Weet je ter hoogte van wat (plaats)?
Welke loc was er betrokken, weet iemand dat?
Weet je ter hoogte van wat (plaats)?
Een trein die een slagboom gaat aanrijden lijkt mij wat raar. Dan zal er eerst al iets of iemand die slagboom beschadigd hebben. De trein zal nooit als eerst een slagboom aanrijden. Een Nadarhek is dan weer wel mogelijk mits het dan om een kwaadwillige daad gaat of van de vrachtwagen gevallen al is het eerste meer plausibel dan het tweede.
Ik had begrepen dat er een slagboom op de sporen werd geplaatst/gezet door vandalen.Steven schreef: ↑05 jul 2022, 10:34Een trein die een slagboom gaat aanrijden lijkt mij wat raar. Dan zal er eerst al iets of iemand die slagboom beschadigd hebben. De trein zal nooit als eerst een slagboom aanrijden. Een Nadarhek is dan weer wel mogelijk mits het dan om een kwaadwillige daad gaat of van de vrachtwagen gevallen al is het eerste meer plausibel dan het tweede.
De overweg in kwestie deze keer lag eigenlijk in Sint-Agatha-Berchem, maar soit, allebei de overwegen langs L50 in Berchem en Ganshoren - de laatste twee in Brussel - lijken een gevaar te zijn. Of het zozeer aan de overweg (beperkt zicht op de spoorlijn, langdurige sluiting) of toch eerder de laksere houding van de Brusselaars ligt, kan ik niet zeggen. Ik woon al even in de buurt (eerst in Jette en nu in Berchem) en hier is sinds 2018 volgens mij elk jaar een dodelijk slachtoffer gevallen aan 1 van die Brusselse overwegen.Dwarsligger schreef: ↑12 jul 2022, 12:22 Deze ochtend een aanrijding meegemaakt op de S10 2057 richting Aalst, omstreeks kwart voor negen. Zeer professioneel opgevangen door de treinbegeleider.
Het bleek geen wanhoopsdaad te zijn, twee personen waren langs de gesloten slagbomen van de overweg in Ganshoren geklauterd. De ene kon met z'n fiets nog rakelings ontsnappen aan de aanstormende trein (Desiro), de voetganger hoorde ondanks het getoeter van de treinbestuurder niks en werd geschept door de trein. De bestuurder verklaarde later dat het slachtoffer tijdens het oversteken zelfs niet richting de trein had gekeken. Hij werd gegrepen en de kant in geslingerd.
Ik dacht echt dat het een evidentie was dat je niet langs slagbomen kruipt, maar getuigen zeiden dat de overweg in Ganshoren berucht is voor spoorlopers.
Buiten een flinke klap niet veel gemerkt van het incident. Na een klein anderhalf uur mochten we van de coördinator langs de sporen richting het perron wandelen, enkel via de achterste deur. De trein stond op enkele meters van het perron van Sint-Agatha-Berchem stil na zijn noodstop.
Zeer nette opvolging door de medewerkers van de NMBS. De bestuurder leek aanvankelijk vrij stoïcijns, maar kreeg het toch moeilijk na een tijdje. Wens hem alle sterkte toe.
Ook die worden normaal gezien nog weggewerkt. Infrabel wil naar 0 overwegen op Brussels grondgebied gaan.trainlovertje schreef: ↑13 jul 2022, 00:22De overweg in kwestie deze keer lag eigenlijk in Sint-Agatha-Berchem, maar soit, allebei de overwegen langs L50 in Berchem en Ganshoren - de laatste twee in Brussel - lijken een gevaar te zijn. Of het zozeer aan de overweg (beperkt zicht op de spoorlijn, langdurige sluiting) of toch eerder de laksere houding van de Brusselaars ligt, kan ik niet zeggen. Ik woon al even in de buurt (eerst in Jette en nu in Berchem) en hier is sinds 2018 volgens mij elk jaar een dodelijk slachtoffer gevallen aan 1 van die Brusselse overwegen.Dwarsligger schreef: ↑12 jul 2022, 12:22 Deze ochtend een aanrijding meegemaakt op de S10 2057 richting Aalst, omstreeks kwart voor negen. Zeer professioneel opgevangen door de treinbegeleider.
Het bleek geen wanhoopsdaad te zijn, twee personen waren langs de gesloten slagbomen van de overweg in Ganshoren geklauterd. De ene kon met z'n fiets nog rakelings ontsnappen aan de aanstormende trein (Desiro), de voetganger hoorde ondanks het getoeter van de treinbestuurder niks en werd geschept door de trein. De bestuurder verklaarde later dat het slachtoffer tijdens het oversteken zelfs niet richting de trein had gekeken. Hij werd gegrepen en de kant in geslingerd.
Ik dacht echt dat het een evidentie was dat je niet langs slagbomen kruipt, maar getuigen zeiden dat de overweg in Ganshoren berucht is voor spoorlopers.
Buiten een flinke klap niet veel gemerkt van het incident. Na een klein anderhalf uur mochten we van de coördinator langs de sporen richting het perron wandelen, enkel via de achterste deur. De trein stond op enkele meters van het perron van Sint-Agatha-Berchem stil na zijn noodstop.
Zeer nette opvolging door de medewerkers van de NMBS. De bestuurder leek aanvankelijk vrij stoïcijns, maar kreeg het toch moeilijk na een tijdje. Wens hem alle sterkte toe.
De overwegen langs lijn 60 op grondgebied Jette en Ganshoren zijn ondertussen vervangen door tunnels, maar of er ook gevorderde plannen zijn voor de overwegen aan lijn 50, weet ik eerlijk gezegd niet.
In het station van Sint-Agatha-Berchem zelf zie ik ook wel af en toe iemand de sporen oversteken, terwijl er een trap (in de vorm van een stelling) aanwezig is. Deze tijdelijke trap is nu vrij onhandig, maar zal heel binnenkort vervangen worden; de voorbereidende werken zijn hiervoor reeds gestart.