overweg13 schreef: ↑01 mei 2022, 15:56
Als je het Federaal Planbureau hoort zeggen dat het aantal reizigers zal afnemen, zie je de bui al hangen: het zal het excuus zijn om af te bouwen i.p.v. uit te breiden.
Dat kan ik mij wel inbeelden, maar dan zet men de ganse mobiliteitsverandering bij het grof vuil .
Zij geloven er dus niet in .
Een "federaal planbureau " dat niet in de klimaatoplossingen gelooft, dat is pas schokkend nieuws..... toch niets in media gehoord.
Tja, een planbureau wordt verondersteld om op lange tot zeer lange termijn na te denken.
Met tijdelijke fenomenen als de klimaathysterie hoeven ze niet echt rekening te houden.
Ik vermoed dat ze daar wel beseffen dat we eerder in evoluties dan in revoluties moeten denken
Weet er iemand exact welke werken er dit weekend gebeuren tussen Mol-Lier en ook Turnhout-Herentals? Ik vind daar via Infrabel, NMBS (of andere websites) zeer weinig info over terug...
LML schreef: ↑08 mei 2022, 11:33
Weet er iemand exact welke werken er dit weekend gebeuren tussen Mol-Lier en ook Turnhout-Herentals? Ik vind daar via Infrabel, NMBS (of andere websites) zeer weinig info over terug...
Ik heb ze vandaag de lage sporen van L50 in Melle zien op breken en ik denk ook de ballast zien opgraven, zou men daar al aan het werken zijn in verband met de fietssnelweg Gent-Brussel?
desirootje schreef: ↑01 jun 2022, 19:11
Ik heb ze vandaag de lage sporen van L50 in Melle zien op breken en ik denk ook de ballast zien opgraven, zou men daar al aan het werken zijn in verband met de fietssnelweg Gent-Brussel?
Normaal gaat daar een kopspoor komen voor de bediening van de werkplaats van Melle tijdens de werken aan Y-Ledeberg Oost
Vorig verlengd weekend werd er op L25/L25N een nieuwe wissel geplaatst die ervoor zorgt dat je van sp 11-12 in Mechelen naar Antwerpen kan rijden zonder tegenspoor te moeten rijden tot Kontich, of via L27B/L27 tot Kontich om daar naar L25 te gaan.
In principe betekent dit dat de treinen van de luchthaven nu niet meer aan Y.Abeelstraat naar L25 moeten gaan, maar pas verderop aan Nekkerspoel.
Ducktape schreef: ↑07 jun 2022, 13:46
Vorig verlengd weekend werd er op L25/L25N een nieuwe wissel geplaatst die ervoor zorgt dat je van sp 11-12 in Mechelen naar Antwerpen kan rijden zonder tegenspoor te moeten rijden tot Kontich, of via L27B/L27 tot Kontich om daar naar L25 te gaan.
In principe betekent dit dat de treinen van de luchthaven nu niet meer aan Y.Abeelstraat naar L25 moeten gaan, maar pas verderop aan Nekkerspoel.
Maar gaan ze dat ook gebruiken? Dan krijg je 3 perrons richting het noorden en slechts 1 richting zuiden. Dat is toch niet ideaal.
Ducktape schreef: ↑07 jun 2022, 13:46
Vorig verlengd weekend werd er op L25/L25N een nieuwe wissel geplaatst die ervoor zorgt dat je van sp 11-12 in Mechelen naar Antwerpen kan rijden zonder tegenspoor te moeten rijden tot Kontich, of via L27B/L27 tot Kontich om daar naar L25 te gaan.
In principe betekent dit dat de treinen van de luchthaven nu niet meer aan Y.Abeelstraat naar L25 moeten gaan, maar pas verderop aan Nekkerspoel.
Maar gaan ze dat ook gebruiken? Dan krijg je 3 perrons richting het noorden en slechts 1 richting zuiden. Dat is toch niet ideaal.
M’en kan het waarschijnlijk al toepassen voor Thalys en Eurostar vlot door Mechelen te krijgen, waardoor de treinen uit Charleroi vlotter Mechelen kunnen binnen rijden, hierdoor kan de Benelux die daarop volgt ook vlotter naar spoor 7. Want als die Thalys actueel over spoor 7 gaat met 1 a 2 min vertraging krijgen de 3 volgende treinen naar Antwerpen ook cadeau en soms zelfs een veelvoud er van. Afwachten dus hoe men deze Wisselstraat effectief gaat gebruiken in normaal verkeer.
Met de werken die er nog gaan komen aan de sporen 7-10 kan deze wissel ook handig zijn om spoor 11 optimaal te benutten zonder het verkeer op spoor 12 veel te hinderen zoals. Nu wel het geval was tijdens bepaalde werkweekends.
Ducktape schreef: ↑07 jun 2022, 13:46
Vorig verlengd weekend werd er op L25/L25N een nieuwe wissel geplaatst die ervoor zorgt dat je van sp 11-12 in Mechelen naar Antwerpen kan rijden zonder tegenspoor te moeten rijden tot Kontich, of via L27B/L27 tot Kontich om daar naar L25 te gaan.
In principe betekent dit dat de treinen van de luchthaven nu niet meer aan Y.Abeelstraat naar L25 moeten gaan, maar pas verderop aan Nekkerspoel.
Even mezelf corrigeren: vorig verlengd weekend zijn er voorbereidende werken gebeurd om de nieuwe wissel te plaatsen, want toen ik er daarstraks passeerde stak die er nog niet in. Indienststeling is voorzien voor 20 juni.
Steven schreef: ↑07 jun 2022, 16:08
M’en kan het waarschijnlijk al toepassen voor Thalys en Eurostar vlot door Mechelen te krijgen, waardoor de treinen uit Charleroi vlotter Mechelen kunnen binnen rijden, hierdoor kan de Benelux die daarop volgt ook vlotter naar spoor 7. Want als die Thalys actueel over spoor 7 gaat met 1 a 2 min vertraging krijgen de 3 volgende treinen naar Antwerpen ook cadeau en soms zelfs een veelvoud er van. Afwachten dus hoe men deze Wisselstraat effectief gaat gebruiken in normaal verkeer.
Gaan ze wel wat moeten gaan schuiven met perrons en uurregelingen want als Thalys nu richting Amsterdam door Mechelen komt staat op spoor 11 de IC naar Charleroi, en op bepaalde uren passeert dan ook rond die tijd de Eurostar naar Brussel op spoor 12 dus simpelweg die IC van perron wisselen gaat ook niet dan. Dus heel benieuwd wat ze gaan doen.
Steven schreef: ↑07 jun 2022, 16:08
M’en kan het waarschijnlijk al toepassen voor Thalys en Eurostar vlot door Mechelen te krijgen, waardoor de treinen uit Charleroi vlotter Mechelen kunnen binnen rijden, hierdoor kan de Benelux die daarop volgt ook vlotter naar spoor 7. Want als die Thalys actueel over spoor 7 gaat met 1 a 2 min vertraging krijgen de 3 volgende treinen naar Antwerpen ook cadeau en soms zelfs een veelvoud er van. Afwachten dus hoe men deze Wisselstraat effectief gaat gebruiken in normaal verkeer.
Gaan ze wel wat moeten gaan schuiven met perrons en uurregelingen want als Thalys nu richting Amsterdam door Mechelen komt staat op spoor 11 de IC naar Charleroi, en op bepaalde uren passeert dan ook rond die tijd de Eurostar naar Brussel op spoor 12 dus simpelweg die IC van perron wisselen gaat ook niet dan. Dus heel benieuwd wat ze gaan doen.
Ik denk dat er niets gaat veranderen. Enkel in de werkweekends is deze wissel nuttig.
dentheo schreef: ↑27 apr 2022, 21:47
Wat is er "technisch" zo speciaal aan die bepaalde wissel ?
Geen idee, inmiddels nog steeds geen vooruitzichten op herstel. Voor het gemak is vooralsnog maar gemeld dat spoor B de rest van het jaar buiten dienst blijft vanaf Kallo tot aan Melsele. Onbegrijpelijk dat dit zo makkelijk gaat, cargo is blijkbaar totaal niet belangrijk.
Kortzichtig, toch. Dit heeft immers invloed op de afwikkeling van al het verkeer op L.59.
Zo moest vanmiddag de S34 E1465 voor het sein in Melsele wachten om een cargo komende van lijn 10 voor te laten.
Resultaat +8 bij aankomst in Sint-Niklaas en een sneeuwbaleffect op al de rest... begrijpe wie begrijpe kan.
Zit er trouwens garantie op die eerdere herstelling?? #dtv