Beste expert:DR-fan schreef: ↑06 okt 2022, 10:22Niemand: u blijft bezig over de toestand in Mariaburg terwijl ik blijf herhalen dat die niets, maar dan ook niets, te maken heeft met het baanvak Kapellen - Essen waarover het in deze discussie gaat. Daar was de bovenleiding weer onder spanning gezet zonder enig probleem. Waarom wil u dan absoluut een punt maken over onopgemerkte schade? Ja goed, OK - er kan kleine schade zijn die niet wordt opgemerkt. Zullen we dan ineens alle treinverkeer in het hele land verbieden? Wie weet welke schade we nog niet hebben gevonden
Dat een deel van de bovenleiding ontbreekt op de foto betekent trouwens niet noodzakelijk dat die beschadigd was. Bij hersporingen en dergelijke waarbij kranen worden ingezet is het gebruikelijk dat die gedeeltelijk wordt gedemonteerd om de werken te vereenvoudigen.
Vor zover ik kan lezen gaat het item of topic over "Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen".
Gezien ik daar in mijn jeugd veel heb op gereden als jonge treinbestuurder denk ik dat Y Sint-Mariaburg daar tussen ligt en dus ook de plaats van het incident.
Was eenn zalige lijn om er stoptreinen erop uit te voeren...vriendelijke mensen...
Als U eerst zegt "er is geen schade" en dan relativeert met mischien" kleine schade" of "niet heeft opgemerkt" en dan met het plausible wegnemen alvorens te herstellen van de werktrein (al hoewel de overgang bovenleidin boven de wissel is er nog)....enz enz...
Ja dank heb ik mijn vragen of uw gedegen kennis van het incident/expertise in het algemeen alsook de tijdlijn waarop alles zich heeft afgespeeld.
Over de "arbre des causes zullen we maar zwijgen!!
Maar goed dit is zowat de specialiteit geworden van vele"spoorweglui" hier aanwezig die het doen begrijpen van "het incident" niet verder helpen voor oningewijden.
Als ik vragen stel is het enkel om een beter overzicht te hebben van het geheel der parameters en beter te begrijpen.En dit uit interesse .
En voor de rest het ga je goed tussen kapellen en Essen..