Bedankt voor uw nuttige bijdrage. Ik ben er ook zeker van dat NMBS dit opzettelijk doet.HLE18 schreef: ↑19 jul 2022, 10:05Mensen uren lang vast laten zitten in een trein zonder airco kan anders wel.
Afschaffingen
Re: Afschaffingen
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Afschaffingen
Wel, de media legt de schuld quasi steeds bij de NMBS, ook als dat totaal niet het geval is... Een vrij slecht argument dus
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Afschaffingen
Waar de vensters open kunnen, weliswaar. En het is ondertussen wel duidelijk dat de NMBS zo weinig mogelijk materieel zonder airco probeert in te zetten tijdens deze toeristische periode. Het bedrijf kan dan ook niet meer middelen inzetten dan de middelen dat het heeft.
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Afschaffingen
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Re: Afschaffingen
Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?trainlovertje schreef: ↑20 jul 2022, 10:51Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Re: Afschaffingen
Ik begrijp het ook niet.HLE18 schreef: ↑20 jul 2022, 10:57Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?trainlovertje schreef: ↑20 jul 2022, 10:51Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Blijkbaar heeft men geen procedures of draaiboeken.
Nochtans houdt men af en toe evacuatie oefeningen.
Maar keer op keer ziet men dat reizigers uren lang worden opgesloten als zich een dergelijk incident voordoet, althans in sommige landen.
Ik vraag me ook af wat er gaat gebeuren bij een ernstiger incident zoals bijvoorbeeld brand.
Re: Afschaffingen
Neen, snel (naar jullie begrip) zal het nooit gaan. Je kan niet binnen een kwartier alle verkeer omgeleid hebben en de omgeving beveiligd hebben. Als er binnen een uur na initiële stilstand reizigers de trein kunnen verlaten is het een snelle procedure. Ik heb al een aantal gevallen meegemaakt waar het lukte binnen een uur, helaas is dat nog niet altijd het geval.HLE18 schreef: ↑20 jul 2022, 10:57Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?trainlovertje schreef: ↑20 jul 2022, 10:51Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Re: Afschaffingen
Brand is natuurlijk een hele andere situatie. Bij brand kan het verkeer direct gesperd worden, de bovenleiding zonder spanning gezet worden en er direct geëvacueerd worden door treinbegeleiders als dat nodig is in afwachting van de hulpdiensten (vast ook in Frankrijk). Grote hitte kan na verloop van tijd ook een noodsituatie worden m.i. maar dan heb je al best wel de tijd om iets te organiseren en een echt veilige omgeving af te bakenen. Als je de drukte in de RERs ziet kan ik best begrijpen dat ze besloten hebben die te laten doorrijden, want die stations lopen binnen de kortste keren vol met een zeer grote kans op gevaarlijke situaties. Het kan best dat dat de sluiting van meerdere stations in Parijs noodzakelijk had gemaakt.HLE18 schreef: ↑20 jul 2022, 10:57Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?trainlovertje schreef: ↑20 jul 2022, 10:51Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Re: Afschaffingen
Zal ook afhangen van de noodsituatie, hé. Niemand blijft in een brandende trein zitten, beetje ongelukkig om dat aan te halen m.i...Adler schreef: ↑20 jul 2022, 11:19Ik begrijp het ook niet.HLE18 schreef: ↑20 jul 2022, 10:57Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?trainlovertje schreef: ↑20 jul 2022, 10:51
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Blijkbaar heeft men geen procedures of draaiboeken.
Nochtans houdt men af en toe evacuatie oefeningen.
Maar keer op keer ziet men dat reizigers uren lang worden opgesloten als zich een dergelijk incident voordoet, althans in sommige landen.
Ik vraag me ook af wat er gaat gebeuren bij een ernstiger incident zoals bijvoorbeeld brand.
Re: Afschaffingen
Of je het nu wil geloven of niet: onze toenmalige chef 'Rules & Methods' was zo omstreeks 2015 wel degelijk van plan om een procedure uit te werken om treinbegeleiders officieel de toelating te geven de deuren te openen in geval van brand in de NZVtrainlovertje schreef: ↑20 jul 2022, 10:51Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Gelukkig voor de volksgezondheid is hij kort daarna op pensioen gegaan.
Re: Afschaffingen
Naast de frequency van de ICE tss Brussel en Frankfurt word rond Köln ook het lokale verkeer beperkt:
https://www.youtube.com/watch?v=QoqHgHtey1M
https://www.youtube.com/watch?v=QoqHgHtey1M
Re: Afschaffingen
Vorige vrijdag vertrok ik naar Budapest vanuit Antwerpen en de eerste ICE van de dag reed ook plots niet meer... ipv slechts 3 ruime overstappen werden het er dan plots 6 krappe. 2 uur te laat in Boedapest aangekomen.
Re: Afschaffingen
Zo plots is het helaas allemaal niet. Er zijn al weken alle dagen uitvallende ICE’s.