Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen zit wel
Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
De hamvraag is welke reizigerstrein daar als eerste met ETCS zal rijden. Arriva's planning is vanaf zomer 2023. Haalt de NMBS dat nog voor die tijd?
Groetjes,
Rian
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Correctie: Het was voorzien vanaf 28/11, maar op 25/11 liet Infrabel weten dat het tóch niet doorgaat. NMBS had naar de bestuurders toe al enkele weken terug gecommuniceerd dat het wel in dienst zou komen.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Dat is juist, de communicatie naar de operatoren toe was iets te optimistisch. Maar begin volgend jaar zal het wel klaar zijn
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Ja, ik zag daarnet ook de rechtzetting dat het tot een niet nader bepaalde datum is uitgesteld
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
De start is opnieuw uitgesteld. Voorlopig is het voorzien voor het eind van 2023.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
In La Meuse: https://lameuse.sudinfo.be/940164/artic ... ette-annee
Helaas achter betaalmuur, maar het bericht staat ook in de knipselkrant:
https://pressreview.infrabel.be/global_pdf_20220423.pdf, pagina 18.
Helaas achter betaalmuur, maar het bericht staat ook in de knipselkrant:
https://pressreview.infrabel.be/global_pdf_20220423.pdf, pagina 18.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Kan best zijn maar dat lees ik allemaal niet in dat artikeltje. Of is er nog een ander artikel?dantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Nieuwsgierig,
Rian
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Die ze niet noodzakelijk zelf moeten ontwikkelen, ze kunnen die evengoed inkopen bij Alstom. Ook op de hle 18 zitten Alstom onderdelen voor etcs daar de TBL2 die er toen ook bij moest zitten enkel leverbaar was door Alstom.dantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Tsja, als het niet anders kan dan moet het wel, maar niemand koopt graag aan bij een directe concurrent!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
TBL1+ is niet nodig voor de route Maastricht-Luik, dat is vanaf juni 100% ETCSdantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.