In Duitsland zijn er plannen om niet-geëlectrificeerde lijnen op sommige stratigisch gekozen plaatsen toch enkele kilometers bovenleiding te hangen om zo de gaten te verkleinen die de batterijen moeten opvangen.maarten schreef: ↑20 jan 2023, 10:40 Wat moet het bereik van de BEMU zijn? Is Lille het grensstation voor L.75 en L.94 of ligt dat op het eerste station achter de grens? Zelfde voor L.130A, is dat Jeumont of kan men doorrijden naar Maubeuge of Aulnoye?
Is voorzien dat deze BEMU stellen de MW41 gaan vervangen? Want dan moet je serieuze afstanden kunnen afleggen (waar ik voor L.132 zou voorstellen het noordelijke stuk te elektrificeren).
Het lijkt mij duidelijk dat de batterij-variant vooral de bedoeling heeft om de dieselstellen te laten verdwijnen, maar het verwonderde mij wel dat er ook expliciet gesteld wordt om met batterij voeding korte grenstrajecten te rijden, dus denk ik dat men het heeft over vooral Aken en Lille, want voor NL staat er dat er ook beperkt onder 1.5 kV moet gereden kunnen worden