve blijkbaar IC 522 en 527). IC 1 en ICE stoppen in Angleur en rijden dan via lijn 125A, 36A en 36 richting Leuven en Brussel. Thalys maakt kop in Luik. De meeste ICE's keren in Brussel-Noord en hebben in westelijke richting een stop in Leuven. Volgens de NMBS zou het een dienststop zijn maar reserveringen naar Leuven zijn mogelijk (helaas niet bij DB online, wel bv. bij CD) en ook de NMBS laat die stop zien als je ernaar zoekt.
IC 1 staat dan overigens 10 minuten stil in Leuven en wordt door de ICE (als die op tijd is) ingehaald.
Groetjes,
Rian (met reservering naar Leuven voor de 10 op 1 mei
IC 1 staat dan overigens 10 minuten stil in Leuven en wordt door de ICE (als die op tijd is) ingehaald.
Groetjes,
Rian (met reservering naar Leuven voor de 10 op 1 mei
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Aanvulling: dit is niet maar 1 weekend maar duurt 6 weekends, te beginnen vanaf 22 april.