Tijdens de week zie ik ook veel reizigers met koffers op doorreis, vooral dan als ik de trein neem die in Kortrijk vertrekt om 9u13. En die lijken me ook vaak van verder dan Kortrijk te komen. Het gebeurt wel dat de trein (1xMS96) reeds goed vol zit bij vertrek in Kortrijk.jens123 schreef: ↑18 mei 2022, 11:21Zeker op vrijdagavond en in het weekend zijn het vaak tientallen reizigers.jknockaert schreef: ↑18 mei 2022, 11:10Goedkoper mogelijk wel, vooral als je minder dan twee weken voor vertrek boekt. Maar of het heel veel reizigers zijn, geen idee. Die aansluitingen in Rijsel zijn niet echt geoptimaliseerd.
Inderdaad het probleem is indien er vertraging is vanuit Brussel de aansluiting niet gegarandeerd is, zeker als de andere trein vanuit Lille Flandres vertrekt.
Via Lille naar Parijs is in mijn ervaring ook meestal goedkoper dan met de Thalys, alleen beduidend minder vlot door de weinig optimale IC naar Lille en de overstap. Dit zeker in vergelijking met eerst reizen naar Brussel, dat uiteraard met gans het land zeer goed verbonden is. Ik denk dat Lille voor een breder publiek effectief wel een interessant alternatief zou kunnen zijn voor de Thalys (plus de TGVs naar andere grote Franse steden), indien de gekende pijnpunten van de IC naar Lille zouden kunnen worden weggewerkt (hogere commerciële snelheid, minder regelmatig vervangbussen door onderhoudswerken in FR, frequentere treinen).