NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Bericht door Dieselfreak »

NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Concreet zal dit nieuwe flexibele abonnement bestaan in vier formules: 80 en 120 reisdagen in twaalf maanden en zes en tien reisdagen in één maand.
Ik ben zelf geen pendelaar, maar reis wel vrijwel elke week van het jaar tussen Kortrijk en Gent en terug. Meestal vinden de heen- en terugreis op verschillende dagen plaats. Af en toe gebeurt het ook dat ik in dezelfde week twee keer heen- en terugreis. Iemand enig idee of zo'n abonnement interessant zou kunnen zijn voor mij? Is al bekend wat de prijzen hiervoor zullen zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Bericht door Paul »

Dat heeft vroeger nog bestaan, toch? Het heette Railflex... Ik heb dat (20 à 30 jaar geleden?) veel gebruikt. Was ideaal om twee of drie keer per week naar het werk te pendelen.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Bericht door Reuel »

Ik heb het flex- abonnement uitvoerig getest vorig jaar.
Werkt volledig via de app. In het begin nog redelijk wat kinderziektes - ik heb een paar keer de IT-dienst van de NMBS aan de lijn gehad, maar die waren er de laatste maanden uit. Nu werkt het deftig en is best interessant voor de vele deeltijdswerkers.

Met een geactiveerde reisdag, kun je onbeperkt reizen op je traject. Een beetje zoals de mobiele interrailpas, maar dan voor een vastgelegd traject.

Ik had ergens nog hele complexe excel staan voor de kostprijs van de flex, ik probeer die nog eens op te zoeken als ik even tijd heb, dan kan ik checken of dat interessant is voor jou @Dieselfreak.

Het standaardabonnement is sowieso interessanter qua prijs als je 3x per week naar je werkplaats/zelfde bestemming gaat.
Laatst gewijzigd door Reuel op 20 jan 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Bericht door Reuel »

Dieselfreak schreef: 20 jan 2023, 11:21
Ik ben zelf geen pendelaar, maar reis wel vrijwel elke week van het jaar tussen Kortrijk en Gent en terug. Meestal vinden de heen- en terugreis op verschillende dagen plaats. Af en toe gebeurt het ook dat ik in dezelfde week twee keer heen- en terugreis. Iemand enig idee of zo'n abonnement interessant zou kunnen zijn voor mij? Is al bekend wat de prijzen hiervoor zullen zijn?

Ik heb het sneller teruggevonden dan gedacht.

Kortrijk Gent, ca. 39 km

6 dagen/m - 10 d/m - 80 d/j - 120 d/j - jaarabo

67,00 - 98,00 - 852,00 - 1.127,00 - 1.374,00
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Bericht door Dieselfreak »

Reuel schreef: 20 jan 2023, 15:18Kortrijk Gent, ca. 39 km

6 dagen/m - 10 d/m - 80 d/j - 120 d/j - jaarabo

67,00 - 98,00 - 852,00 - 1.127,00 - 1.374,00
Ik reis zelf met korting, zodat Kortrijk - Gent heen en terug me momenteel € 8,40 kost. Als ik ervan uitga dat ik per jaar ca. 60 keer heen en terug ga tussen die twee plaatsen, dan komt dit neer op in totaal ongeveer € 500. Zo'n jaarabonnement lijkt me dus zeker niet voordelig voor mij.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: NMBS gaat flexibel abonnement lanceren voor telewerkers

Bericht door Reuel »

Neen, 't is een goed uitgekiende prijssetting. Wel voordeliger als je je heen en terugreis op dezelfde dag doet, maar heen en terug op een verschillende dag duidelijk niet.
Plaats reactie