Zoals vermeld in de Drehscheide-thread zou het inderdaad wel handig zijn als ze deze extra treinstellen kunnen gebruik tijdens het EK in 2024, er zal dan wel veel reizigersvraag zijn op de routes tussen de speelsteden (Hamburg, paar steden in het Ruhrgebied, Berlijn, Leipzig, Frankfurt, Stuttgart en München).
Mij zou het ook mooi lijken, en er zal zeker wel vraag naar zijn, om de ICE ieder uur te laten rijden, of misschien een extra ICE iedere 2u naar een andere bestemming, bijvoorbeeld Berlijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe voel de Thalys-treinen zitten die in het andere uur op het traject Brussel - Köln doen.
Maar ze moeten natuurlijk eerst de huidige problemen met de 406'en oplossen, of tenminste een deftige en goede oplossing bedenken, zoals (hierboven al aangekaart) een inkorting tot Köln of een overstap in Aachen, binnen Duitsland hebben ze veel meer ICE-materieel dat de taak kan volbrengen, zeker nu er volop ICE 4 en ICE 3neo treinstellen worden geleverd.